Skip to content

סגן שר החוץ במנזר השתקנים: "לא נאפשר פגיעה בחופש הדת"

"באתי לחזק את ידיכם. מעשה הטרור כלפיכם פגע לא רק באנשי המנזר, אלא בעם היהודי ובמדינת ישראל," כך אמר סגן שר החוץ, דני איילון, לראשי מנזר השתקנים בביקור הזדהות שערך אצלם. "זוהי לא דרכה של הציונות ושל היהדות, ההיפך הוא הנכון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הפגיעה בכם היא טרור כנגד כולנו, זוהי לא דרכה של הציונות ושל היהדות. אנו לא נאפשר פגיעה בחופש הדת בישראל".

כך אמר סגן שר החוץ, דני איילון, בביקור הזדהות ותמיכה שערך אחר הצהריים במנזר השתקנים – שבו הוצתה אתמול דלת הכניסה ונכתבו כתובות פוגעניות על קירותיו.

"הפגיעה בכם היא טרור כנגד כולנו". סגן שר החוץ, דני איילון. (צילום: באדיבות לשכת סגן השר)
"הפגיעה בכם היא טרור כנגד כולנו". סגן שר החוץ, דני איילון. (צילום: באדיבות לשכת סגן השר)

במהלך הביקור נפגש אילון עם אב המנזר- האב רנה חיזק את ידיו ואמר: "בשם ממשלת ישראל והעם בישראל, באתי לחזק את ידיכם. מעשה הטרור כלפיכם פגע לא רק באנשי המנזר, אלא בעם היהודי ובמדינת ישראל. זוהי לא דרכה של הציונות ושל היהדות, ההיפך הוא הנכון. חופש הדת והפולחן הם ערך עליון בדמוקרטיה הישראלית ולא נאפשר כל פגיעה בו. פגיעה בכנסייה היא כמו פגיעה בבית כנסת ובמסגד. ממשלת ישראל לא עוברת על המעשה הנפשע הזה לסדר היום, ועושה הכל כדי להביא את הפושעים לדין".

 האב רנה והאב לואיס הודו בחום לסגן השר ואמרו כי המחווה שלו בשם ממשלת ישראל מאוד מרגשת ומחזקת אותם.

קודם ביקורו שוחח סגן שר החוץ עם שגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו , הביע בפניו את הזעזוע העמוק של ממשלת ישראל מהאירוע הקשה, ועדכן אותו על נחישות ישראל לתפוס את האשמים.

גם יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין גינה בחריפות את השחתת המנזר אתמול בלטרון. בפגישה עם שרא החוץ האיטלקי, אמר: "איומים מוחשיים, כמו הגרעין האיראני והטרור, אינם יכולים לחסל את מדינת ישראל. הסכנה האמיתית מהשתלטות תופעות קשות אלו על החברה הישראלית. פעם היה מדובר במעשה קונדס, היום מדובר באיום אמיתי על חוסנה של החברה בישראל. אסור להקל ראש בהתקפות והסתה כנגד קבוצות שונות בחברה, ולא לגלות ריפיון במאבק זה. יש להילחם בכך מלחמת חורמה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן