Skip to content

נחתם הסכם להפעלת ממשק ממוחשב בין המכס הישראלי למכס הפלסטיני

הממשק הממוחשב החדש יספק עם הפעלתו, למכס הפלסטיני כלים לביצוע בקרות וליצירת תשתית של נתונים כלכליים - מאקרו ומיקרו. ערך היבוא לרשות הפלשטינית במחצית הראשונה של 2012 היה כ- 3.5 מיליארד שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשות המסים תעביר לרשות הפלסטינית (רש"פ) באמצעות ממשק ממוחשב חדש, על בסיס יומי, מידע בנוגע ליבוא טובין לשטחי הרש"פ. היום, במעמד מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, מנהל המכס ומע"מ ברשות הפלסטינית, אחמד חילו ומנהל חטיבת סחר חוץ במל"ם, איציק מנדלבאום, נחתם הסכם בין המכס הפלסטיני לקבוצת מל"ם.

בחודש יולי האחרון סיכמו שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ וראש ממשלת הרשות הפלסטינית, ד"ר סלאם פיאד על יישום הסדרים כלכליים. בין היתר מתייחס ההסדר להעברת מידע מהמכס הישראלי לפלסטיני בנוגע לנתוני היבוא לרש"פ.

הממשק הממוחשב החדש יספק עם הפעלתו למכס הפלסטיני כלים לביצוע בקרות וליצירת תשתית של נתונים כלכליים – מאקרו ומיקרו. ובהתבסס על נתונים אלה יוכלו הפלסטינים לערוך בדיקות, לבצע הערכת סיכונים וכן לבצע אכיפה יעילה. כאמור, המיזם יבוצע ע"י קבוצת מל"ם תים, הנותנת שירותי מחשוב למכס הישראלי.

ארבלי: תרומה לחיזוק הקשרים הכלכליים

מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, אמר במהלך טקס החתימה, כי הוא מאמין שהפעלת הממשק תתרום לחיזוק הקשרים הכלכליים בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית, וכי שיתוף הפעולה בין רשויות המס יסייע למאבק נגד השתמטות מתשלומי מסים בשני הצדדים.

אחמד חילו: פריצת דרך ביחסים

מנהל המכס ומע"מ ברשות הפלסטינית, אחמד חילו, אמר כי הוא רואה בהסכם פריצת דרך ביחסים בין הצדדים, הוא הודה לדורון ארבלי ולרשות המסים על קשרי העבודה הטובים ול- USAID על התמיכה במהלך. מנהל חטיבת סחר חוץ בקבוצת מל"ם, איציק מנדלבאום הדגיש כי מלם תים תפעל ליישום הפרויקט במהירות ובאופן המיטבי.

בטקס החתימה נכחו בכירים מהמכס הישראלי ומהמכס הפלסטיני, נציגי מל"ם ונציגים מארגון
ה-USAID, זרוע הסיוע של ממשלת ארה"ב, המממן מיזם זה.

ערך היבוא לרש"פ במחצית הראשונה של 2012 היה כ- 3.5 מיליארד שקל, ובתקופה המקבילה אשתקד היה ערך היבוא כ- 3.13 מיליארד שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן