Skip to content

חשד: חוות סוסים בצפון שימשה להלבנת כספי הימורים והעלמת מס

שלושה שותפים ניהלו לפי החשד חוות סוסים במושב בן עמי שבאמצעותה הלבינו כספים. הוחרמו בתים, רכבים, אופנוע ו-40 סוסים בשיווי של עשרות עד מאות אלפי שקלים לכל סוס. עוד נתפש סכום בן חצי מיליון שקל במזומן. בירושלים עצרה המשטרה 9 חשודים בניהול רשת פרוטקשן בשוק רמלה לוד. באשקלון פשטה המשטרה על בית חשודים בניהול בית […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות המיסים בסיוע משטרת ישראל, פשטה הבוקר על חוות סוסים במושב בן עמי ועצרה את בעלי החווה ושותפו יחד עם אדם שלישי, תושב כרמיאל, בחשד  להלבנת הון, ניהול והחזקת מקום להימורים ואי דיווח על הכנסות מהימורים.

חשד להלבנת כספי הימורים. חוות הסוסים במושב בן עמי
חשד להלבנת כספי הימורים. חוות הסוסים במושב בן עמי

על פי החשד  השלושה הפעילו רשת הימורים והלבינו את הכספים, הנאמדים במיליוני שקלים, בחוות הסוסים וברכישת נדל"ן ומכוניות. החווה שימשה כפנסיון לחמישים סוסים. מחירו של סוס בחווה נע בין 75 ל-200 אלף דולר. בחווה עצמה הושקעו כספים רבים והיא צוידה בכל הציוד המקצועי הנדרש לאימון הסוסים. מבקרים בחווה נדהמו מיופיו ויחודו של כל סוס ומההשקעה בטיפוח המקום.

חוות הסוסים בבן עמי
הסוסים הוחרמו. חוות הסוסים בבן עמי

כלפי חוץ החווה הייתה סגורה ומבודדת בגדרות עטויות יוטה ומצלמות רבות הותקנו בכניסה למקום. שער הברזל האטום היה נפתח רק לאחר שהמבקש להיכנס זוהה. שניים מהחשודים, בני 45 ו-50, הם תושבי בן עמי והשלישי, בן 75, הוא תושב כרמיאל. היום יובאו השלושה להארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת.

על פי החשד, הפעילו השלושה רשת הימורים באינטרנט בבתי קפה בכרמיאל, עכו ונהריה, במשך מספר שנים. במבצע השתתפו שוטרי היחידה המרכזית של מחוז צפון, בסיוע היחידה הארצית למאבק בפשיעה ברשות המסים. 40 מהסוסים בחווה הוחרמו למטרת חילוט אפשרי. כנגד החשודים נפתחו 15 תיקים בחשד להימורים והלבנת הון.

סגן ניצב מיכאל שפשק, מפקד היחידה המרכזית במחוז צפון, אמר כי "נעצרו שלושה אנשים שבמשך כל השנים האחרונות עסקו בהימורים. אמנם לא מדובר בקרימינלים גדולים, אבל אלה אנשים לא צעירים, שצברו באופן בלתי חוקי ממון רב. הלבנת הון זו עבירה חמורה. ההכנסות היו ברובן מהימורים דרך אינטרנט-קפה בכמה ערים בצפון", הוא הוסיף וסיפר, כי ישנם כ-15 אישומים נגד החשודים בגין הפעלות שכאלה. "הלבנת ההון נעשתה באמצעות חוות הסוסים בבן עמי, שם מימשו החשודים את הכסף מההימורים, על ידי רכישת סוסים ורכבים. מדובר בהישג משמעותי ליחידה המרכזית, שהגיעה למספר גדול של אנשים שהיו מעורבים בכך. במהלך חצי השנה האחרונה עסקנו באיסוף ראיות, בשיתוף עם רשויות המס, שהציגו נתונים על ממון רב שלא מדווח ועל הוצאת חשבוניות פיקטיביות".

במקביל לכך פשטו היום שוטרי משטרת ירושלים, עם אנשי רשות המיסים, על שווק רמלה לוד בירושלים ועצרו תשעה חשודים, בהם שלושה אחים, בחשד לסחיטת דמי חסות (פרוטקשן) במיליוני שקלים מסוחרים אחרים ובחלקם בחשד להעלמות מס והלבנת הון. השוטרים החרימו מחשבים וציוד נוסף. בדירות החשודים נערך חיפוש שטרם הסתיים.

נודע כי בעקבות מידע מודיעני שהגיע לידי המשטרה לפני מספר חודשים ומעקב סמוי שבצעה המשטרה, פשטו הבוקר שוטרי ימ"ר מרכז בירושלים ואנשי יחידת יהלום ברשות המיסים על השוק הפועל בימי שני בשכונת מלחה. עם הפשיטה נסגר השוק לתנועת קונים.

היחידה למאבק בפשיעה כלכלית להב 433 במשטרה, עצרה הבוקר, לאחר חקירה שנמשכה כמה שבועות, שלושה חשודים בחשד לעבירות הימורים וניהול הימורים בדירה באשקלון, בהיקפים כספיים גדולים. אחד העצורים, החשוד כי ניהל את ההימורים במקום, הוא נהג תחבורה ציבורית. החקירה החלה בעקבות מידע ולפני כשבוע ערכה היחידה פשיטה על הדירה, בה נחקרו מהמרים ונתפסו כספים. בעת החיפוש בדירה, נתפסו כספים וסמים. העצורים, בהם מנהלי המקום ובעל הנכס, יובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ,. לדברי המשטרה, צפויים מעצרים נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן