Skip to content

רוסיה מזהירה: תקיפה באיראן תוביל לאסון

מוסקווה מזהירה הבוקר את ישראל לבל תתקוף באיראן. סגן שר החוץ הרוסי פנה בדבריו ישירות לישראל והזהיר שתקיפה כזו תגרור השלכות חמורות באיזור ומחוץ לו. אזהרה זו מצטרפת לזו של טורקיה ושל צרפת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב, התראיין הבוקר (חמישי) לסוכנויות ידיעות זרות ולפי הפרסומים הזהיר את ישראל לבל תתקוף באיראן. האזהרה הופנתה לישראל ולמדינות אחרות, ברומזו לארצות הברית, בלי להזכיר את שמה באופן מפורש בדבריו.

"תקיפה כזו תגרום נזק רב וזה יהיה אסון ליציבות האיזורית ויזעזע גם את תחומי הביטחון והכלכלה. הדבר יהדהד הרבה מעבר לגבולות המזרח התיכון," אמר ריאבקוב. הוא התריע, כי הרוסים "מזהירים את אלה שפתרונות צבאיים אינם זרים להם". ריאבקוב חזר על העמדה הרשמית הרוסית, לפיה לא נמצאו עדויות חותכות לפיתוח נשק גרעיני על ידי טהרן.

אזהרה חמורה זו מצטרפת השבוע לאזהרתו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שהתבטא אמש בראיון שהעניק לרשת ה- CNN: "תקיפה ישראלית תוביל לאפוקליפסה במזרח התיכון". ארדואן העריך בראיון, כי הסבירות שתהיה תקיפה ישראלית שואפת למינימום. לפני כן, ביום שני השבוע, אמר שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס: "שאם תהיה תקיפה ישראלית, למרבה הצער זה יפגע בישראל ויהפוך את איראן לקרבן".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן