Skip to content

ספרד גירשה מהגרים לא-חוקיים מאי סמוך לחופי מרוקו

87 מהגרים ממרוקו שהגיעו לאי השייך לספרד בשבוע שעבר הוחזרו לארצם, בתיאום עם משטרת מרוקו. בספרד חושבים כי מאחורי הגעתם עומדת כנופייה שסוחרת בבני אדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שרידי הקולוניאליזם הספרדי
שרידי הקולוניאליזם הספרדי

ה-BBC מדווח כי ספרד גירשה 87 מהגרים לא-חוקיים שהגיעו ממרוקו בחזרה לארצם. המהגרים, בהם נשים וילדים, הגיעו אל האי הספרדי אילה די טיירה בשבוע שעבר. באותה שעה ניסתה קבוצת מהגרים אחרת לחצות את הגדר המפרידה בין מרוקו לאי מלילה השייך לספרד. הרשויות סבורות שמאחורי הגעת שתי קבוצות המהגרים עומדת כנופייה הסוחרת בבני אדם.

האי אילה די טיירה, שאפשר להגיע אליו בשחייה מחוף מרוקו, נתפס כנקודת כניסה קלה לאירופה. המהגרים שחו או הילכו במים בדרכם אל האי הסלעי, סיפר שר החוץ של ספרד, חוזה מנואל גרסיה, לכתבים. לדבריו הגעתם תואמה על ידי "מאפיה הסוחרת בבני אדם".

"רבים מהמהגרים לא רצו לעבור בחזרה למרוקו," אמר דובר מטעם משטרת ספרד, "אך לא היו שום בעיות או שימוש בכוח." המהגרים נמסרו למשטרת מרוקו. כמה נשים וילדים שנזקקו לטיפול רפואי דחוף הועברו לאי הסמוך מלילה ו-81 האחרים עזבו את האי לאחר שצוידו בשמיכות, במים ובמזון, הוסיף השר.

מאות אלפי בני אדם נמשכים אל האיים מלילה וסאוטה השייכים לספרד, נואשים להימלט מעוני ומאי-יציבות פוליטית. האיים משויכים מבחינה גיאוגרפית לאפריקה, אך מצויים בשלטון ספרד כבר מאות שנים. כדי להתמודד עם הזינוק בהגירה הבלתי חוקית לספרד החל משנת 2000, חיזקו רשויות ספרד ואירופה את מערכי אכיפת החוק ובנו שלוש גדרות מקבילות באיים מלילה וסאוטה. מרוקו התנגדה לבניית הגדרות מאחר שאינה מכירה בריבונותה של ספרד באיים, הסמוכים לחופה הצפוני.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן