Skip to content

נחנך היום אולם הנוסעים המשודרג במסוף גשר אלנבי

מסוף גשר אלנבי משרת יותר ממיליון וחצי נוסעים בשנה, בעיקר פלסטינים, ערבים בעלי אזרחות ישראלית, אוכלוסייה ממדינות ערב ותיירים. ב-2013 תתקצב רשות שדות התעופה את עבודות הפיתוח בכל מסופי הגבול בכ-200 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות שדות התעופה (רש"ת) המפעילה את מסופי הגבול במדינת ישראל השלימה את עבודות הפיתוח ושדרוג התשתיות במסוף אלנבי. שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר רשות שדות התעופה עובדיה עלי, המנכ"ל יעקב גנות, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף איתן דנגוט וראש מינהלת המעברים ברשות הפלסטינית נזמי מהאדנה, חנכו היום את אולם הנוסעים החדש ועקבו מקרוב אחר תוכניות השדרוג המתוכננות לשנתיים הבאות.

יותר ממיליון וחצי נוסעים בשנה

נזמי מוהאנה ראש מינהלת המעברים ברשות הפלסטינית לוחץ את ידו של שר התחבורה ישראל כץ

במסגרת שדרוג המסוף, המשרת בעיקר פלסטינים, ערבים בעלי אזרחות ישראלית, אוכלוסייה ממדינות ערב ותיירים הורחב אולם הכניסה ובוצע ניתוב שונה של נוסעים במטרה לקצר את זמן ההמתנה, הותקנו מערכות תאורה ומיזוג חדשות ומקומות ישיבה מרווחים באולם ההמתנה. בנוסף הוצבו מסכי פלזמה, נקודות שתייה ומזנון וכן נרכשו שני רכבים המיועדים להסעת נכים במעבר הגבול הישראלי והירדני.

המסוף משרת יותר ממיליון וחצי נוסעים בשנה. ב-2011 עברו במסוף אלנבי 1.67 מיליון נוסעים יוצאים ונכנסים, בין ינואר ליולי 2012 עברו במסוף 1.045 מיליון נוסעים בשני הכיוונים.

דו-קיום בסיסי

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי ההשקעות של רשות שדות התעופה נועדו להקל על האוכלוסייה הפלסטינית. לדבריו במקום ניתן כיום שירות יעיל, בלוחות זמנים קצרים, בפרמטרים של כל מסוף בין-לאומי בין מדינות מערביות. "האוכלוסייה הפלסטינית העוברת במסוף אינה צריכה לשאת על כתפיה את כל הבעיות הפוליטיות של המזרח התיכון. המטרה שלנו לתת יחס של כבוד לאוכלוסייה העוברת במסופי הגבול. שלום נמדד בפרמטרים של דו-קיום בסיסי ובחיים עצמם. השלום מתחיל מכאן – בחיים ובשיתוף פעולה בסיסי הקיים בין ישראלים, הירדנים והפלסטינים", הדגיש השר.

השר הוסיף כי בהנחייתו מקדם משרד התחבורה תכנון של מערך רכבות ביהודה ושומרון, מערך רכבות על בסיס רכבת העמק והרכבת החיג'זית ההיסטורית, מערך רכבות שיוביל סחורות ונוסעים לגשר אלנבי וממנו לירדן. הציר המתוכנן שבו תעבור המסילה תחילתו בנמל חיפה, בית שאן, שכם, רמאללה יריחו וגשר אלנבי.

200 מיליון שקל יושקעו במסופי הגבול

יו"ר מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה, עובדיה עלי, ציין כי בהשקעות הרבות לטובת האוכלוסייה הפלסטינית מיישמת ומבצעת הרשות את מדיניות שר התחבורה להקל על האוכלוסייה הפלסטינית העוברת במסוף. "רשות שדות התעופה מרחיבה את שעות הפעילות ככל שמתבקש בתקופות של ימי שיא במסוף, במטרה לקצר את לוחות הזמנים," הוא הדגיש.

ב-2013 מתוכננות השקעות של כ-60 מיליון שקל לפיתוח תשתיות, טכנולוגיות ושירותים במסוף אלנבי. תקציב הפיתוח של רשות שדות התעופה לשנים 2015-2013 בכל מסופי הגבול המופעלים על ידי הרשות – אלנבי, נהר הירדן, טאבה, ניצנה ורבין, הוא יותר מ-200 מיליון שקל. לנוכח השקעות אלה, הרחבת שעות הפתיחה ושיפור השירות – הביעו ראשי מדינות וגורמים בקהילה הבין-לאומית שביעות רצון מרמת השירות שמדינת ישראל מעמידה לרשות הפלסטינים העוברים במקום.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דנגוט, ציין כי גשר אלנבי מהווה ציר מרכזי במרקם החיים עבור האוכלוסיה הפלסטינית. הוא הודיע כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים ממשיך לשדרג את צירי הגישה לגשר ובהתקנת תאורה מאסיבית בצירים המרכזיים. דנגוט ציין את היענותה המהירה של רשות שדות התעופה ערב הרמאדן בשינוי סדרים ושעות פתיחה, שהביאה להקלה משמעותית בכניסת פלסטינים וזיכתה את מדינת ישראל בהכרת תודה מראשי הקהילה הבין-לאומית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן