Skip to content

המפכ"ל: נשקיע את כל המאמצים ונגיע למרססי הכתובות במנזר

מפכ"ל המשטרה, שהופיע היום בכנס איפ"א, הבהיר כי הוא רואה בחומרה רבה את עבריינות "תג מחיר" ואת תופעת הפגע וברח. הוא קרא לבתי המשפט להחמיר בעונשים והבטיח שהמשטרה תפענח ותשים את ידה על הפוגעים במנזר השתקנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, התייחס היום (רביעי) בדבריו בכנס איפ"א, לשני נושאים הנמצאים על סדר היום הציבורי. לפיגוע הטרור המכונה "תג מחיר" ולתאונות "פגע וברח". בהתייחסו לאירוע הטרור במנזר לטרון, אמר דנינו ש"זהו המשכם של מספר אירועים שמבצעים גורמים קיצוניים ומטרתם להפר את האיזון של מרקם החיים העדין בארץ ולקרוא תיגר על שלטון החוק והדמוקרטיה בישראל" .

אסור לעבור לסדר היום. דנינו (צילום: רפי מיכאלי)
אסור לעבור לסדר היום. דנינו (צילום: רפי מיכאלי)

"אסור לנו לעבור לסדר היום", אמר המפכ"ל והודיע כי כי החליט להטיל את החקירה למציאת המבצעים על היאחב"ל (היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות). דנינו ציין, שכפי שהמשטרה הצליחה לשים יד על  מרססי הכתובות בבת עין וביד ושם, כך תשים המשטרה את ידה גם על העברינים הללו. זו עבריינות חמורה מאוד ואסור לנו לעבור לסדר היום". הוא הוסיף, כי הורה להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשות המשטרה על מנת שהעבריינים ייתפסו בהקדם.

דנינו התייחס בדבריו גם לנושא הענישה בבתי המשפט. "נכון שהנזק שנגרם לרכוש הוא מזערי," הוא אמר, "אבל הפגיעה ברגשות הדת היא חמורה לעין ערוך. לא צריך להתייחס לעבירה הטכנית. העבירה הטכנית היא לא העניין. ולכן העישה צריכה להיות בהתאם".

בהתייחסו לעבירות ה"פגע וברח", אמר דנינו, כי מעבר לתאונה, בריחה מהמקום היא עבירה חמורה מאוד. "יש כאן בעיניי בעיה מוסרית מאוד רצינית. לצערי, למרות שאנו מצליחים לשים יד על הנהגים ולמרות שאנחנו מצליחים להכניס אותם לכלא לתקופות ארוכות, עדיין יש נהגים כאלה. אני מקווה שהנחישות שלנו, לצד רמת ענישה שצריכה להיות יותר מחמירה – ירתיעו וימנעו עבירות מסוג זה". דנינו קרא לבתי המשפט להחמיר בענישה ולציבור להוקיע את התופעה הזו מקרבו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן