Skip to content

אימאם נעצר בפרשת חילול השם בפקיסטן

משטרת המדינה עצרה את האיש הנאשם בשתילת דפי קוראן שרופים בתיקה של נערה נוצרית, הנאשמת בחילול השם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ה-BBC מדווח שנערה נוצרית נעצרה לפני שבועיים סמוך לבירה איסלמאבאד בפקיסטן, אחרי שאספסוף זועם דרש להענישה, כלומר לשרוף אותה בעודה בחיים.

אולם, עד ראייה העיד שראה את האימאם חאלד חישטי, שהאשים אותה בשריפת דפי קוראן, מניח את הדפים בתיקה במו ידיו.

בשבוע שעבר אמר עורך דינו של חישטי, ראו אבדור ראחים: "הנערה אשמה, אם המדינה תבטל את החלטת בית המשפט, אלוהים ימצא את האדם שיעשה את המלאכה."

מקרה הנערה, אשר שמה רימשה, שטוענים שהיא בת 14 לערך, עורר גינויים בינלאומיים. מדו"ח של ועדה רפואית רשמית עולה שגילה המנטאלי הוא פחות מ-14 ולמעשה היא לוקה בתסמונת דאון.

אולם לדברי עורך הדין ראחים, הדו"ח הרפואי אינו חוקי, מאחר שהוא נערך לפקודת פקיד מדינה ולא בית המשפט, וחרג מסמכותו לקבוע את גיל הנערה בלבד. הוא האשים את ממשלת פקיסטן בתמיכה בה ובשימוש לרעה בהליכי בית משפט. ראחים לא הסתפק בכך והוסיף: "יש הרבה מומטאז קאדרים במדינה זאת… הדו"ח הרפואי הזה זויף על ידי המדינה, רשויות המדינה והנאשמת."

מומטז קאדרי ירה בשנה שעברה למוות במושל מדינת פונג'אב, משום שהעז להתבטא נגד חוקי חילול השם במדינה.

בשבוע שעבר האריך בית משפט את מעצרה של רימשה, על פי דרישת ראחים, המוחזקת בבית סוהר מוגן ביותר, בשבועיים נוספים. אביה אמר שהוא חושש לחיי בתו ולביטחון משפחתו בעקבות איומים, ומשפחות נוצריות רבות אחרות נמלטו מהשכונה.

על פי חוקי פקיסטן, חילול השם, בכל דת, עלול להסתיים גם בעונש מוות. החוקים האלה משמשים תכופות ליישוב חשבונות אישיים. לבד ממושל פונג'אב, נרצח בשנה שעברה בפקיסטן גם השר לענייני מיעוטים, שגם הוא ביקר את החוק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן