Skip to content

פרקליטות המדינה: ראש עיריית פ"ת יואשם בעבירות שוחד ומרמה

שבעה חודשים לאחר מעצר ראש העירייה, יצחק אוחיון, וכשנתיים לאחר תחילת החקירה בפרשה, הודיעה היום הפרקליטות כי תגיש כתבי אישום נגדו, נגד סגנו ושלושה נוספים. באמצעות פרקליטיו, טען ראש העירייה לחפות מוחלטת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה הודיעה הבוקר (חמישי), כי החליטה להגיש כתב אישום נגד ראש עיריית פתח תקווה, יצחק אוחיון, בגין עבירות מרמה והפרת אמונים וקבלת שוחד וטובות הנאה. כל זאת, בכפוף שימוע שייערך לו בקרוב. במקביל, מתכוונת הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד ארבעה מעורבים אחרים בפרשות השוחד המיוחסות לראש העירייה. בין המואשמים גם סגן ראש העירייה, איש ש"ס, אוריאל בוסו.

טוען לחפותו. אוחיון
טוען לחפותו. אוחיון

בתחילת פברואר השנה נעצרו אוחיון וסגנו ועובדים נוספים בעיריית פתח תקווה, בחשדות חמורים של לקיחת שוחד, תיווך בשוחד, קבלת דבר במרמה ועבירות לפי חוק איסור להלבנת הון. מעצרם בא לאחר חקירה סמויה שהתנהלה על ידי יח"א (יחידה לחקירות הונאה). חקירת המשטרה עסקה בין השאר בבחירות לעירייהב-2008 ולפי החשד קיבלו החשודים כספים וטובות הנאה במהלך הבחירות ואחריהן. משטרת ישראל מסרה אז, כי "החקירה החלה בסוף שנת 2010 ובמסגרתה נחקרו חשדות לפיהן קיבלו אוחיון וסגנו כספים וטובות הונאה אחרות מאנשים שונים, אשר הינם בעלי עניין בקידום פרויקטים נדל"ניים ואחרים בתחומי העיר פתח תקווה".

בסוף מרץ השנה מסרה המשטרה, כי "מסיכום החקירה עולה כי נמצאה תשתית ראייתית מספקת לביסוס החשדות המיוחסים לראש עיריית פתח תקווה וסגנו בעבירות של שוחד ומרמה והפרת אמונים. סיכום החקירה הועבר לעיון פרקליטות מחוז מרכז".  לאחר עיון בחומרי החקירה, החליטה הפרקליטות להגיש את כתבי האישום. עורכי הדין ציון אמיר וגיא שמר, סנגוריו של אוחיון, הגיבו בזמנו ומסרו כי מרשם טוען לחפותו ו"משוכנע כי בסופו של יום התיק ייסגר וייקבע כי בהתנהלותו לא דבק רבב".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן