Skip to content

ערוץ 10 קיבל אורכה של 45 יום. נדחו פיטורי מאה וחמישים עובדים

מאות מעובדי ערוץ 10 התכנסו היום לאסיפה בהשתתפות עופר עיני, בה דווחו על ידי היו"ר החדש של הדירקטוריון אבי בלשניקוב, כי הפיטורים המתוכננים בוטלו. בלשניקוב, נציגו של רון לאודר, מחליף בתפקיד היו"ר את יוסי מימן מבעלי הערוץ. בעדכון אחרון נמסר כי משרד האוצר נכנע וחילוט הערבויות של ערוץ 10 נדחה על פי בקשת השר שטייניץ. […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כ- 450 עובדים נכחו היום באסיפת עובדים שנערכה בערוץ 10 בנוכחות יו"ר ההסתדרות עופר עיני. באסיפה השתתפו גם יו"ר ועד העובדים מתן חודורוב, יו"ר ועדת הכספים בדירקטוריון ונציגת לאודר מיכל גרייבסקי, מנכ"ל הערוץ יואב הלדמן ומנכ"ל חברת החדשות אורי רוזן.

אבי בלשניקוב פתח את הישיבה בבשורה: "נענינו לבקשתו של יו"ר ההסתדרות להקפיא את הפיטורים המיידיים של 150 עובדים. עופר עיני היה איתנו לאורך כל הדרך ואנחנו מקווים שימשיך לעבוד איתנו במשרה מלאה."

והפרחים: למפגינים (צילום: דן בר דב)

החלטה זו התקבלה בעקבות הודעת שר האוצר מיום חמישי, על הקמת הוועדה  לפריסת חובות ערוץ 10. מתן חודורוב, יו"ר ועד העובדים העניק לעובדים את הקרדיט להתקדמות לקראת פיתרון בערוץ 10: "היציאה להפגנות, משמרות המחאה וכל הפעולות שעשינו גרמו ללחץ ציבורי והשפיעו על מקבלי ההחלטות. כרגע אנחנו מקפיאים את פעולות המחאה אולם אם נראה שאין התקדמות משמעותית בעבודת הוועדה, לא נהסס לחזור ולפעול."
"עם ביטולה של החלטה זו אני לא מעלה על דעתי שהנהלת הערוץ תוביל פיטורי התייעלות או צמצומים נוספים, שכן ערוץ 10 כבר מתנהל בצורה יעילה מאוד. בשנים האחרונות ננקטו כל הצעדים הנדרשים להבטחת יעילות מקסימלית, ואני בטוח שגם ההנהלה סבורה כך". חודורוב התייחס בדבריו גם למשבר במעריב: "במשבר הקשה שלנו הגיעו עיתונאי מעריב לתמוך בנו. גם בכוונתינו לבוא ולתמוך בעובדי מעריב."

בעדכון שהתקבל מספר שעות לאחר האסיפה נמסר כי מועצת הרשות השנייה נעתרה לבקשת שר האוצר לדחות את חילוט הערבויות של רשת וערוץ 10 שהיה אמור להתבצע היום.

הדחייה היא עד לסיכום עבודת הצוות שהוקם ע"י שר האוצר ושאמור לבצע את בדיקתו בתוך 45 יום

 יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, קיבל את מכתבו של שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בו מודיע השר על הקמת צוות שתפקידו לבחון בתוך 45 ימים האם ניתן להגיע עם בעלי המניות של ערוץ 10 להסדרת החובות שצברו. כמו כן במכתב צוין כי החלטות הצוות עשויות להשליך גם על "רשת". המכתב התקבל היום, שהוא המועד האחרון אשר בו היה אמור להתבצע חילוט הערבויות ע"י הרשות השנייה, כפי שקבעה מועצת הרשות בישיבתה לפני שבועיים. עם קבלת המכתב, קיימה מועצת הרשות תהליך אישור טלפוני, בסיומו הוחלט להיענות לבקשת שר האוצר ולדחות את משלוח הודעות החילוט. כמו כן, קבעה המועצה כי בכוונתה להתכנס בתוך 45 יום, או במועד מוקדם יותר ככל שיתקבלו החלטות הצוות, על מנת לשוב ולדון בנושא בהתאם להתפתחויות שיהיו באותה עת.

  [related-posts title="הסאגה המתמשכת: קראו עוד"]

עופר עיני, יו"ר ההסתדרות : "אני מאוד מקווה שעבודת הוועדה תביא לתוצאה הרצויה. אני לא רוצה לחשוב שמישהו ינסה לטרפד את החלטת שר האוצר או יעקר אותה מתוכן. אני מקווה שאף אחד לא יגיד שהמנדט של הוועדה זה לא בדיוק המנדט עליו הודיע שר האוצר ביום חמישי האחרון. רק ברגע שיהיה הסדר חוב נוכל לברך על המוגמר. אני מקווה שלא נהיה במקום נצטרך לעשות הרבה מעבר לשלטים מאחורי המסך והתפרצויות לשידור."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן