Skip to content

60 אלף חברי "העבודה" יבחרו היום מועמדים למוסדות המפלגה

היום מתקיימות בחירות למועצות הסניפים ולוועידת המפלגה של העבודה. יחימוביץ': "התעוררות פוליטית מדהימה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

60 אלף חברי מפלגת העבודה יבחרו היום (ג') את נציגיהם למוסדות המפלגה: מועצות הסניפים והוועידה התשיעית של המפלגה. במפלגת העבודה אומרים כי בשעה שמפלגות אחרות עדיין מנסות לגבש כיוון, מפלגת העבודה כבר קיימה ועידה אידיאולוגית, שבעקבותיה נקבעים קווי היסוד של מצע המפלגה; הקימה מאה מטות מתנדבים, ובימים אלו מסיימת את בניית הכוח בוועידה ובמועצות הסניפים בבחירות דמוקרטיות מקיפות.

הבחירות ייערכו ב-112 קלפיות שיהיו פזורות ברחבי הארץ – מאילת ועד קרית שמונה.

"אחרי שנים ארוכות שבהן היתה נטייה לוותר על בחירות ולהגיע לרשימות מוסכמות, מפלגת העבודה מקיימת תהליך דמוקרטי של בחירות למוסדות המפלגה", אומרת יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ'. "ריבוי המועמדים מעיד על התעוררות פוליטית מדהימה. אחרי בחירת המוסדות – מפלגת העבודה תסיים בפועל את כל ענייניה הפנימיים ותקדיש את האנרגיות, הכסף והארגון להכנה לבחירות".

שיעור ההשתתפות צפוי להיות נמוך מהמקובל בפריימריס לח"כים וליו"ר, אולם במפלגת העבודה עושים הכול כדי לעודד השתתפות, וחברי המפלגה אף קיבלו לבתיהם הודעה קולית מיחימוביץ' עצמה, הקוראת להם לבוא ולהצביע.

5,747  מתמודדים הציגו את מועמדותם להיות צירי ועידה, שהיא הגוף הדמוקרטי העליון במפלגה, או חברי מועצות סניפים, שיבחרו מתוכם אחר כך את מזכירי הסניפים. במתמודדים: 1981 נשים, 1477 צעירים, ו-1180 גמלאים. על פי תקנון הבחירות, המוסדות החדשים יכללו לפחות 40 אחוז נשים, 20 אחוז צעירים ו-15 אחוז גמלאים. 60 אחוז מהמועמדים הם חברים חדשים אשר הצטרפו למפלגה בשנה האחרונה.

 עם השלמת סבב זה – יתכנסו מועצות הסניפים הנבחרות ויבחרו בכל סניף את מזכיר הסניף המקומי, אשר מרכז את פעילות המפלגה ביישוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן