Skip to content

פתאום, מול גבר, הרגשתי הרבה יותר חשוף

נפגשנו כי עניתי למודעת חיפוש של מודל עירום. זה נראה לי חוויה מעניינת. בראשונה בחיי הרגשתי מה מרגישה אשה. מאת נוי כרמל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוא נראה לי קצת מבוגר. נפגשנו כי עניתי למודעת חיפוש של מודל עירום. זה נראה לי חוויה מעניינת, אז הלכתי על זה. בראשונה בחיי הרגשתי מה מרגישה אישה. הייתי דוגמן עירום

מאת נוי כרמל

גבר עירום - מיכלאנג'לו (1511)

ברכייה לביצים, אגרוף לבטן, אגרוף למרכז החזה, נגחה אם הוא מנסה לקרב אותי לזין שלו – לנשוך וחזק. להחזיק את הטלפון קרוב, לדעת כל הזמן איפה הדברים שלי נמצאים, לא לשתות ולא לאכול שום דבר שהוא מביא לי, מקסימום מים מהברז -אם ראיתי אותו מוזג, לא – אם אני מזגתי! אם קורה משהו אני מתקשר לצחי, או שולח SMS עם כתובת והמילה משטרה, הוא כבר יבין. או מחייג 100 ומשאיר פתוח, הם כבר יבינו, אני מקווה. לא להוריד ממנו את העיניים, לא לתת לו להפתיע אותי. להיראות חזק, לא להראות שאני מפחד או חלש. לא לפחד, להיות חזק כל הזמן. אני לא עושה לאף אחד טובה, ואף אחד לא עושה לי. אף אחד לא מאיים עליי.

אלו הדברים שעברו לי בראש כשהלכתי לפגוש את אלעד, שבמייל שלו יש שם נוסף, שם של חבר שלו ש”אכל הרבה סמים וכבר לא חי”. הוא נראה לי מבוגר קצת, וגם לא מאוד מאיים בעצם. נפגשנו כי עניתי למודעת חיפוש של מודל עירום. זה נראה לי כמו חוויה מעניינת, אז הלכתי על זה. אני לא יודע אם אי פעם חוויתי חוויה שכל כך חיברה אותי לחוויה הנשית, או לפחות לחלק ממנה.

הרצתי בראש אין סוף תרחישים ותכננתי דרכי פעולה

ישבתי שם אצל אלעד בדירה/סטודיו, וחוויתי חוויה שאנחנו הגברים מרגישים לעתים רחוקות. הייתי במרחב של גבר, גבר אחר שאני לא מכיר, ושיכול מאוד להיות שהוא נמשך אליי. הרצתי בראש אין סוף תרחישים ותכננתי דרכי פעולה, הימלטות ותגובה לכל אחד מהם. גם כשכבר הייתי שם, ואלעד נראה לי פחות ופחות מאיים מרגע לרגע, עדיין הייתי מוכן – להכל. גם למצב שבו הוא מצליח, באופן כזה או אחר, לפגוע בי.

כשהגעתי התישבתי על כורסה מול אלעד ודיברנו. דיברנו הרבה זמן. אופן העבודה של אלעד הוא קודם להכיר את האדם, ואז להחליט איזו עבודה הוא רוצה לעשות בעזרתו. הוא מצלם ועושה עריכות בפוטושופ, בסך הכל נשמע מעניין. אז דיברנו. הוא שאל הרבה שאלות ואני סיפרתי. מדי פעם גם הוא סיפר קצת על עצמו. אלעד מסתגר לו בדירה במרכז תל אביב, מה שהוא מגדיר כ'המנזר שלי', וזה משום שלהגדרתו הוא התאכזב מבני אדם. לדעתי, על אף כל הדימוי המיזנתרופי, אלעד הוא בסך הכל אדם אוהב.

ואז אלעד מצא מקום להתחבר אליי דרכו: “יש הרבה נקודות שבהן אני עצור, בעקבות דברים שהחברה פיתחה בי. במודע או שלא במודע”. אמרתי וכמה דקות אחר כך כבר התחלנו לצלם. אלעד החליט שאנחנו ננסה לשחק עם ההתנהגות המגדרית שלי. בעיניי זה מצא חן.

כל מה שאלעד רצה זה רק שאני אהנה

יש משהו בהתנהגות של גבר "רעב" (ציור: רפי פרץ)

מאוד נהניתי להצטלם. כל מה שאלעד רצה זה רק שאני אהנה, והוא כבר ימצא מה לצלם תוך כדי. גם מהעירום נהניתי. אבל יש עניין: אלעד נמשך אליי. הוא לא ניסה לגעת בי. לא הצטלמתי באף שלב באופן מיני, בטח שלא פורנוגרפי, אבל אלעד נמשך אליי, הוא באמת נמשך.

יש משהו במבט ובהתנהגות של גבר שנמשך, של גבר “רעב”, זה לא משנה אם זה לגבר או לאישה, ששונה מאוד מאיך שאישה מתנהגת כשהיא נמשכת. שונה במובהק. זה מבט אחר, זה מוזר זה מביך, זה גם גרם לי להרגיש מעט פגיע. פתאום הייתי צריך להיות הרבה יותר מחושב, הרבה יותר זהיר, ולא כי פחדתי שהוא יפגע בי. פשוט כי להיות מול גבר שנמשך, מטיל אחריות מסויימת על מושא המשיכה. אחריות שלא חוויתי מעולם כשעמדתי מול אישה שנמשכת אליי. גברים כבר התחילו איתי בחיי, וזה מעולם לא היה עניין, אבל בסיטואציה אינטימית זה שונה. פתאום מול גבר הרגשתי הרבה יותר חשוף, הרבה פחות מוגן. לנו הגברים קשה להבין את זה, אבל זה שם, אנחנו לרוב לא חווים את זה.

לפני כמה ימים ישבתי בקבוצת שיח על מיניות ומגדר, הבנות אמרו שאת החוויה של להיות תמיד לא מוגנת, תמיד חשופה, אנחנו הגברים לא נבין לעולם. הסכמתי איתן ובמקביל הרגשתי שכבר שמעתי את המשפט הזה מאות פעמים, וזה לא מחדש לי כלום. במפגש עם אלעד הבנתי את התחושה הזו בצורה הרבה יותר עמוקה משהבנתי אי פעם, וממה שאנחנו הגברים זוכים להבין. הרגשתי שפתאום אני מבין גם מה אני אולי גרמתי לנשים להרגיש בכל מיני סיטואציות, ובלי שפגעתי בכבודן לרגע, פשוט מהדרך שבה אני עשוי להביט בהן, ממה שאני משדר. ראיתי גם את עצמי דרך העיניים שלו, את איך שאני יכול להיות, להביט ולהתייחס.

שלא יהיו טעויות, הוא לא פגע בי, לא זלזל בי, לא איים עליי לרגע. הוא התייחס אליי בכבוד ובנוחות לאורך כל הדרך. אבל משהו במבט, משהו בהרגשה – זה שם, אנחנו הגברים משדרים את זה לעתים קרובות, בלי לשים לב. הן, לרוב זה הן, מרגישות את זה, וכנראה כבר כל כך רגילות.

הלוואי שהיתה לי תשובה לזה. הלוואי שהייתה לנו, הגברים והנשים, תשובה לזה.

  • גם לכם יש סיפורים או מחשבות על יחסים בין המינים? שתפו אותנו
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן