Skip to content

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי פנטזיה: להפוך את החלום למציאות

"פסטיבל אייקון" לסרט מדע בדיוני, אימה ופנטזיה, שייפתח בסוכות בסינמטק ת"א וברחבי הארץ, מבטיח חוויה מפחידה ובלתי נשכחת למכורים וגם למצטרפים חדשים. נגה פסו, בוגרת הפסטיבלים הקודמים, כבר לא יכולה לחכות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
"שמע את קולי": עיתונאי וחברתו בעקבות כת מסתורית בלוס-אנג'לס

מאז שאני זוכרת את עצמי, מתבגרת נלהבת, מכורה לספרי פנטזיה, לסרטי פנטזיה  ובעיקר לקומיקסים, "פסטיבל אייקון" בסינמטק ת"א היה שם להפוך את החלום למציאות.
ספרים, חוברות קומיקס, דוכנים ובהם אביזרים לתחפושות, משחקי פנטזיה ודמיון צבעוניים, עדכניים וקורצים – הם קיבלו את פני בכל ימי הפסטיבל.
בימים שבמהלכם התקיים "פסטיבל אייקון", נערים ונערות כמוני, וגם מבוגרים ממני וצעירים ממני, זרמו לסינמטק בתחפושות שלא מהעולם הזה: שדונים, נסיכות אופל, חיות משונות ועוד. באנו לדוכני המכירה ולאולמות הקולנוע בהם התקיימו טקסים, הרצאות והוקרנו סרטים בנושאי פנטזיה, אימה ומדע בדיוני.

"פחד מופלא מהכל". סופר שמסתבך

באותה אווירה, מפחידה ומופלאה כאחד, מתקיימות תחרויות מסוגים שונים בנושאי עיצוב, קולנוע וספרות, תערוכות קומיקס, ציורי גוף ועוד.

"פסטיבל אייקון" הוא צירוף מרהיב של תחומי אמנות שונים, שנקודת המפגש ביניהם היא מדע בדיוני-אימה-פנטזיה.

"פסטיבל אייקון", המתקיים בפעם ה-16, ייערך בסוכות, מהאחד עד השמיני באוקטובר. מרכזו של "פסטיבל אייקון" הוא אומנם בסינמטק ת"א פלוס אירועים במוזיאון ת"א ובבית אריאלה, אבל הוא מקיים שלוחות בסינמטקים ברחבי הארץ – ירושלים, חולון, הרצליה, חיפה ועוד.

הסרטים של היוצרים הישראליים המוקרנים בו זוכים לחשיפה גם במהלך הפסטיבל, וגם בהמשך, כיוון שהפסטיבל מייצר תהודה בינלאומית ומציג תוכניות בפסטיבלים בחו"ל.

"רובי ספארס": הדמות מהספר מתעוררת לחיים

אבל מארגני הפסטיבל נתקלים בשנים האחרונות בבעיה חמורה של מחסור בתקציב. הגופים האחראים על התמיכה בפסטיבל לא מזרימות כסף לפרויקט – ובפרט לתחרות הסרטים, שהוקמה במסגרת הפסטיבל.
לכן צוות הפסטיבל, בראשות אורי אביב, החלו לגייס כספים בעצמו.
מדוע אין תקציב ממשלתי שמושקע בזה?
אביב: "פעם אחר פעם קיבלנו תשובות שלילית, שלא הבהירו באילו קריטריונים לא עמדנו. אין גוף או גורם שיש לו אינטרס להעניק פרסים לסרטים של הפסטיבל. הקרנות השונות תומכות בהפקה של הסרטים, אבל כדי להעניק פרסים דרוש מימון נפרד וכשאין נותן חסות שמעניק את הפרס, צריך להסתדר לבד.

"החלטנו לנסות את מזלנו ולסמוך על הקהל הוותיק של הפסטיבל ועל יוצרי הקולנוע, שיסייעו לנו בהענקת הפרסים. אני מאמין שנצטרך בהמשך לגייס אף יותר כסף למטרות קיום הפסטיבל עצמו".

"על אחריותכם בלבד": מסע מסוכן בזמן

למה כל כך חשוב לדעתך להמשיך לקיים את הפסטיבל?

"הפסטיבל הגיע להישגים מאוד מרשימים בזמן הקצר שלו כפסטיבל קולנוע בינלאומי, גם בעידוד היצירה הישראלית בתחום, גם בהנגשת יצירה ישראלית לעולם, וגם בהבאת המיטב לישראל.

הפסטיבל מצליח להגיע אל קהל נדיר במוסדות תרבות, קהל צעיר, בני נוער, בני 20 ובני 30, שפוקדים את הפסטיבל כבר כמסורת וגם מעבר להסתכלות הקולנועית.

 הפסטיבל, בגלל העיסוק שלו במדע בדיוני, הוא אחד ממקומות המפגש היחידים בין אנשי תרבות וחברה לבין אנשי מדע וטכנולוגיה  בישראל. לדיונים שנערכים בו יש חשיבות רבה במרחב הציבורי הישראלי והם כמעט ולא מתקיימים בשום מקום אחר, במגוון כזה של בני אדם ומחשבות".

הנה טעימה: הסרט הזוכה לשנת 2010 – "רוצים רוצים", תסריט ובימוי בועז אפרתי.

1 Comment

  1. איוה
    5 בספטמבר 2012 @ 8:19

    אחד הפסטיבלים הטובים והמומלצים ביותר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן