Skip to content

צבי יחזקאלי והפרוטוקולים של זקני האיסלאם

לראשונה בתולדות העיתונות המודרנית, לוקח ערוץ מדיה מרכזי הונאת אינטרנט והופך אותה לחדשות. לא סתם חדשות - סדרת טלוויזיה. מן הראוי לקרוא לה "הפרוטוקולים של זקני האסלאם". אם באמצעות אוסף השקרים וחצאי האמיתות האלו רוצה ערוץ 10 לשרוד את המשבר, מצדי שיסגרו אותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מוסלמים צעירים מסוכנים ברחובות (צילום עמית מנדלזון)

ערוץ 10 חושב, כנראה, שהוא מצא את הדרך לצאת מהמשבר, עיתונות או לא עיתונות, מה זה משנה: יחי הרייטינג. ומה מביא יותר רייטינג משנאת מוסלמים? אולי כוכב נולד, אבל כזה יש רק אחד. מה יותר משמח את היהודים מהשתלטות האסלאם על אירופה.

אמינות? אמת? למי אכפת. אף אחד הרי לא יתבע את צבי יחזקאלי וערוץ 10 על מניפולציה, על חצאי אמיתות, על חשד להסתה לרצח.

סדרה כזו לא היתה מתקרבת למסך במדינה נורמלית. סדרה כזו מייצגת את כל מה שאירופה שונאת וישראל אימצה בהתלהבות: גזענות. זה אפילו לא עניין של פוליטיקלי קורקט – זה פשוט אוסף של פריטי מידע, אוסף מסוכן והרסני שמעודד שנאה, פחד ובסופו של דבר אלימות קטלנית.

הפרוטוקולים של זקני ציון, הגרסה המודרנית מתוצרת ישראל

בסוף המאה ה-19 פיברק שירות הביון של הצאר הרוסי מסמך בשם "הפרוטוקולים של זקני ציון", מסמך שסחף את כל אירופה והביא לפוגרומים רבים ביהודים, עד שהגיע לידיו של אחד, אדולף היטלר, שלקח אותו ברצינות תהומית. את התוצאה מיותר לפרט כאן.

בחמש השנים האחרונות מתרוצצים באינטרנט מכתבים, עם קישורים, שמספרים סיפורים שלא היו ולא נבראו על נסיונות ההשתלטות של האסלאם על אירופה בפרט והעולם בכלל, על אירועים אנטישמיים בחסות האסלאם, על פרופסורים וסטודנטים מוסלמים שלא היו ולא נבראו, שמספרים כיצד האסלאם ישתלט על אירופה; הפגנות של נערים הופכות להפגנות של מוסלמים, ועוד. כולם נמצאו מפוברקים. המסמכים הללו מועברים בעיקר בין יהודים ועל-ידי יהודים (ישראלים רבים מאוד בתוכם), וכולם מתייחסים אליהם כאל אמת לאמיתה. מספיק לקרוא את הטוקבקים של אתרי האינטרנט הגדולים בשביל להבין שהיהודים מתים על הרעיון ומפמפמים אותו. אבל מעולם לא קרה שמדיה מרכזית, ערוץ טלוויזיה ארצי, ירים הפקה שמבוססת על הזבל הזה. ניחא, אם היה בזה שמץ של אמת.


רוצים את האמת? 

מוסלמי מסוכן על פי יחזקאלי (צילום: עמית מנדלזון)

אני חי במארסיי שש שנים, מארסיי היא אחת הערים שעליה מדבר יחזקאלי. 50,000 תמונות צילמתי בעיר הזו, חלק לא קטן מהן בשכונות שאליהן טוען הכתב שאפילו המשטרה לא  מעזה להיכנס. עבדתי בלב ליבם של הרובעים המוסלמיים, ואני לא עובד קהילתי. אני מגיע לשם מכיוון שבאיזורים האלה שוכנים משרדים רשמיים של חברות (לא מוסלמיות) וארגונים (לא מוסלמיים).

כן יש המון מוסלמים בעיר, אבל מי שמכיר את הקהילות הללו יודע שאין ביניהן קשר. מספיק היה לראות כמה דם רע יש בין הקהילה המוסלמית-מצרית והמוסלמית-אלג'יראית על רקע של… משחק כדורגל. ואלה רק שתיים מהקהילות המיוצגות בעיר המורכבת הזו.

בשש השנים שאני חי כאן ועובד, עם העיתונות ועבור העיתונות, אירע בעיר אירוע אנטישמי אחד בלבד, וגם כאן לא ברור אם מדובר באגו פגוע של בחורים צעירים נוכח סירובה של צעירה בת גילם להתייחס אליהם, או שזה באמת היה אירוע על רקע אנטישמי. כן, מר יחזקאלי, מארסיי היא עיר קשה ולעתים אלימה, אבל אין כאן אנטישמיות ואין התארגנות מוסלמית. נהפוך הוא: יש כאן סתם פשע חוצה דתות. ובין הקורבנות של חיסולי החשבונות על רקע השליטה בשוק הסמים תמצא מוסלמים, נוצרים, קורסיקנים ורחמנא ליצלן גם יהודים.

אם תטרח לבדוק, תגלה שה"אינתיפאדה" של 2005 בכלל לא התרחשה במארסיי, ובערים שבהן היו התפרעויות היא לא היתה מוסלמית אלא התקוממות של השכבות החלשות. וכן, בהחלט השתתפו בה גם נוצרים (לא יהודים במקרה הזה, כי ליהודים אין הרבה על מה למחות בצרפת); והרבה צעירים מוסלמים. ולמה? בגלל אנשים כמוך, שמפיצים אסלאמופוביה במסווה של מחקר. התוצאה היא, שאותם צעירים לא מקבלים שיוויון הזדמנויות, וזה אומר אבטלה גבוהה וחינוך חסר.

אם ובתה באיזור שבו מסוכן אפילו לשוטרים (צילום: עמית מנדלזון)

אתה יכול לבקר בכל שכונה בעיר ולדבר עברית חופשי, רק דבר אחד עלול לסכן את חייך, מילה רעה אחת על קבוצת הכדורגל המקומית. בזה מסתכם הסיפור של כור ההיתוך התרבותי הגדול והמסובך ביותר באירופה: כולם אוהדים של אותה קבוצת כדורגל. זו הדת האמיתית בעיר הזו.

אסור להשוות? הנה אני משווה

עם ישראל הוא עם חולני, ואני הולך לעשות את אותה השוואה שכולם פוחדים לעשות. כן, אנחנו הולכים בדרכי הנאצים. שנאת הזר שנאה של עם אחר, גירוש של בעלי צבע שונה מגזע שונה, ממשלה גזענית, דיכוי הדמוקרטיה באמצעים חוקיים לכאורה, חקיקה אנטי דמוקרטית בחסות הרוב, השתלטות על התקשורת, השתלטות על בתי המשפט, התעלמות מחוקה (במקרה שלנו מגילת העצמאות), ולבסוף איומים (?) במלחמה איזורית גדולה. אבל יצירה של פרוטוקולים מקבילים לאלו שהביאו לרצח מיליונים מבני עמנו? ועוד במסווה של סדרה תיעודית לגיטימית?

רוצה לשמוע משהו שיפחיד אותך מר יחזקאלי? במארסיי יש יותר בתי כנסת ממסגדים.

אם זה מה שערוץ 10 צריך לעשות כדי לשרוד, אז מן הראוי שיסגרו אותו. כי זו לא טלוויזיה, זו לא תעודה – זו הונאת אינטרנט מהסוג הנחות ביותר. תסגרו את העסק ותחזירו את המפתחות. אתם לא ראויים לתואר עיתונאים.

 

141 Comments

  1. דניאל קלטי
    25 בספטמבר 2012 @ 3:36

    עמית – כל הכבוד!! אתה הצדיק היחיד בסדום – סוף-כל-סוף, אדם הגון אחד, קם ואומר, מה שאני זועק כבר מזה חמש שנים כמעט: לא "חייבים להציל את ערוץ 10" (כקרקורם של כל המפגרים חסרי-המח = המסוגלים, אך ורק, לחזור איש על דברי-רעהו, אך לעולם לא לחשוב בכוחות-עצמם – ב"מחאה" הזאת ובעאלק-שמאל), אלא "חייבים *לסגור* את ערוץ 10 = ערוץ התועבות והזוהמות!!"

    יישר-כח!!

  2. דוד
    17 בספטמבר 2012 @ 13:50

    עמית ,
    אני אתך בכל מה שאתה כותב לגבי יחזקאלי והכתבה שלו, כמו כל מה שאתה כותב לגבי המגמות בחברה הישראלית.
    הבעיה שלי היא איך שהוא הטון בכתבה, לא כל כל המילים אלא המוסיקה. והמוסיקה לדעתי היא שהמוסלמים באירופה או במזרח התיכון הכם רודפי שלום גדולים לעומתנו. לצערי אנחנו עכשיו לא בהגדרה הזו של אנשי שלו, אבל בוודאי שהמוסלמים מסביבנו הם לא כאלו.

  3. אנג'לו איידן
    14 בספטמבר 2012 @ 19:34

    נגד כל זה ועוד אין ספור תכנונים ומזימות של הממסד הציוני ישנה רק תשובה יעילה אחת: לתמוך בארגונים אסלאמיים פונדמנטליסטיים, ובמשטר הסורי, ובעוד ישויות אנטי-ציוניות, אנטי-נאט"ו ואנטי-אימפריאליסטיות, כמו החמאס והחיזבאללה. אין דרך אחרת המסוגלת לנצח את הגזענות הגסה הזאת שמושלת באזור בו אנחנו חיים. רק הפחד מונע לנקוט בדרך הזאת. זה פחד מהתדרדרות, אבל ההתדרדרות מתרחשת באופן בולט תוך צפצוף על הפחד הזה. לי אין ספק שלכל אחת ואחד יש עומק התדרדרות מאוד מסוים בו מתקיים סוף לפחד, ושכולנו נגיע, מוקדם או מאוחר, לשלב הזה. וזה מפני שהאויב לא מסוגל, וגם לא יהיה מסוגל לעולם, אפילו אם הוא מעיט אותה מסיבות טקטיות, לבלום את ההתדרדרות הכוללת של ההתפתחויות בעולם בכלל, ובאזורנו בפרט.
    אני מנתח את ההתפתחויות האלה בבלוג שלי: http://www.financend.wordpress.com
    הכוונה היא לסכם את הניתוח הזה תוך פחות משנה.

  4. ragaa qassem
    13 בספטמבר 2012 @ 18:36

    Rajaa Qassem תת רמה …. אבל ממש ממש תת רמה של תוכנית, לא סתם שזה כל כך ברור שזה מפוברק…. כל כך ברור שהתוכנית נבנתה למטרת השמצת האיסלאם… תוך כדי שימוש " ובכוונה אני אומרת- שימוש ולא ראיון" באנשים מוסתרי פנים וכדומה… כשצבי יחזקלי משחק … ורק הוא מאמין למשחק העלוב שהוא מוסלימי, עם המבטא המרגיז, שמצחיק אם לא היה עצוב, והרי זה כבר לא סוד שבמדיה וביחוד בשני ערוצי הטלויזיה העיקריים… המידע מצונזר ומכוון… וה "כתבים לענייני ערבים- שהם באורח תמוהה יהודים" עברו "הכשרות מיוחדות" בלשון המעטה. אז אם בערוץ 10, ובמיוחד צביקה יחזקאלי מאמינים שה"בולשיט" שהם עשו אכן אפשר לקרוא לו כתבה…. הההההההה, אזי תחי התמימות ואשראי המאמין, אבל אז באמת שמצבם עלוב ועגום, ועדיף להם להמשיך עם תוכניות כמו היפה והחנון, כי זה נראה סופר מדעי ודוקומנטרי יחסית לסדרה העלובה.
    5 hours ago · Like · 2

  5. איריס
    12 בספטמבר 2012 @ 21:04

    אחרי שקראתי את הכתבה גם צפיתי בפרק הראשון של התכנית. אתה צפית בו?
    לא מצאתי עלילות דם ולא גזענות.
    מצאתי סיפורים אנושיים של מהגרים קשי יום, שנתקלים במציאות חדשה וקשה גם כן, ומנסים להתמודד איתה.
    יכלו לצלם באותו מידה בישראל שכונות קשות של עולים מאתיופיה שסובלים מפשיעה והזנחה וחיים בבדלנות משאר החברה.
    זהו אותו סיפור ישן, אותו "גלגל חוזר" של פחד מהשונה – עוני – הזנחה – פערי תרבות שמובילים לפשיעה ובדלנות שגוררים אחריהם פחד מהשונה וחוזר חלילה.
    כאן המהגרים הם מוסלמים, אבל יחזקאלי לא שוכח להראות לנו כמה הם סובלים מהזנחה של הרשויות, כמה הצרפתים ה"אמיתיים" מתנסחים בגזענות ובשנאה, וחלק מהמרואיינים מעוררים דווקא הזדהות ואמפתיה (שלא כמו היהודים מהפרוטוקולים..)
    ועדיין, לשמוע נער צעיר שחי בשוודיה, חילוני למראה ויפה תואר, שכל העולם פתוח בפניו ולפחות בתיאוריה הוא יכול ללמוד, לבלות, להתפתח ולחיות בשלום עד 120, עונה על השאלה "מה החלום שלך?" ב-"לוחם ג'יהאד", זה מצמרר וזה מפחיד.

    • עמית מנדלזון
      13 בספטמבר 2012 @ 12:25

      זו גם יכולה להיות תשובה של מי שאין לו מושג ירוק מה זה. אני יכול למצוא עשרה יהודים בגרוש שיאמרו שהם רוצים להיות שהידים, אני רק פוחד לגלות שהם יהיו רציניים

  6. אבי
    12 בספטמבר 2012 @ 1:38

    "ליהודים אין הרבה על מה למחות בצרפת" – בניגוד לכותר שלך. האמירה הזאת דווקא כן מזכירה לי את הפרוטוקולים של זקני ציון, במיוחד על רקע הקשר הצרפתי.

    הפרוטוקולים זוייפו על ידי צאר רוסי למטרת מלחמתו בנפוליאון השלישי הצרפתי ובו רשום שהיהודים מחרחרי מלחמות בעולם ומשתמשים בבונים החופשיים כזרוע מבצעת, דרך אגב, עד היום ממשיכים לטעון על היהודים את זה, שהיהודים עומדים בתפקידי מפתח בעולם שמאפשרים להם לחרחר מלחמות ולשלוט בממשלות העולם למטרותיהם ותנחש מי עומדים בראש ההאשמות האלה? ניחשת נכון, המוסלמים שנחשבים לאוהדים הגדולים ביותר של הפרוטוקולים.

    ולידיעתך, היטלר לא השתמש בפרוטוקולים של זקני ציון למטרתו והוא מעולם לא טען שהיהודים משתלטים על העולם או מחרחרים מלחמות, הוא פשוט טען שהם גזע נחות ויש להשמידו.

    ואיך הפרוטוקולים קשורים לסרט של צבי יחזקאלי?
    תהרוג אותי אבל אין לי מושג, סתם ערבבת מחט בערימה של שחת.

    זאת עובדה מוצקה שהאיסלם יהפוך לרוב באירופה, לא רק בגלל ההתרבות של המוסלמים אלא גם בגלל הדעיכה בילודה של האירופאים שלא מביאים מספיק ילדים.
    ובקשר לאלימות האיסלם באירופה? באמת שצבי היה עדין, הוא הביא רק סיפורים שמוכרים לנו מהארץ, אבל יש באנגליה, נורבגיה ושבדיה סיפורים מזעזעים על פעולות של מוסלמים (הוראות שהם מקבלים במסגדים).
    למזלם של האירופאים, הם מטפלים בבעיית ההסתה במסגדים בניגוד אלינו, באנגליה, לא מהססים לכלוא אנשים כמו השייח ריאד סאלח היום.

  7. שחר כ.
    11 בספטמבר 2012 @ 10:56

    וואו, עמית, כמה סבלנות לענות אחד אחד לחבורת שטופי המוח שבכאן. קשה, כי כל ביקורת מתפרשת כערעור זכותו של היהודי להתקיים, והדרך לשנות את שטיפת המוח הזאת ארוכה ומתסכלת, וכלל לא בטוח שתצליח.
    ההשוואה, סליחה, "ההשוואה", היא כסדין אדום לשור, או, מוטב, כהשמעת שם האלוהות בפרהסייה בזמן תפילות יום כיפור בבית הכנסת. אבל העובדה היא שהישראלי המוכה גדל והפך להיות הישראלי המכה, כמו בכל המשפחות הכי טובות. ובלי מילה על ההורים.

  8. אנג'לו איידן
    10 בספטמבר 2012 @ 18:54

    כלומר, התכוונת לכתוב:
    1- "למי אכפת תופעות כאלו בקרב אזרחים של מדינות אחרות, אכפת לי מכל אזרחיה של מדינת ישראל לטוב ולרע."
    2- "ואכן יש אין ספור תופעות פשיסטיות רק שקצרה היריעה. רק שבישראל הפאשיזם שולט, בשום מקום אחר בעולם, לא"

    ב-2 אנחנו תמימי דעים
    1 הוא בעייתי כי המאמר עוסק גם ב-"תופעות כאלו בקרב אזרחים של מדינות אחרות" כמו מדינת צרפת, למשל, ואין לו ברירה אחרת, היות שערוץ 10, המותף בצדק על-ידך, עוסק בכך עם עורמה בשליחות של הפאשיזם השולט בישראל ותחת איומו של זה האחרון בפשיטת רגל.

  9. שער
    10 בספטמבר 2012 @ 16:23

    אתה המבולבל.
    ללא קשר לכלום.
    אתה חייב להתנצל על ההשוואה לנאצים ועל הפרוטולקולים של זקני ציון.
    תבקש מחילה.
    מילים גוררים למעשים והמילים שלך מפחידות.

    • עמית מנדלזון
      10 בספטמבר 2012 @ 16:55

      שרה, תקראי את כל הטוקבקים על אותה כתבה שמופצת היום במאקו ותגידי לי שאני טועה ….

  10. אנג'לו איידן
    10 בספטמבר 2012 @ 12:51

    בתשובתך לדברי, כתבת: "…אכפת לי ממדינת ישראל… …רק שבישראל הפאשיזם שולט…"
    אני לא רוצה לאמין שאכפת לך ממדינה (מנגנון שליטה) פשיסטית.

    • עמית מנדלזון
      10 בספטמבר 2012 @ 16:54

      מדינה היא עבורי סך כל אזרחיה לטוב ולרע, לא מנגנון שליטה, לצערי עם השנים התבלבלו השניים

  11. שער
    10 בספטמבר 2012 @ 10:17

    עמית מנדלזון יושב בתוך חבית קוקאין ( כך במפורש הוא כתב ) עכשיו ברור למה הוא מסטול.

    ועכשיו ברצינות – עמית , רוחמה וכול מי שמשווה אותנו לנאצים . אני לא אסלח לכם.
    נכון שיש במדינה מקרי גזענות, נכון שיש מקרי זוועה , נכון שיש מקרים נוראים . אני מוקיעה ומקיאה.
    ( ביניהם גם רצח סיטוני של נשים ערביות בגלל כבוד המשפחה החולני ).
    אך אין פינה בעולם "הנאור" "והחשוך", שאין זוועות פי כמה וכמה. גם אם לא נזכיר את עיראק, סוריה, אפגניסטן
    פאקיסטן ( לאחרונה, אימאם "נאור" דחף דפי קוראן שרופים לתיקה של ילדה נוצריה והאשים אותה במעשה )
    ונתמקד בסקנדינביה – נמצא שם גזענות , מעשי זוועה ( רצח 77 ילדים ) רצח וכד'. בארה"ב – כול שבוע מישהו
    נכנס למקום ציבורי ורוצח כמה אנשים.
    אין אנו שונים משאר העמים ולכן, להאשים אותנו בנאציזם זה במקרה הטוב בורות ובמקרה הרע זדון ועוול שלא יסולח.
    אני מאשים .
    כמי שקרוב וחקר את תופעת השואה, אני דורשת התנצלות. אני דורשת סליחה. אני דורשת לא לחזור לעולם על
    ההשוואה הנוראה הזאת.
    אם לא, אלחם בכם. אפסיק לשתף, לקרוא , להמליץ .

    • עמית מנדלזון
      10 בספטמבר 2012 @ 12:35

      דשרה את מתחילה לבלבל נושאים, הרוצב בסקנדינביה מקורו בימין הקיצוני כזה שחושב כמוך בדיוק, והרג הילדים היתה הדרך המעוותת שלו למחות על הפוליטיקלי קורקט והסובלנות כלפי המוסלמים

  12. זיו טרנר
    9 בספטמבר 2012 @ 23:35

    ולמען אלו שלא מבינים את המניפולציה של יחזקאלי, זו שמשקרת במודע ועליה זוטעק עמית, מתוך קשב:
    זהויות מזויפות של המרואיינים
    לאורך הפרק שובצו ראיונות עם "אנשי מקצוע" שאמורים להשלים את התמונה הכללית, המצטיירת מהראיונות עם מהגרים מהרחוב. "אנשי המקצוע" מוצגים בכתבה כבעלי מקצועות חופשיים, אובייקטיביים לכאורה, הבאים מכל הקשת הפוליטית. אלא שמבדיקה שערכנו מתברר שרבים מהמרואיינים מוצגים בתארים לא נכונים. הנה כמה דוגמאות:

    • לארס הדאגראד – מוצג כ"היסטוריון וסוציאליסט, איש תנועת השמאל בדנמרק". למעשה מדובר על חבר "מפלגת העם הדנית" הימנית. לאחרונה הוא הורשע בפשע שנאה נגד האסלאם, לאחר שטען בראיון עיתונאי ש"מוסלמים נוהגים לאנוס את בנות משפחתם" ו"שמוסלמי ישקר ויסלף את האמת מתי שרק תהיה לו אפשרות" (ביהמ"ש העליון בדנמרק זיכה לבסוף את הדאגארד לאחר שקיבל את טענתו כי לא ראה את נוסח הכתבה לפני פרסומה וכי לא התכוון שהדברים יפורסמו בניסוח זה).

    • רפאל דריי – מוצג כ"סוציולוג ומומחה לחברת מהגרים". למעשה הוא פרופסור ללימודים פוליטיים ומומחה לחקר התנ"ך, המוכר היטב בצרפת בעמדותיו האנטי-פלסטיניות והאנטי מוסלמיות.

    • ז'אן לואי ברוייאר – מוצג כ"שופט לשעבר ומומחה ללוחמה בטרור". למעשה הוא כיום פוליטיקאי פעיל במפלגת הימין הצרפתית. כשמילא בתפקיד פעיל במשטרה הוא זכה לביקורת נוקבת מאירגוני זכויות אדם על שיטות החקירה שלו.

  13. זיו טרנר
    9 בספטמבר 2012 @ 23:29

    יפה יפה! מכחישי העובדות התעוררו כאילו אין לנו ליברמן בישראל, אין לנו ישי בישראל, אין לנו ממשלה ימנית שונאת אדם שאינו כמוה בישראל.

    אחלה פוסט 🙂

  14. Omessi
    9 בספטמבר 2012 @ 21:28

    עמית (לא לפרסום)
    אל תתהדר בלשלוח אנשים לא מוכרים לך לספרי ההיסטוריה שילמדו.
    לדוגמה – מצרים – ומלחמתה במשך מספר שנים בתימן כולל נשק כימי
    (אבל אם אתה מניח שכול תימן יהודים אז אכן צדקת: מצרים נלחמת רק עם יהודים)

    • עמית מנדלזון
      9 בספטמבר 2012 @ 21:37

      אומסי ושוב טעות יש לך מצריים התערבה במלחמת אזרחים בתימן, המלחמה היתה תימנית לחלוטין

      • Omessi
        9 בספטמבר 2012 @ 22:35

        מצרים גם התערבה במלחמות אזרחים בישראל
        (בין היהודים והפלסטינים), לא?
        בקיצור, לשיטתך,
        אם היא נלחמת מלחמה אז זה רק מלחמות ביהודים
        וכל היתר זה רק התערבויות.

        (אני מנסה מאוד בעדינות לעשות כל מאמץ
        לתת לך את שרביט המנצח בויכוח הפסאודו-מלומד הזה
        אחרת נראה לי שיש לנו בעייה
        כי הויכוח הזה מוכיח שכל תכליתו זה לא להוכיח שהצד השני טועה
        אלא לגרום לצד השני שיבין שהוא טועה.
        משחק נחמד ומוכר ומעייף, עמית,
        רק מה, אני לא בקטע של להיות צד שני של אף אחד).

        מילה פלוס לסיכום:
        הגישה של השמאל מקובלת עלי, מאז עמדתי על דעתי, ועולה בהרבה על גישות אחרות.
        אבל כולנו בני אדם, שחרדים לאמונתם ודעתם, ונלחמים עליהן. לפעמים, קורה שמשתמשים במלחמות הצודקות הללו (אני מתכוון לויכוחים אידיאולוגיים) בטיעונים לא טובים. חבל. טיעונים לא טובים וטעויות – גורמים לצד השני (נניח שדווקא הוא הצד הטועה) לחשוב שהוא צודק. זה מה שקורה להרבה אנשי שמאל שמתעקשים על דעתם, ולא זזים ולא מוכנים להתגמש ולו לרגע של תרגיל. כי הם באמת אנשים בסדר וערכיים. לטעמי בוודאי. אבל מה, ברגע שאיש אינטלגנטי ממשיך לדבוק בטעות שלו, זה גורם לצד השני להיות בטוח שהנה, עוד הוכחה שהימין צודק. מהקצת שראיתי אצלך בכתבה זו, ובעיקר מהטיקבוק, אתה עושה כאן שירות דב לעמדותיך. אתה מתעקש בנקודות שברור (גם לאיש שמאל כמוני אשר, שוב אני מספר, בחר לחיות את רוב חייו הבוגרים בחו"ל) שהן טעות, וחסרות משקל, ולא יותר ממטבע עובר לסוחר במשחק ילדים עקשני.
        אז יכול להיות שמצרים לא נלחמה נגד תימן. מבחינה משפטית (כמו שלבנון בשלום איתנו, משפטית, מאז חתמו עם בגין), ובעיקר אם תלך עם עורך דין, תזכה. כשאני זוכר את התמונות מאותה התערבות מצרית שנמשכה שנים ומאות אלפי הרוגים, ברור לי שאתה טועה. אבל אתה מתעקש לצדוק, משום שזה משרת כמובן את העובדה שאני הקורא ואתה מייצג האמת המוחלטת. ככזה, אין לך אפשרות להיראות טועה ולו בפסיק, וייקוב הדין את ההר. אז צדקת, משפטית, כנראה, ועשית לעצמך שירות נפלא של דוב סטנדרטי.

        ומילה אחרי הסיכום: כאשני כותב "לא לפרסום" אני מתכוון לזה. אין לי המייל שלך, וזה בסדר גמור, אנחנו לא מכירים ולא חברים או משהו, אז אני כותב כאן, כי אתה קורא לפני שאתה מפרסם. "לא לפרסום" – משמעותו: לא לפרסום.

        וגם טוקבק זה הוא לא לפרסום, כמובן. רק בריאות.

  15. רוחמה
    9 בספטמבר 2012 @ 19:30

    די מספיק עם הפרה הקדושה הזאת של אסור להזכיר את השואה בשום קשר עם הישראלים. אני בת של ניצולי שואה שאיבדו את כל משפחתם בשואה, ואני אומרת לכם, כן אנחנו נאצים. ראיתם את המסכנים בין הגדרות במצריים? ראיתם אשה יולדת נפל במחסום בשטחים? ראיתם איך לכל ישוב בגדה יש שפע מים ולשכנים הערבים צינור אחד מזרזף? נסעתם פעם על כביש 443 המגעיל? טוב, לא נאצים. סתם שונאי אדם, גזעניים, בלי טיפת חמלה.

  16. אנג'לו איידן
    9 בספטמבר 2012 @ 19:10

    עמית מנדלזון‏ מעניק לנו את התרשמויותיו על מקרה אחד מתוך אין ספור תופעות פשיסטיות המשגשגות בארץ בה אנחנו חיים (וזה מבלי להתייחס להתרחשויות דומות בארצות אחרות). הוא גם מזהיר אותנו לקראת התקופה בה צמצומי החירויות הדמוקרטיות יהיו בלתי נסבלים גם להמוני היהודים, שבחלקם יאלצו להילחם לצידם של הלוחמים המוסלמים. המלחמה הזאת, נגד הפשיזם הישראלי, התבשרה וממשיכה להתבשר על-ידי הדיכוי של המשטר הציוני נגד פעילות שמאלית יום-יומית למען הקלות בחיי הערבים (וגם גזעים נוספים), מוסלמים בעיקר, בארץ הזאת. בהתאם לכך, פורסמה הצעתי לתמוך בחמאס בזמן מלחמת עזה.

    • עמית מנדלזון
      9 בספטמבר 2012 @ 20:27

      למי אכפת תופעות כאלו במדינות אחרות, אכפת לי ממדינת ישראל. ואכן יש אין ספור תופעות פשיסטיות רק שקצרה היריעה. רק שבישראל הפאשיזם שולט, בשום מקום אחר בעולם, לא

  17. רוחמה
    9 בספטמבר 2012 @ 19:00

  18. שער
    9 בספטמבר 2012 @ 14:05

    יש לי סבלנות.
    אני מוכנה לאודות בטעות ( אבל באמת לאודות – לא מהשפה ולחוץ ).
    אני מקווה שגם לך יהיו תעצומות נפש כאלה.
    ניפגש עוד שלוש שנים.
    אני לא חוזרת בי בקשר להשוואתך לפרוטוקולים ולנאצים.
    זה מחליא ומגעיל . נקודה.
    ועדיין , תיזהר. בחבית שאתה יושב עליה , אין קמח .

    • עמית מנדלזון
      9 בספטמבר 2012 @ 16:28

      שרה, אני לא יושב על החבית אני חי בתוכה ונכון זה לא קמח, יודעי דבר יגידו לך שזה קוקאין 🙂

  19. שער
    9 בספטמבר 2012 @ 13:23

    עמית מנלדזון,
    אני מה זה נעלבתי.( לא ממש ). אכן אני לא יודעת לקרוא וגם לכתוב.
    אבל אתה לא יודע להסתכל למציאות בעיניים.
    להאשים אותנו ככותבי זקני ציון האיסלאמי זאת סטייה . נקודה.
    להשוות את ישראל לנאצים זאת סטייה ועוולה וגועל . נקודה.
    ולעצם העניין – איזה 2 רובעים ,סמיה גאלי " אחראית " . מי התושבים ?
    ברור שהיא מתייחסת לפשע וסמים.
    אך יש לה טענה חמורה כנגד הצעירים, הדור השלישי והרביעי של המהגרים המוסלמים שאין להם עניין
    להיטמע ולהכיר בתרבות הצרפתית.

    • עמית מנדלזון
      9 בספטמבר 2012 @ 13:45

      היא מתייחסת לרבעים ה-15 וה-16 בהם חיים…צרפתים, חלקם ממוצא מוסלמי חלקם נוצרים חלקם יהודים ואני מכיר אפילו ישראלי אחד שגם שם. הטענה שלה כנגד מכה שקיימת במרסי כבר שנים רבות, הסחר בסמים ובעקבותיו חיסול החשבונות. אני כועס כי את לא קוראת עד הסוף ומוציאה דברים מהקשרם בין היתר בגלל חוסר ידע, הדורות השלישי והרביעי של מהגרים מטמעים יופי בחברה רק שהחברה לא מספקת להם שוויון הזדמנויות והם הראשונים להיכנס למעגל האבטלה אז הם מטמעים נהדר בעולם הפשע אבל הם לא לבד, לא מוסלמים מנהלים את הסחר בסמים וכלי נשק במרסיי.
      אני יודע כמה חורה לך ההשוואה אבל דווקא בגלל ההתנגדות האוטומטית להשוואה את מפסיקה להסתכל על העובדות ועל התהליכים הפוליטיים והסוציאליים שמתרחשים בימים אלו בישראל, אם היית פוקחת עיניים היית נחרדת

      • אריה מילר
        9 בספטמבר 2012 @ 16:20

        אתה יכול לתת דוגמא למה שאת כותב ?
        אתה משווה את ישראל לגרמניה הנאצית ובמקום להתנצל אתה עוד מנסה בכל דרך לגבות את הדעות הגזעניות שלך כלפי ישראל .
        האם יש איזשהו מיעוט במדינת ישראל שמקופח לרע (זה שהם צועקים זה לא אומר שזה נכון)?
        האם הערבים במדינת ישראל לא שווים לאזרחים הערבים באירופה ?
        האם במדינות אירופה יש דבר כזה "העדפה מתקנת" במקומות עבודה ציבורים ואת הדבר הזה חוויתי אישית יותר מפעם אחת .
        ואל תספר לנו סיפורים שהכול ורוד באירופה כי יש סיבה שהמפלגות הגזעניות חוזרות ובגדול.
        האם המפלגה הלאומית בצרפת שחוזרת ומקבלת יותר ויותר תמיכה מהציבור הצרפתי האם גם זה שקר ולא קורה ואולי גם בזה אשם צביקה יחזקאלי .
        האם בהולנד המפלגה של חירט וילדרס עולה ואפילו מצליחה להפיל את הממשלה הקיימת.
        ואלי גם זה שקר ולא קרה ואולי זאת מזימה של צבי יחזקאלי והונאת אינטרנט.
        איזה מין עיתונאי אתה שכותב דברים כאלו ללא כל אחריות .
        אולי בגלל זה אתה כתב של בלוגיים ולא של עיתון ..
        ובקשר למוחמד מרה – זה שהוא נסע לפקיסטן בכמה מיקירים כדי להתאמן בבסיסי אל-קאעידה (מצרים, עירק, ירדן, טגקיסטאן, אפגניסטן ופקיסטן). לא עושה אותו מחבל איסלמית אז ניצחת אתה צודק .

        • עמית מנדלזון
          9 בספטמבר 2012 @ 16:27

          אריה… תלך לכתבה מתחת למשפט ההשווא יש פירוט…
          כן אריה גם באירופה יש איסלמופובים וגזענים רק שבצרפת למשל הם 20% מהאוכלוסיה ובישראל הם הרוב…

          • אריה מילר
            9 בספטמבר 2012 @ 17:48

            סליחה שאני מציק לך אבל זה ממש מקומם .
            אני לא אגיד לך שאין פה גזענים אבל זה ממש רחוק מלהיות הרוב .
            למה אתה בדיוק קורא גזען לאנשים שלא רוצים לגור ליד מהגרים מאפריקה (הייתה פעם בדום ת"א בזמן האחרון) ?
            גם אתה לא הייתה מסכים לגור שם .
            כל מלחמות ישראל מול עמים מוסלמים ותפתח ספר היסטוריה ותראה שאין מלחמה שישראל נכנסה ולא קיבלה זריקות עידוד מצד הצרפתים והאמריקאים .
            אני באמת ממליץ לך לפתוח ספר היסטוריה .
            כי מסתבר שגם אני יודע משהו .
            אני למשל ממש אבל ממש לא גזען ורוצה לחיות בשקט ולא איכפת לי איזה דת אתה או מה העדפות המניות שלך רק תחיה ותן לחיות .

          • עמית מנדלזון
            9 בספטמבר 2012 @ 17:59

            אריה אתה לא מציק לי, ואני לא מפריע לאף אחד לחיות , כן לא לרצות לחיות ליד מישהו בגלל דתו, מוצאו או צבע עורו זה גזענות לזרוק עליו בקבוקי מולוטוב זו אלימות שנגזרת מגזענות, נסיון לרצח קוראים לזה. הרוב בישראל הוא גזעני, תראה איזו מפלגה שולטת ותראה את התבטאויות חבריה. אתה מתקשה להבדיל בין מדינה לדת אז בו נסתכל על זה לרגע הפוך: כל מלחמותיה של מצרים מאז היותה מדינה עצמאית היו עם יהודים… מעניין איך אפשר להפוך קערה על פיה

          • אריה מילר
            9 בספטמבר 2012 @ 21:52

            אז הדרך היחידה היא לבטל את קיומה של מדינת ישראל ?
            אני עוד פעם מייעץ לך לבדוק את ספרי ההיסטוריה ותבדוק למה ישראל נלחמה במצרים .
            האם זה בגלל שהיו פה יהודים? או בגלל לחצץ ממדינות ערב(סוריה ועיראק) שהשפיעה גם על ירדן אפילו שהם התנגדו למלחמה הם יצאו בעל כורחם.
            ואת השאר תבדוק ותראה שהמלחמות עם מצרים לא היו על טרטוריה או שבאמת הייתה סיבה למלחמה .
            וכל זה ממש לא קשור לעניין המוסלמי באירופה .
            כי אתה יודע הכל כי אתה הרי צלם ואתה מבין בהיסטוריה עלק(מילה בערבית).

          • עמית מנדלזון
            9 בספטמבר 2012 @ 21:56

            תגיד אריה איך בדיוק הגענו למלחמות ישראל, מצבי יחזקאלי ? אתה לא חושב שנסחפת ?

  20. שער
    9 בספטמבר 2012 @ 12:55

    ציטוט מדברי ראש עיריית מרסיי – סמיה גאלי ( המוסלמית ): "השכונות האלה הן פצצת אטום- המשטרה לא מעיזה להיכנס לשם".
    האבקה שבתוך החבית עליה אתה יושב ,זה לא קמח . זה אבק שריפה .
    חבל, אתה דווקא אדם חיובי. אבל טועה . זכותך להישאר שם.
    אבל כבן לניצולי שואה , אני חש גועל ומוחה בחריפות על ההשוואה של ישראל לנאצים .

    • עמית מנדלזון
      9 בספטמבר 2012 @ 13:02

      את חשה גועל ? סמיה גאלי איננה ראש עירית מרסי ! אלר ראש עיריה של 2 רבעים במרסיי, סמיה גאלי מדברת על שכונות מוכות פשע וסמים והן לא רק מוסלמיות, סמיה גאלי בעצמה מוסלמית וסנאטורית. את חשה גועל ? אני חש גועל שישראלים יהודים דור שני לניצולי שואה לא יודעים לקרוא

  21. OmerC
    9 בספטמבר 2012 @ 12:31

    נעמה ו- omessi היה תענוג לקרוא את התגובות שלכם, גם התשובות של עמית מנדלזון ענייניות ורציניות למרות שהוא התעייף מלהסביר את עצמו לקראת הסוף (דיי מובן..)
    אבל זה שנוצר פה שיח ענייני בנושא החשוב הזה, זה כבר משהו בריא מיסודו, חופש הביטוי נותן לאנשים את היכולת לראות את כל הצדדים של הויכוח ההטרוגני סביב הסוגיה. אני מקווה שנשכיל ללמוד ולשמוע כמה שיותר דעות, אפילו את הדעות שאיתן אנחנו לא מסכימים.
    לכולנו ברור שהפערי ההבנה לא יפתרו היום אחד, אמנם, שיח חופשי וענייני כמו שקיים כאן, מעודד התחדשות והתנערות מפרדיגמות שכובלות אותנו לאותם דעות קדומות שכבר לא תופסות מים בעולם טנולוגי המתחדש ומשתנה ללא הרף.
    יישר כוח על האכפתיות!
    אני הייתי שמח אם אנשים יקרים כמוכם ילכו צעד קדימה וישמיעו את הקול השפוי שלכם בבחירות בפריימריז (ימין/שמאל – זה לא משנה) העיקר שיהיו שם יותר קולות שפויים שנותנים את הטון. אני כבר התפקדתי (לא משנה לאן -איפשהו באמצע..) יאללה בואו תעשו מעשה, אל תשאירו אותי לבד 🙂

    הישראלי הממוצע.

  22. דניאל
    9 בספטמבר 2012 @ 10:44

    פרטים נוספים ומטרידים על נתונים מפוברקים בסדרה של יחזקאלי.
    http://www.keshev.org.il/media-blog/be-scared.html

  23. אליק מאור
    9 בספטמבר 2012 @ 9:44

    מנדלזון.. תענוג… ככול שמתרבות התגובות המתלהמות, אתה מבין עד כמה פגעת בול בפוני..
    חוייכתי. שאפו.
    🙂

    • עמית מנדלזון
      9 בספטמבר 2012 @ 10:01

      הערתי את הביבי יוגנד, ודווקא את האינטיליגנטים שבהם

  24. נעמה
    9 בספטמבר 2012 @ 7:42

    תשלח לי בבקשה לינקים למה שכתבת בעבר. אני רוצה לראות שמות של חוקים אנטי דמוקרטיים שחוקקה הממשלה הנוכחית.
    העובדה שאתה לא היחיד שכתב -אינה תשובה רצינית. גם אם אלף כותבים משהו זה לא הופך אותו לנכון (בדיוק כמו שאתה טוען לגבי הטוקבקיסטים ש"קונים" לדעתך את הזיוף )
    כמו רוב אנשי השמאל אתה מפמפם את המשפטים "חקיקה אנטי דמוקרטית" "חיסול הדמוקרטיה" פגיעה בבית המשפט" ועוד פנינים כאלה..אבל לא מסוגל להביא אפילו בדל חוק אחד לראיה.. או הוכחה אחרת..אתה עדר (קטן לשמחתי) של אנשים נאורים שונאי ימין ולדעתי גם שונאי עצמם כיהודים שמפמפמים סיסמאות וכשנדרשים להוכיח כותבים "אני לא פותח ויכוחים".. ומה אתה עושה בכל התשובות שאתה משיב כאן לאנשים? לא מנהל ויכוחים?
    ש

    • עמית מנדלזון
      9 בספטמבר 2012 @ 9:14

      נעמה, מצטער אין לי את הזמן לזה את יודעת מה היה קורה אם הייתי פותח דיון על כל כתבה עם כל מגיב ?

  25. חלי
    9 בספטמבר 2012 @ 4:20

    הפרוטוקולים של עמית מנדלזון:
    יושב לו "עיתונאי" במרסיי כבר 6 שנים (כך לפי עדותו הוא) ומחליט שמדינת ישראל ותושביה (חוץ מהשמאלנים והערבים שחושבים כמוהו) הם לא סתם גזענים ופאשיסטים אלא ממש נאצים כי הרי "בלה, בלה, בלה"…
    אז תן לי לחדש לך משהו: אני, בניגוד אליך, גרה ברמלה ולא במרסיי!! כן, העיר הזאת עם הערבים, הפשיעה וכל מיני סטיגמות אחרות שגם חבריך יפי-הנפש חוטאים בהם. בעירי המעורבת גרים ערבים בכל שכונה ורחוב שהם רק רוצים, שולחים את ילדיהם לאיזה גני-ילדים/בתי ספר/תיכונים ממלכתיים שהם רק רוצים (ואם מישהו לא רוצה ללמוד איתם הוא שולח את ילדיו למסגרות חינוך דתיות), אוכלים סופגניות בחנוכה ומתחפשים בפורים, מקבלים טיפול בכל מרפאה/בי"ח/טיפת-חלב שהם רק רוצים, מקבלים ביטוח לאומי וקיצבאות בדיוק כמו כולם, עובדים בכל עבודה שהם רק רוצים כולל משרדי עיריה וממשלה, יש להם חנויות שקונים בהם גם יהודים, ילדיהם משחקים עם ילדי בגן המשחקים בכל שעה שהם רוצים, הולכים לאיזה חוגים שהם רוצים ואפילו לומדים עם בתי בבית הספר למחוננים שנבחרים אליו בקפידה ע"י מבחני מיון מסובכים.
    חוץ מזה: יש חברי מועצה ערבים ומכובדים ערבים, ראש העיר מברך אותם בחגים שלהם, הכתובות בכל מבני הציבור (ולא רק אלו השייכים להם) כוללות גם ערבית, ב-3 המסגדים בעיר מתפללים 5 פעמים ביום ואפילו לא מנסים לסנכרן ביניהם את המואזין ב-4 בבוקר שיוצא מהמינרטים הגבוהים, הנשים עוטות רעלות/חיג'אב ואפילו (רחמנא ליצלן) את הדבר המוזר הזה על העיניים שיובא יחד איתן מהשטחים או ירדן או אנא עארף מאיפה (כי הבחורות הערביות ברמלה כבר מודרניות מדי בשבילם) ובסך הכל העיר היא די מופת לדו-קיום שיכול להיות. מעניין אם זה מה שהיה בגרמניה הנאצית בתחילת שילטונו של היטלר…
    אבל אתה בטח יודע יותר טוב: אתה בטוח מה קורה בישראל כי אתה הרי צילמת 50,000 תמונות באירופה!!!
    אתה גר במרסיי שבצרפת הנאורה שהעבירה (יחד עם בלגיה שכנתה הנאורה) חוקים נגד לבוש (!!!!!!!!!) מוסלמי דתי, מה שבחיים לא יקרה בישראל ה"נאצית". אתה גר בשכנות לשוויץ הנאורה שהחליטה לאסור על בניית צריחים במסגדים (במשאל עם של עם נאור ומפותח!!) כשבישראל ה"נאצית" לא אוכפים אפילו את חוקי הרעש כנגד המואזינים. אתה גר במדינה שבה ובשכנותיה ה"נאורות" יש עליה מטורפת של הימין הקיצוני שמכריז בריש גלי שהוא שונא מוסלמים, הם סרטן ורוצה לגרש אותם (דרך אגב, מעניין איך?? האם עשרות רבות של אחוזים מאזרחי אירופה לא רואים את מה שאתה רואה או שהם כולם סתם גזענים ונאצים?? ואם הם סתם גזענים ונאצים – איך אנחנו עדיין גרועים מהם?) בעוד שאצלנו מפלגה כמו "כהנא" היא מחוץ לחוק.
    סתם דרך אגב, אתה יודע שיש "פתווה" שגוזרת דין מוות על מי שימכור בית/שטח לישראלים?? לא בשטחים – בגליל וביפו ובלוד!! לא ע"י בן לאדן אלא ע"י מנהיגי דת ערבים- ישראלים שמקבלים את המשכורת ממשלמי המיסים הישראליים!! אבל על זה בטח לא שמעת…
    בקיצור: מה שאתה עושה גרוע עשרות מונים ממה שאתה מאשים את יחזקאלי שהוא עושה, כי הסיכוי שהגזענות הרצחנית האירופאית תרים ראש מול הערבים שם הוא הרבה יותר גבוה מהסיכוי שזה יקרה לערבים בישראל!!!
    הם כבר עשו את זה מספיק פעמים בעבר נגדנו…
    וטוב שלא נסחפת: יחזקאלי מסית לרצח??? פחחח… הדבר היחיד שהוא עשה זה להראות לערבים שם מה בדיוק האירופאים חושבים עליהם!! מעניין שאנחנו חיים עם הערבים ובעיות הטרור כאן למעלה מ-60 שנה ועדיין הולכים לנגב חומוס במזרח י-ם (טוב, לא אני, בעיות כשרות…) וכמות הערבים שנרצחו על רקע לאומני היא פרומיל מכמות היהודים שנרצחו ע"י ערבים על רקע לאומני, והאירופאים הליברלים והנחמדים האלו חיים איתם פחות מ-20 שנה וכבר קמים כל מיני "אנדרס ברייויק"ים שרוצים להראות להם איך נראים הפרחים מלמטה..
    חוץ מזה, תגיד לצביקה תודה: בזכותו נכנסו עוד הרבה אנשים שבחיים לא שמעו עליך לאתר שלך…
    חוץ מזה 2: אני גאה ביהדותי וישראלותי, דתיה, ימנית בדעותיי הפוליטיות, בעד ארץ ישראל השלמה, מחנכת לכבד כל אדם המכבד אותי, בעד זכויות קיום בסיסיות לכל אדם (אדם, לא טרוריסט) ולא שונאת ערבים!!! תתפלא, בישראל הגזענית/פאשיסטית/לאומנית/נאצית/מטומטמת/חשוכה/פונדמנטליסטית/כל שם תואר "פרוטוקולי" אחר יש עוד הרבה אנשים כמוני שחיים עם ערבים בשלום, מה שלא בטוח שאפשר להגיד על אירופאים מקבילים…
    חוץ מזה 3: מה אתה מעשן? אני גם רוצה לראות את העולם דרך ענן ורוד ולא דרך המציאות האפורה.

    • עמית מנדלזון
      9 בספטמבר 2012 @ 9:15

      חלי 6 שנים במרסי 43 שנה בישראל מתוכם 23 בירושלים

      • חלי
        10 בספטמבר 2012 @ 1:31

        נו, נו , כ"כ הרבה שנים אתה חי ועדיין לא התבגרת..
        אתה מתחמק!!! לא התייחסת לשום עובדה שהבאתי (וכן, השתמשתי באותו טיעון שלך: אני גרה כבר יותר מ-6 שנים ברמלה, רוב הסיכויים שאני יודעת מה קורה סביבי יותר ממה שאתה חושב שאתה יודע שקורה כאן), לא ניסית אפילו לענות לטענה שההשוואה שלך לנאצים -מעבר לזה שהיא מבחילה- אין לה אחיזה במציאות, ולא התמודדת בכלל עם ההוכחות הפוליטיות לכך שהציבור האירופאי הוא הרבה יותר גזען ופאשיסטי מהישראלי גם אם פחות קולני!!
        (דרך אגב, למה עברת דירה מהשכונה הראשונה שבה גרת? כבר לא נהנת שם??)
        מעבר לזה: אתה בעצמך גזען!!!!!!!! בא בחור ערבי שטבח בחפים מפשע, צילם והעלה את זה לאינטרנט תוך כדי שהוא מתגאה שעשה את זה מסיבות של פונדמנטליזם איסלמי, מודה בכך ולא מתחרט בכל חקירה שעבר עד עכשיו אבל בשבילך זה לא מספיק: הוא הרי ערבי, הוא לא יודע לחשוב ו/או לדבר לבד, אתה תחשוב בשבילו ותתרץ את מעשיו בכל מיני תירוצים מפגרים. כנ"ל לגבי רוצחיו המתועבים של אילן חלימי הי"ד.
        אתה מצפה מהעם בישראל להיות טוב יותר וטהור יותר מכל שאר עמי הארץ למרות שאתה מאמין שכולם שווים (מילא שאני אצפה מאיתנו לרמות מוסר גבוהות יותר, אבל על בסיס מה אתה מצפה?? כנראה שאתה גזען סמוי שמאמין שהיהודים אכן העם הנבחר).
        אתה מתייחס למהגרים המתפרעים כאל ילדים מטומטמים במקרה הטוב או בע"ח לא-מפותחים במקרה הרע: הרי למה לדרוש מהם איזשהם נורמות התנהגות בסיסיות?? הרי "אכלו להם-שתו להם" בילדות, למה שינסו להתבגר ולהתגבר על כך? מותר האדם מן הבהמה – אין!!
        וכמובן, כל מי שחושב אחרת ממך הוא "ביבי יוגנד" (אבל אתה כמובן ליברל ודמוקרט ולא-פאשיסט ו/או הזוי). צר לי, אבל בינתיים אתה ושכמותך נשמעים בדיוק, אבל ב-ד-י-ו-ק, כמו ההיטלר-יוגנד: היהודים אשמים בכל!!
        מה אגיד לך, תמשיך לחיות בלה לה לנד ואל תיתן לעובדות לבלבל אותך.
        ואני באמת מאחלת לך מכל הלב: שתהיה לך שנה טובה ומתוקה, שנה של בריאות הנפש והגוף, שנה שבה תראה שהמציאות המורכבת שבה אנו חיים רק מוכיחה שיש בנו הרבה יותר טוב ממה שאתה מאמין ובטח הרבה יותר מאשר באירופאים הצבועים.
        ובשולי הדברים: זה שאתה לא מפרסם את שם ספק הסמים שלך מוכיח כמה אתה אנטי-הומני…

        • עמית מנדלזון
          10 בספטמבר 2012 @ 12:34

          ירדת לרמה שכבר לא מצדיקה תגובה , מי אמר לך שאני משתמש בסמים? ומדוע את לא קוראת את הגדרת המילה "גזען" במילון, ויותר מכך , מה זה עניינך מדוע עברתי דירה, ולמה את חושבת שזה קשור בכלל לענייננו, אולי נפרדתי מבת זוג ? אולי מצאתי עסקה טובה יותר ? וכמו שאמרתי, יש פונדמנטליסטים מוסלמים אבל הם לא יותר מפרומיל מסך אוכלוסיית המוסלמים אבל מצד שני יש פנדמנטליסטים יהודים גרועים לא פחות ווהם הרבה יותר באחוזים.

  26. נעמה
    8 בספטמבר 2012 @ 23:29

    איפה בדיוק הציבור הערבי לא יכול לעבוד? בשב"כ , במוסד? גם אני לא ועוד רבים וטובים. בכל יתר המקומות הערבים בהחלט נמצאים. אומנם במספרים קטנים כיוון שהם רק 20% מהאוכלוסיה ולא כולם משתתפים בכוח העבודה. אין ספק שיש מקומות רבים שלא מעוניינים בערבים ואני מבטיחה לך שיש מקומות רבים אחרים שלא מעוניינים באתיופים או בחרדים.(אני בטוחה שאם היית בעל עסק לא היית נותן עבודה לחרדים כי הם פרימיטיביים בעינך.. אבל זה בסדר, לך יש הרי סיבה מוצדקת..זו לא גזענות או שנאת האחר.. לא לא. אנשים נאורים כמוך לא שונאים, הם רק מתעבים.) עדיין, המקומות לא חסומים בפניהם. אולי אם תבוא לבקר בישראל ותשוטט קצת ברחובות הערים, תכנס למשרדי ממשלה ועירייה ולכמה בתי חולים תראה אותם.
    הציבור בישראל לא גזעני יותר מכל מקום אחר. אנשים גזענים בכל מקום. האנשים "הנאורים" לא יגידו זאת בגלוי כמו "הפשוטים הברברים" הישראלים אבל השנאה שלהם לאחר, שווה. בכלל, זו תכונה אנושית להסתייג מהשונה לך. אנשים רוצים לגור ולחיות עם הדומים להם.
    כתבת שאתה לא יודע איפה אני חיה. אז ככה, אני חיה במרכז הארץ, עובדת במרכז הארץ.אוהבת את הארץ ואת אנשיה.מנסה תמיד לראות את החיובי.אם אני נתקלת ברוע אני מיד אומרת לעצמי שכל היתר לא.
    כתבת שאתה לא מסנגר על המוסלמים אלא מקטרג על היהודים. זה כמו לתאר תמונה של שדה חרציות צהובות ויפות ולא לשים לב לעובדה שבצד התמונה יש שני ילדים מתקוטטים. כמה נוח.

  27. נעמה
    8 בספטמבר 2012 @ 23:07

    מאיפה אתה קובע שערבי לא יכול לקנות דירה איפה שהוא רוצה?
    אני מודיעה לך שאני מכירה אישית ערבי שקנה דירה בפ"ת. ואין ערבים בעלי דירות בת"א?? אני מציעה לך לבדוק לפני שאתה כותב.
    ילדיו לא יתקבלו בבית ספר יהודי? אז ככה, אין הרבה כאלה אבל ערבים שממש רוצים שילדיהם ילמדו בבית ספר יהודי, ילדיו יתקבלו לשם. אני מציעה לך לבדוק בתיכונים באזור השרון. אתה תמצא תלמידים ערבים בתיכונים.האמת היא שלרוב הערבים לא מעונינים ללמוד בבית ספר יהודי משום שאינםרוצים ללמוד את התרבות, ההיסטוריה היהודיים ומבחינתם בצדק. לעומת זאת, יהודי בוודאות לא יתקבל בבית ספר ערבי ונראה מה יגידו לו כאשר ינסה לקנות שטח (אם יש למכירה בכלל) באחד הכפרים הערבים שיחפוץ.
    בינתיים לא השבת לי על שום שאלה ששאלתי. לא לגבי החקיקה האנטי דמוקרטית שהצבעת עליה (אני מחכה לשם החוק)האיום על התקשורת וחופש הביטוי או להגיב עניינית על הדברים האחרים שכתבתי: בנוגע לבית המשפט, בנוגע לחוקה..
    לשלוח אותי לקרוא ספר היסטוריה.. אין בעיה. תגיד לי מהו הפרק הרלוונטי לדעתך שאוכל משם להבין את כוונתך.הרי אתה מבין בוודאי שאני יודעת קצת היסטוריה.. אבל תגיד לי איפה בדיוק.
    בינתיים הכל דיבורים.

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 23:15

      נעמה, אני לא פותח ויכוחים, על כל החקיקות הללו כתבתי בעבר ואני לא מתכוון לכתוב שוב ושוב ושוב, מעבר לזה אני לא היחיד שכתב. ואם אין לך מושג על מה אני מדבר אז באמת אינני יודע היכן את חיה. ולא ערבי לא יכול לשלוח את ילדיו להיכן שהוא רוצה, חקיקה לחוד ומעשים לחוד יש לו את הזכות אבל לא יתנו לו דה פקטו אז מה עשינו?

  28. Omessi
    8 בספטמבר 2012 @ 22:54

    עמית היקר,

    צילמת 50 אלף תמונות, וכול הכבוד, אבל דיברת עם מישהו?

    גם אני שנים בחו"ל, כולל אירופה, והאחוזים הבודדים של המוסלמים שם, למשל ברוטרדם, הגיעו בקושי ל-40% (למשל, רוטרדם). הכול בסדר בעולם, ובמיוחד באירופה. וכמו שהסברת, 50 אלף תמונות יותר טובות מאלף מילים.

    ולמען הגילוי הנאות, אומר שאני לא בצד הימני של המפה. אני, ככה בעדינות, ממש בערך ההפך…

    אגב, כאיש שמאל, אני מתקשה לקבל לא רק את העוולות שלנו (ישראל) אלא גם את עוולות האסלאם. ובעיקר את עוולות כל המוסלמים החביבים ושוחרי השלום שאומנם הם אזרחים נורמטיביים ואינם שאהידים כלל, אבל לא פוצים פה (לרוב להפך) בכול הקשור לטרור ודיכוי.

    אם אתה בשמאל, אם אתה ליברל, הרוע והסכנה הכרוכים בהתקוממות המוסלמית בעולם צריכים להטריד אותך לפחות כמו הרוע ועליית הגזענות בארצנו.

    להגיד על הכתבות של יחזקאלי שזו הונאה? אולי יש כאן טיפה קטנטנה, טיפונת, של קנאת סופרים? או שבאמת יחזקאלי הוא נוכל, וכל המופיעים אצלו ומדברים בשבח "כיבוש" תרבותי של אירופה הם שחקנים מטעם?

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 23:02

      אומסי, אני עיתונאי אין תמונות בלי מילים אין כתבה בלי ראיונות אין דיווח בלי לדבר עם עדים. בוודאי שדיברתי. שתי הדתות או יותר נכון כל הדתות מאוסות בעיני ואני לא מסנגר על המוסלמים אלה מקטרג על היהודים אתה לא יכול להסית כנגד מיליוני מוסלמים בגלל שכמה אלפים מהם קיצוניים. זה בדיוק כמו שאתה לא יכול לומר שכל הישראלי פנאטים בגלל כמה נערי גבעות או שכל היהודים פרימיטיביים בגלל כמה חרדים. מה שיחזקאלי עשה הוא לתת תמונה מעוותת. אני יכול בקלילות ליצר תמונה עוד יותר מחרידה של היהודים באירופה בעיקר במרסיי. זה רק עניין של מאילו שאלות לשאול ואיך לצלם.

      • Omessi
        8 בספטמבר 2012 @ 23:33

        אתה לא יכול להסית כנגד מיליוני מוסלמים בגלל כמה אלפים קיצוניים.
        אז אתה מתמקד בלקטרג על היהודים.
        אלה המילים שלך, עמית.

        יש תומכים (להקיא, אבל מה לעשות) בנוער הגבעות. אבל התקשורת והציבור הישראלי והמשטר הישראלי עושים נגד זה. בהחלט לא די, אבל בהחלט עושים.

        מה עושה המוסלמי הממוצע בעולם? עולה על הגגות ומריע כשיש פיגוע? או שהולך ליחזקאלי ואומר לו "בוא צלם אותנו"? ומה עם אותם שניים-שלושה מוסלמים שכן מתרעמים על הטרור? האם הם מספיקים בשביל מובהקות סטטיסטית, דהיינו, "גם בצד השני מגנים"? או שמותר לצפות כי אותו אחוז של מוסלמים עם פרס נובל, יהיה האחוז של המוסלמים המוכנים לשלול טרור, ומהיהודים אפשר לצפות ליותר?

        (אגב, אני מצפה מהיהודים ליותר, כמובן…)

        לגבי יחזקאלי והתמונה המעוותת: ובכן, התמונה לא מעוותת. היא אמיתית. אולי חסרות עוד תמונות, כמו תמונת משפחה מוסלמית אוכלת במוצאי רמדאן וכולם שמחים וטובי לב. יש כאלה הרבה יותר תמונות מאשר אלה של יחזקאלי. אבל זה לא התפקיד של יחזקאלי.

        הסיבה היא פשואה: עיתונאי, איך לומר בעזרת דוגמה, מראה בכתבה שלו את החשודים בדריסה ואת זירת הארוע, שזה זוועה, אבל לא יראה את חיי השלווה הנפלאים בכפר של דודה של הדורס. וגם לא את הגיס של הדורס, ששנים מתמקד בלא לדרוס אף אחד. זה לא תפקידו של יחזקאלי.

        אלא אם עיתונאות היא משהו אחר, כמו שופט-כל-הארץ, או משהו דומה שנשגב מבינתי הדלה.

        • עמית מנדלזון
          8 בספטמבר 2012 @ 23:50

          אומסי עשית סלאט ממה שאמרתי אבל בו נתמקד במה שעשה יחזקאלי, לקח הונאת אינטרנט ועשה עליה מחקר מגמתי. אני הולך לגלות לך סוד שיפחיד אותך, המוסלמי הממוצע לא ממש מתעניין בישראל וגם לא בפלשתינים.המוסלמי הממוצע לא רוקד על גגות כי הגגות פה הם גגות רעפים משופעים וישנים. המוסלמי הממוצא כמו שאתה מכיר הוא הפלשתינאי שלא ממש מפליא שאיננו אוהב את ישראל, אל תבלבל בין מהגרים מוסלמים שברחו מארצותיהם כדי לשפר את חייהם לבין הפלשתינים. יחזקאלי מציג לך כביכול עובדות שאני סותר יום יום שעה שעה זה הכל יחזקאלי משוט לא מציג לך את האמת הוא מציג את מה שהוא רוצה להציג והוא רוצה להפחיד אותך. אמרה לי פעם אימי שהיא פחדה להיכנס לחנות שמנהל ערבי, אני לא יכול לשלטו בפחדים של בני אדם, אני לא מפחד ותמיד קיבלתי חיוכים ושירות נהדר וכולם יודעים שאני ישראלי. תרים את הראש אומסי אלו הפחדים שלנו לא האמת

          • Omessi
            9 בספטמבר 2012 @ 0:16

            שתהיה בריא.

            רוב חיי הבוגרים (וזה הרבה מאוד) אני חי בחו"ל. אירופה ואמריקה וקנדה ואפריקה. פוגש הרבה מוסלמים. גם מדבר וחי ועובד עם לא יהודים, מוסלמים ונוצרים ומה לא. אני חושב שאני קצת מכיר את התמונה. קצת. לא המעוותת, לדבריך, של יחזקאלי והאינטרנט, ולא השונה לחלוטין כפי שאתה מצלם. אבל אני מכיר תמונה מלאה למדי ומורכבת מאוד.

            כל הטיעונים שלך, על פניהם, בסדר גמור, אפילו אם עשיתי מהם סלט. הכול שפיר ותקין ובר ביצוע במרחב הענק שבין הקצוות. הבעייה היא הקצוות. כאשר תרבות מקבלת בטבעיות מקרים של רצח ודיכוי זכויות, באמתלה שהם "מקרים חריגים, מקרי קצה" ולא קמה על אותם "חריגים", אז יש בעייה.

            אנחנו צריכים להזכיר לעצמנו לא להתקרנף, אבל בדיוק כך גם אין לי שום הנחות לעולם המוסלמי ולהתקוממות המוסלמית של היום. הם מסכנים את הדמוקרטיה, את הליברליזם, את השוויון, ובעיקר מסכנים אותי.

            נמאס לי להיות הבחור הטוב שמבין אותם. אני לא אבא שלהם ולא בא לי להבין אותם. לחיות בשלום – אין לי בעיה. להסכים על שלום תמורת מה שלא יהיה – בוודאי, וכבר מזמן מאוד היינו (כולל הם) צריכים. מדובר על לקבל זה את זה, לא לחנך או להכריח להסכים זה עם זה. יש לי הרבה אנשים שאני מכיר, גם שכנים, שאני ממש לא סובל ולא רוצה להיות כמוהם. אז מה? אני חי איתם יופי בשלום ולא דורכים זה על זה.

            ואני באמת לא מפחד מאף אחד. שום שוטר לא עושה לי לאכול מיד אם אני רואה אותו, ושום פקח לא מביא לי חשק להזיל דמעה ולהתחיל להתחנן. לא מפחד מכלום, גם לא מלשבת ביציע של ביתר בזמן שאנחנו מובילים עליהם שלוש. אין לי אפילו פחד שתהיה שואה שנייה, כי אני, כמו רוב הישראלים (אני מניח), יודע שאם נלך, כולם יילכו איתנו. לא חושש. עצוב, זה משהו אחר.

          • עמית מנדלזון
            9 בספטמבר 2012 @ 0:25

            אומסי אתה שוב ממש יורה לכיוון הלא נכון, אני לא מבין אותם ולא מנסה להבין אותם. אני לא מקבל את מה שאומר יחזקאלי כי אני חי כאן והוא מציג אי אמיתות נקודה, הוא מריץ הונאת אינטרנט כאילו היא עיתונות זה הכל. אתה לא יכול להתכחש בדמיון בין הפרוטוקולים של זקני ציון שתארו כביכול איך היהודים הולכים להשתלט על העולם ובים הסדרה של יחזקראלי שמתארת איך המוסלמים הולכים להשתלט על העולם. היחידים שמנסים להשתלט על העולם הם פינקי ומוח.
            כל השאר לא רלוונטי אני חוזר ואומר אני לא מסנגר על המוסלמים, יש לי את הבעיות שלי איתם אני מקטרג על היהודים !

  29. נעמה
    8 בספטמבר 2012 @ 19:51

    ציטוט :"הממשל הישראלי ששולט בחסות הרוב פועל בסגנון גרמניה הנאצית".
    איך היד שלך לא רועדת כשאתה כותב משפט כזה? אתה מדבר על קיצוניות??? לכתוב משפט כזה , זה לא קיצוני?
    להזכירך, המשטר הנאצי חוקק חוקי גזע שאסרו (בהדרגה) על יהודים להתחתן עם לא יהודים, לקנות בחנויות של לא יהודים, להכנס לפארקים, לעבוד בעבודות מסויימות (סבי נזרק מבנק גדול בהונגריה בשנת42 )ודחקו את רגליהם משנת 33 ועד שליחת חלק מהם לאחר ליל הבדולח למחנות ריכוז ואחרכך אחרי תחילת מלחמת העולם הכנסתם לגטאות ושליחתם למחנות ריכוז.
    איפה למען השם ההקבלה לשלטון הישראלי? ערביי ישראל נמצאים בכל מקום: יש כאלה שגרים בלב הערים היהודיות, משכירים דירות, יש שמתחתנים עם יהודים. יכולים (מבחינת החוק וגם במציאות, כן כן) לעבוד בכל מקום. אני רואה אותם בבתי החולים בכל העבודות (מסניטר עובר דרך אח/אחות , עובדים סוציאליים וכלה ברופאים) אני רואה אותם בבתי אבות (שוב, ממנקים פשוטים, עובדים סוציאליים, אח/אחות ורופאים). אני רואה אותם בבנקים, אני רואה אותם בחברות הסלולר, אני שומעת אותם במוקדי השירות של קופות החולים, של ביטוח לאומי, אני רואה אותם במסעדות, אני רואה אותם גם כמטאטאי רחובות. בכל מקום..
    בכפרים הערביים יש מסחר שוקק ויהודים קונים ואוכלים אצלם.
    יש מפלגות פוליטיות ערביות , ח"כ ערבים בוכים על "חופש הביטוי" מדברים סרה במדינת ישראל ולא פוחדים מכלום. אפילו ח"כ שעלתה על ספינה שלא הורשתה להכנס לישראל, ראתה את ה"פעילים" עליה מנסים להרוג את החיילים, עמדה ותמכה. היא מקבלת את שכרה ממשלמי המיסים הישראלים – ערבים ויהודים.
    חקיקה אנטי דמוקרטית בחסות הרוב –
    על איזה חקיקה אנטי דמוקרטית אתה מדבר? כתוב לי בבקשה שם של חוק אחד שעבר (עבר ב 3 קריאות – לא הצעה שקראת עליה בעיתון).
    השתלטות על התקשורת – איך בדיוק השתלטה הממשלה "הגזענית " על התקשורת? יש עיתון שנסגר או שמאויים ע"י הממשלה בסגירה? יש ערוץ תקשורת שמאויים? ערוץ 10 הוא ערוץ פרטי שחייב כסף למדינה והמדינה אינה חייבת לממנו בדיוק כמו כל מפעל כושל אחר שייסגר אם לא יוכל להחזיר חובות. לקשור את זה להשתלטות של הממשלה על התקשורת? רק פופוליסטים כמוך קושרים זאת ומסיבות פוליטיות.
    השתלטות על בתי המשפט – הממשלה השתלטה על בית המשפט? רוב הציבור דווקא חושב שההיפך הוא הנכון.. בית המשפט השתלט על תחומים לא לו:קובע מדיניות בענייני צבא,דת ומדינה, כלכלה ומה לא..
    התעלמות מחוקה (במקרה שלנו מגילת העצמאות)- ב30 השנים האחרונות קנתה לה מגילת העצמאות מעמד על שבאה לידי ביטוי בחקיקה (חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד חופש העיסוק) וכן בפרשנות בתי המשפט. כך הכריחו בתי המשפט את משרד הפנים להכיר בנישואים אזרחיים שנערכו בחו"ל. כך הכשירו את אפשרות האימוץ לזוגות חד מיניים ועוד ועוד..
    עזבת את הארץ ואתה גר בצרפת. שיבושם לך. תהנה ותצליח. אבל למה לדבר סרה במדינה ובאזרחיה? גם אם הממשלה אינה כוס הקפה שלך להשוות את התנהלותה לסגנון הנאצים הוא עלבון לכל היהודים ניצולי השואה, לכל החלוצים מקימי המדינה. אני מתביישת שיש ישראלי שמשווה אותנו לנאצים. עם ישראלים כמוך, מי צריך אויבים.לאן הגענו.

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 22:44

      נעמה אני לא יודע איפה את חיה אבל ערבי בישראל לא יכול לקנות דירה היכן שהוא רוצה לא יכול למצוא עבודה היכן שהוא רוצה ילדיו לא יתקבלו בבית ספר יהודי וכן הלאה… אבל גם לא בזאת עסקינן ציטטת משפט ולא את המשכו שמפרט בדיוק את ההקבלה, הקבלה שאי אפשר להתכחש לה. מצטער אם את לא פותחת את העיניים זה לא אומר שהמחזה המביש לא שם, לומון את הראש בחול זה הדבר הכי פשוט. אין קשר בין מקום מגורי לאמת שבדברי. מצטער גם אני לא אוהב את זה אבל תפתחי ספרי הסטוריה ותשווי את פעולות ממשלת ישראל ותגלי הקבלה מחרידה , הפרוטוקולים של יחזקאלי הם הגבול.

      • משועמם
        28 בספטמבר 2012 @ 23:17

        שטויות, אתה חי בצרפת, ואני מניח שאת כל הידע שלך לגבי מה מותר להם ואסור להם אתה שומע מהחברים שלך שחיים בארץ או מהעיתונים?
        אני חי בעיר יהודית שמוכרים ומשכירים דירות לערבים.
        יש לי בתי ספר בשכונה שהם מעורבים.
        אני לומד באוניברסיטה מעורבת ועובד בעבודה עם ערבים ויהודים ונוצרים וצ'רקסים..
        אמנם אנחנו לא אוטופיה, אבל בבקשה אל תגדיר אותנו כ"נאצים", כי אולי בשבילך, מעבר לים, זה נראה ככה.. אבל תאמין לי (ואתה לא חייב, אני אחיה גם בלי זה), זה לא.

        • עמית מנדלזון
          29 בספטמבר 2012 @ 9:18

          אני חי מעבר לים 6 שנים אבל 23 שנה קודם לכן חייתי בירושלים בשכונה מעורבת, ובסף הכל 43 שנה בישראל. את הכל ראיתי במו עיני, מעבר לים רק גורם לך להבין כמה זה רע

  30. נרי רוזנפלד
    8 בספטמבר 2012 @ 18:36

    לאחר שראיתי את הדמגוגיה הגזענית של יחזקאלי, קראתי כתבה זו ונשחפתי לדמגוגיה שמאלנית ומגוחכת לא פחות. פתטי הצורך של אנשי שמאל מסוימים (ובינם הכותב) להרים את קולם כנגד כל אמירה לפיה יש נטייה לקיצוניות בעולם המוסלמי (שחלקו מצוי גם באירופה) ושאולי (רק אולי) הדבר מהווה בעיה כלשהי. פתטית באותה מידע התרפקותם ואהבהתם ל"אירופה הנאורה וחסרת הגזענות" הקיימת בעיקר בדמיונם הקודח (אולי כך הם משכנעים עצמם שסתם נאלצו אביהם וסביהם לעזוב את אירופה, ללא סיבה של ממש…)

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 22:47

      נרי סבי עזב את אירופה ב-34, אתה יכול להתעלם כמה שאתה רוצה משלושה הדורות שצמחו באירופה מאז. אבל הם שונים בתכלית השינוי אתה כמובן מעדיף להאמין ליחזקאלי וזו זכותך. אבל אני נמצא כאן ורואה את מה שאתה לא רואה ואת מה שיחזקאלי מסתיר כי זה לא טוב לרייטינג שלו

      • נרי רוזנפלד
        8 בספטמבר 2012 @ 23:21

        אינני "מאמין ביחזקאלי" ולא בכדי תיארתי את כתבתו כדמגוגיה גזענית. לטעמי הבחירה אינה בין גזענות זו לבין תיאור ורדרד של אירופה והתכחשות לממצאים לפיהם העולם המוסלמי עובר תמורות שליליות מזה מספר עשרות שנים.

        • עמית מנדלזון
          8 בספטמבר 2012 @ 23:30

          נרי אתה לא טועה, כמו שאמרתי היכן שהוא בין התגובות, פשע הוא תולדה של עוני, ועוני הוא לרוב תולדה של הזנחה וקיפוח. נכון יש תמורות שליליות והן דווקא לא לכיוון הדתי אלא הפלילי. אבל גם אצל היהודים יש בדיוק אותה הקצנה.

  31. אריה מילר
    8 בספטמבר 2012 @ 12:34

    אתה טוען שאין שום בעיה אבל זה פשוט מאוד שקר ,
    אתה טוען שצילמת בהולנד ואני אישית מכיר הולנדים אבא של חברה שלי הולנדי ובכל פעם אנחנו משוחחים איתו דרך בטלפון הוא מספר כמה מפחידה הפכה להיות הולנד וכמה פשע ועוני קיימים .
    ואני בטוח שאת לא עיתונאי כי אחרת לא הייתה כותב ערמת מילים חסרות משמעות כגון – ישראל = גרמניה הנצאית .
    כשאני קורא מילים כאלו אני מבין שאני קורא תגובה לא מלומדת ואפילו בורה ,
    האם אתה יודע מי זה חירט וילדרס ולמה הוא מתנגד לאיסלאם ? ולמה הוא בפוליטיקה ההולנדית ?
    אז מבחינתי את ממש אבל ממש לא עיתונאי

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 12:54

      אריה, פשע ועוני זה לא עניין דתי. כמו שאני חוזר ואומר, אין כאן נסיון להשתלטות על העולם. פשע ועוני הולכים תמיד יחד. פשע מתפתח מעוני. אין שום דבר חסר משמעות בהשוואה בין גרמני הנאצית וישראל של 2012 תקרא מתחת למשפט הזה ואחר כך תפתח ספרי הסטוריה, לצערי זה המסלול.
      וכן אני יודע מי זה חירט וילדרס וראיתי את הסרט שלו, וגם וילדרס רואה את כל המוסלמים כמקשה אחת, גם היטלר ראה את כל היהודים כמקשה אחת … זוכר ?

      • אריה מילר
        8 בספטמבר 2012 @ 13:38

        ואני רק מבקש ממך אל תתנשא.
        אל תחשוב שרק אתה מכיר את היסטוריה ותאמין לי שקראתי ולמדתי.
        וכמה שקשה לשמוע היטלר צדק אנחנו מקשה אחת וההוכחה שלי היא מדינת ישראל .
        היהודים באירופה לא הביאו את המדינות ושפל כלכלי או מילאו את בתי הכלא וכן רוב היהודים(הרוב הגדול) לא דתיים ודתיים ומשתלבים בחברה ומדברים את שפת המקום לעומת המוסלמים באירופה .
        וכששאלתי אותך אם אתה יודע מי זה חירט וילדרס לא התכוונתי לסרט שלו אלא האם אתה מכיר את האיש ואת מה שהוא מייצג ואת הביעה החמורה שהוא מציג ?
        ולהגיד שלא היו התקפות אנטישמיות במרסי זה פשוט מזל כי אתה בטוח זוכר מה קרה בטולוז – רצח של ילדים שהתבצעו ע"י ערבי מוסלמי יליד צרפת .

        • עמית מנדלזון
          8 בספטמבר 2012 @ 15:52

          אריה זיכרון סלקטיבי הוא דבר מאוד יעיל. אז בוא וניזכר ק'צת יותרביחד: מוחמד מרה הרוצח מטולוז רצח יהודי ו…מוסלמים, שיט הרס לך את התאוריה. אתה אגב זוכר עוד רוצח יהודים מוסלמי בצרפת? תפשפש בזיכרון חזק חזק, לא תמצא. אבל בוא נעלה ארצה לרגע, כמה רוצחי ערבים היו לנו ? או פוגרומיסטים יהודיים שמבצעים פוגרומים בערבים ? המוסלמים לא הביאו את השפל הכלכלי לאירופה, כמו שהיהודים לא, המוסלמים לא מנסים להשתלט על אירופה רק לחיות טוב יותר כמו שהיהודים לא ניסו. ולגבי ההשתלבות והשפה, אתה שוב מדבר על דברים שאתה לא מבין, הדור המבוגר אכן מתקשה להשתלב (בערך כמו האתיופים בישראל) הדור הצעיר כבר לא מדבר ערבית בכלל אלא צרפתית ואפילו לא יודע איך מבטאים את שמו באמת כמו שרק הוריו מבטאים.

          • אריה מילר
            9 בספטמבר 2012 @ 1:46

            תן לי לתקן אותך קצת מוחמד מרה הרוצח מטולוז הוא לא רוצח סידרתי
            אלא מחבל מוסלמי .
            ואת המוסלמים הוא הרג כי הם שירתו בצבא צרפת בצבא שהעז להלחם כנגד ארץ מוסלמית זה מה שהוא אמר ואתה מוזמן לבדוק את זה.
            המחבל עם חבילת הנפץ בנעלים הגיע מאמסטרדם לניו יורק (אזרח הולנדי מוסלמי) .
            הנער אילן חלימי נחטף ועונה ונרצח ע"י 7 מוסלמים בצרפת.
            פיגוע ברכבת התחתית במדריד ,פיגוע ברכבת בלונדון .
            כולם בוצעו ע"י אזרחים ילידי מדינות אירופה מוסלמים.
            ואלו המעט שאני זוכר .
            יש בעיה חמורה באירופה ואם תשים לב בכל המדינות המפלגות הגזעניות מקבלות תאוצה לדוגמא הולנד,גרמניה,אוסטריה , יוון.
            וכולם מדברים על אותו עניין המהגרים המוסלמים .

          • עמית מנדלזון
            9 בספטמבר 2012 @ 9:17

            אריה מרה הוא רוצח סדרתי בפרופיל שלו איש לא הניע אותו ולא היה לו קשר לשום ארגון טרור. אילן חלימי לא נרצח על ידי 7 מוסלמים אלא על ידי כנופיה אבל אתה לא מסוגל להבחין בהבדלים, מדריד ולונדון אנין בצרפת בפעם האחרונה שראיתי

  32. אבי
    8 בספטמבר 2012 @ 11:26

    חשתי את אותו הדבר בלונדון. כמה הפחידו אותי – "המוסלמים משתלטים על לונדון" "תיזהר בלונדוניסטן". אני חייתי שבועיים במזרח לונדון בשכונות של הלא לבנים. אני לבן ותמיד ששאלו אותי שם מאיפה אני אמרתי מישראל ושאני יהודי. אף פעם אחת לא הרגשתי פחד או איום כלפי גם כשחזרתי באמצע הלילה. המוסלמים שם משולבים לחלוטין בחברה ואפשר לראות שם המון זוגות מעורבים של הכל עם הכל, שחור עם הודית, לבן עם מוסלמית ולאף אחד אין בעיה עם זה. אף אחד לא ידבר עליהם או משהו כזה. ב"סיטי" שזה האזור של אנשי העסקים העשירים (המרכז הפיננסי הגדול בעולם), תראה לבנים ביחד עם הודים עם טורבן לצד מוסלמים אדוקים עם זקן גדול וכולם עובדים ביחד בצוותא. תראה שם אפילו מוסלמים אדוקים (עם זקן גדול) עובדים באבטחה ולאף אחד בבריטניה אין שום בעיה עם זה

    יותר מזה, אני הייתי בחגיגות ארבעים שנה למלכה וראיתי לצד לבנים, הודים ושחורים גם מוסלמים מנופפים בדגל בריטניה וצועקים "המלכה, המלכה". כשהייתי בהייד פארק, אמריקני דתי קיצוני (הוא היה עם כובע של קאובוי) התווכח עם מוסלמית בריטית. הוא אמר לה "את ערביה" והיא ענתה לו "אני בריטית".
    עכשיו ברור שלא כולם ככה ושיש גם קיצוניים, אבל הסדרה הזו היא תעמולה זולה. הוא מסתובב בכל אירופה ומחפש מתוך מיליוני המוסלמים שם מספר אנשים שיגידו דברים קיצוניים. את אותו הסרט אני יכול לעשות על יהודים בישראל. נראיין כמה אנשים דתיים ואפילו חיולניים שיגידו דברים גזעניים וקיצוניים. נעבור במרכזי מפלגות קיצוניות כמו ישראל ביתנו (המפלגה השלישית הכי גדולה בישראל) ונראיין את הפעילים שיגידו דברים מאיימים על ערבים ואפילו על האירופאים עצמם. זכור לי עדיין מאמר דעות מלפני כמה שנים ב"מעריב" בו הציע הכותב להפציץ את אירופה בפצצת אטום אם הם ימשיכו להיות נגדנו. אז אפשר להחזיר את המאמר הזה מהאוב ולצלם אותו לסדרה כזו.

    • לפטי
      13 בספטמבר 2012 @ 22:35

      בוקר טוב,
      לא רק אפשר לעשות תוכניות כאלה על ישראל, עשו כבר כמה וכמה.
      למעשה, יש אינפלציה בתוכניות על ישראל שמראיינות קיצונים או סתם סלקטיבית כדי לסמן מטרה סביב החץ.
      ביקורתיות סלקטיבית כשלך זה דבר מעניין.
      לילה טוב.

      • עמית מנדלזון
        13 בספטמבר 2012 @ 23:16

        אני נגיב רק על התוכנית הספציפית הזו, זה הכל

        • לפטי
          14 בספטמבר 2012 @ 8:26

          זו תגובה לאבי שמציין באופן משעשע שאפשר לעשות תוכנית כזו גם על ישראל.

  33. אסי
    8 בספטמבר 2012 @ 10:31

    אני חושב שמשהו מהאמת מתפספס פה בגדול. ראיתי את הפרק הראשון ולא נראה לי שיחזקאלי מדבר על קונספירציה של האסלאם להשתלט על אירופה. ברור שהעורך שנתן את הכותרת לסדרה עשה את זה בשביל הרייטינג וכדי למצוא חן בעיני האסלאמופובים היהודיים שהולכים ומתרבים בארצנו (בעיה ראשונה). יחזקאלי נכנס לשכונות, מדבר עם תושבים ועם אנשי רשויות, ואת מה שכל אלה אומרים, משני צידי המתרס, אי אפשר לבטל – אפשר להגיד שנעשו פה בחירות עריכה מגמתיות, זה כן. אבל הבעיה בשכונות האלה ברורה – ויותר משהיא מעידה על החברה המוסלמית באירופה היא מעידה על הכשלון של החברה האירופאית להסתגל למצב החדש ולטפל בו, באמצעות תנאי מחיה ראויים, חינוך, תקציבים וכו'. אבל השאלה האמיתית שצריכה להשאל כאן היא למה סרט כזה מתוקצב ומועלה בתקופה כזו, במדינת ישראל, ונראה לי שעדיין אף אחד לא התייחס לשאלה הזו. קשה להתעלם מהעיתוי, בזמן שכל מיני פליטים מוסלמיים יושבים על הגדר בגבול מצרים ומחכים שחיילי צה"ל יתנו להם כוס מים, ערוץ 10 בוחר להפחיד אותנו עם "השתלטות האסלאם על המערב". ברור כשמש שזו סדרה שנועדה לדבר בכלל על מה שקורה בשכונות המצוקה שלנו, ושוב להטיל את האשמה במצב על הקורבנות.

  34. שושי
    8 בספטמבר 2012 @ 10:22

    בהנחה שהמקרים שבפרק לא בוימו, עדיין הם נבחרו להצגה ע"י היוצר. זה לא מחקר שיכול להעיד על תופעה כלל אירופית. איפה סטטיסטיקה, איפה ביקורת עמיתים וכו'. היה אפשר ליצור גם כתבה עם מסר מכליל אחר, למשל, שהמוסלמים רוצים רק חיים נורמליים.
    אפילו המגיב עמית (דובר "אם תרצו", כפי שהבנתי), מודה במשתמע ששורש ההתנהגות המפריעה הוא לא לאומני, אפילו בירושלים.
    אני מסכימה עם עמית מנדלזון שעלולים להסיק מכתבה כזאת שאין מה לפעול לשיפור המצב הסוציו-אקונומי של המוסלמים, כי המוטיבציה ההרסנית תישמר. מדיניות כזאת עלולה להחריף את המצב.

  35. מיקי
    8 בספטמבר 2012 @ 7:39

    לא ראיתי את הסדרה ועדיין אני מאמין שאתה צודק. אבל למה לכתוב כנגד גזענות ובאותה נשימה להכליל ולהעליב:
    "עם ישראל הוא עם חולני". "מספיק לקרוא את הטוקבקים של אתרי האינטרנט הגדולים בשביל להבין שהיהודים מתים על הרעיון ומפמפמים אותו". הרי אתה קוצץ בגסות כל טיעון שאולי היה לך וחבל שחטאת אתה גם במה שאתה מאשים אחרים. כנראה שקשה להיות צדיק גם ליהודים.

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 12:02

      תראה מיקי יש משהו בדבריך אבל אני מדבר על הרוב, אותו רוב שצבי יחזקאלי פונה אליו. אותו רוב שלא מכיר את התוכן של ספרי ההסטוריה. הממשל הישראלי ששולט בחסות הרוב פועל בסגנון גרמניה הנאצית. והגזענות פושה בכל בין היתר כתוצאה מכך. כמובן שיש אנשים טובים והם האחרונים להיפגע ממה שכתבתי כי הם יודעים את האמת.

      • לפטי
        13 בספטמבר 2012 @ 17:38

        מעניין כל פעם מחדש לראות את הגמל שלא מבחין בדבשתו.

        רוב ישראלי חולני? בישראל יש, כמו אצל המוסלמים, מיעוט קולני ורוב דומם שנגרר אחריו.

        כמה תוכניות/סרטי דוקו נעשו על ישראל שהראו אך ורק קיצונים מימין והוכתרו כ'מראה שמוצבת מולנו'? האם לדעתך גם אלו הפרוקטולים של זקני ציון החדשים?

        שיהיה ברור, אני מסכים למה שכתבת על התוכנית של יחזקאלי בכך שהיא מראה רק צילומים נבחרים כדי ליצור מצג מסויים לצרכי רייטינג/פרובוקציה, ועדיין, מצחיק שאתה ממהר לעשות את אותן הכללות ללא היסוס…

        • עמית מנדלזון
          13 בספטמבר 2012 @ 17:49

          אני שמח לשמוע, לפחות אדם אחד הצליח להבין את מהות העניין ומשמעות ההשוואה, כל תפקיד ההשוואה היא לקבל תגובה שכזו. לצערי הרב אתה הבודד.

          • לפטי
            13 בספטמבר 2012 @ 22:26

            אם אתה סבור שאני מביע עמדה נדירה בישראל בכך שאני מצביע על קווי דמיון בין הקיצונים היהודים למוסלמים אז כנראה שאתה הוא זה שחי במדינה אחת (צרפת) וקובע את דעתו על מדינה אחרת (ישראל) מבלוגים ופרסומים מפוקפקים.

            אז תרשה לי לנהוג כמוך ולספר לך שאני חי כאן ולא רק רואה תוכניות מוטות בחדשות ואני שומע את הטענה הזו מכל כיוון. זו טענה מאוד מאוד נפוצה בקרב הרוב החילוני.

            נראה שדבשתך יותר גדולה וצוארך יותר נוקשה ממה שחשבתי.

          • עמית מנדלזון
            13 בספטמבר 2012 @ 23:16

            עכשיו אתה מקשקש ואתה מאוהב בביטוי, 43 שנה חייתי בישראל 6 שנים בצרפת אני חושב שאני יודע קצת הרבה יותר ממה שאתה חושב אתה לעומת זאת לא חיית בצרפת

          • לפטי
            14 בספטמבר 2012 @ 8:31

            נראה שחסמת את אפשרות התגובה לתגובתך למטה…
            אכן דיון פורה , אני אומר לך משהו שאתה לא רוצה לשמוע, באמת לא דבר כזה מרעיש , רק שהשוואה בין הקיצונים היהודים למוסלמים נפוצה בישראל, ואתה טוען שאני מקשקש וחוסם אותי…

            אז תרצה או לא זה המצב,נראה שיותר קל לך לצייר תמונה דמונית של ה'עם החולני' היושב בציון מאשר להתמודד עם המציאות המורכבת.

          • עמית מנדלזון
            14 בספטמבר 2012 @ 10:01

            לא חסמתי כלום למערכת יש הגדרות והיא לא מאפשרת שרשור של למעלה מחמש שכבות, אז הולכים שכבה אחת אחורה
            וההשוואה נכונה מה לעשות

          • לפטי
            15 בספטמבר 2012 @ 14:43

            ההשוואה בהחלט נכונה אין ויכוח על כך.
            מה שלא נכון הוא שזו השוואה נדירה ש'קול בודד' משמיע אותה והיא מאוד נפוצה, לפחות בקרב חילונים בישראל, יש לא מעט כעס ותסכול כלפי האוכלוסיה הדתית וההשוואה עולה כל הזמן. כשאתה טוען שזה נדיר אתה פשוט נשמע תלוש מהמציאות כאן בארץ.

            אם עדיין לא הבנת את השורה התחתונה שלי אז אנסח אותה בצורה הכי ברורה שאני יכול:
            אמירות מכלילות וגזענות (במובן הרחב של המילה) הן פסולות ללא קשר כלפי מי הן מושמעות. מהדעות שאתה מביע כאן ברור שאתה לא חושב כך.

            ושוב אני חוזר לעניין הגמל והדבשת.
            באופן טבעי להפליא אתה משליך מהמעט לכלל במקרה של ישראלים עד כדי כינויים 'עם חולני' כשממש באותה נשימה אתה מבקר את מי שעושה זאת למוסלמים. הייתי חושב שבשלב זה הדבשת כבר עלולה לקרוס קדימה אל מול עיני הגמל אבל מסתבר שהגב חזק.

  36. חיים בלוך
    8 בספטמבר 2012 @ 5:21

    הכותב חי בסרט !!!
    איזו מין השוואה מטומטמת בין מה שקורה היום לגרמניה של שנות השלושים אני מתפלא שמישהו נותן לך במה יא אידיוט.
    שאף אחד לא יתמם הרי ברור כשמש שישראלים יש סלידה מהאסלאם אבל השאלה היא למה ?
    התשובה היא – במשך יותר משבעים שנים מנסה האסלם להשמיד/להלחם/ לפגוע /להשמיץ את מדינת ישראל והלגיטימציה שלה כמדינת הלאום היהודית אז מי מתפלא או מאשים היום כל ישראלי שסולד מערבים ?
    אדון כותב טמבל האם שכחת את כל המלחמות ? הפיגועים ? סדאם חוסיין , נסראללה ראיד פאקינק סלאח אחמדיניג׳ד ??? לכולם רצון עז להשמיד את ישראל והציבור הישראלי מגיב בהתאם , הוא לא בוטח בערביי ישראל ואין לזה שום קשר לגרמניה של שנות השלושים (דרך אגב היהודים לעולם לא איימו לפגוע או פגעו בגרמנים)
    חוץ מזה שימו לב טוב כולכם – בכל מקום או מדינה בעולם כאשר גורם מסויים מבדיל את עצמו מהחברה ישנה סלידה או פחד ממנו (זה תהליך סוציולוגי טבעי) ראה ערך הצוענים באירופה או הנוצרים הקופטים במצרים
    לומר על החברה הישראלית או מדינת ישראל שהיא דומה לגרמניה של שנות השלושים הוא לא נכון , לא מדוייק ואפילו שפל !
    מגיע לנו כחברה לסלוד מכל מי שמבקש להבדיל עצמו מאיתנו במיוחד עם הוא מבקש להשמידנו .
    אני מציע לך להמשיך לשבת בצרפת ולאכול שבלולים ולהמשיך להתכחש לעובדה שהאסלם משתלט על אירופה , כי זאת לא דעה זו עובדה ! אם אתה בוחר לחיות בשקר שיבושם לך אבל דע לך שאתה טועה טעות מרה
    ועוד משהו קטן – אתה טמבל

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 11:41

      אני משאיר את התגובה שלך למרות השפה אבל מר בלוך היקר אתה בור ועם הארץ תפתח ספר הסטורי ותראה אין הגיעו הנאצים לאן שהגיעו ואז אולי תבין על מה אני מדבר

  37. דן
    8 בספטמבר 2012 @ 1:35

    התמונה שיחזקאלי רואה אתה לא תראה לעולם, אתה רואה את השיח החיצוני שהמוסלמים משדרים החוצה, יחזקאלי נכנס לשיח הפנימי שלהם וזה מה שיחודי כאן.
    הם לא היו נותים אמון בשום כתב חדשות אירופי שהיה מדבר אנגלית או צרפתית, והוא היה מקבל את התמונה שאתה מקבל.
    אני מבין ערבית ואני למדתי היטב מן הפלסטינים שיש סוג של דיבור פייסני שהם מדברים באנגלית ובעברית ויש דיבור שונה מתלהם, מסיט לשנאה ואנטישמי בערבים.
    ממליץ לך להציץ בסרטון של memri אלו לדוגמא
    http://www.youtube.com/watch?v=Ne7z-_RXWeA
    http://www.youtube.com/watch?v=N9LKyXwKT6Q

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 11:59

      התלבטתי בטרם לענות לך אבל אומר לך בפשטות אני יודע קצת יותר טוב ממך מי זה ומה זה ממרי, אני בניתי להם בזמנו אולפן. לדעת את השפה לא נותן ליחזקאלי שום יתרון. יש מוסלמים מכל כך הרבה ארצות עם כל כך הרבה אינטרסים שונים בערים כל כך שונות אחת מהשניה עם פוליטיקה מקומית שונה. שמה שיחזקאלי עשה זה כמו לקחת את כל משפחת החתולים ולומר שחתול הבית טורף בני אדם או שהטיגריס הוא pussy cat

    • רון
      8 בספטמבר 2012 @ 12:56

      קודם כל אתה קצת סותר את עצמך כשאתה כותב שהכותב לא מכיר את השיח הערבי מבפנים ומביא ראיון עם אנז'ם חודרי באנגלית צחה עם מבטא בריטי בורגני כדי להראות את הפרצוף של האסלאם. הבן אדם הזה(שדרך אגב הוא אנגלי יליד אנגליה) והתנועה הסאלפית מייצגים פחות מ3% מהמוסלמים בבריטניה. הליצן המצרי מהסרטון השני בכלל לא ראוי ליחס ואני בספק אם גם המצרים יש אנשים שלוקחים אותו ברצינות.

      אף אחד לא היה נותן אמון בכתב דובר אנגלית או צרפתית? אבל רוב המוסלמים באנגליה ובצרפת לא מדברים (או מבינים רק ברמה בסיסית) אף שפה אחרת. אפילו צבי יחזקלי בקושי דיבר ערבית בקטעים שצולמו בצרפת.

      אני לא יודע מה שמעת מהפלסטינים, אבל לא הייתי מצפה מבן אדם שגדל בשטחים לאהוב את ישראל.

      • עמית מנדלזון
        8 בספטמבר 2012 @ 13:09

        נכון ואפילו מדוייק, רוב הדור הצעיר המוסלמי יוצא מדינות ערב בצרפת, לא מבין או לא מדבר ערבית, צרפתית זו שפת אימם, את הערבית הם נטשו, "מוחמד" מבוטא "מואמה". וכדי לבוא איתם בשיח אמיתי חייבים להכיר את הרקע המקומי שלהם לדעת שהם מוסלמים זה א מספיק.

        • דן
          9 בספטמבר 2012 @ 0:40

          עמית,
          לצערי, לא הבנת את כוונתי השפה זה רק העניין המשני, היתרון של יחזקאלי הוא שהוא נגיש אליהם כאילו הוא נחשב כחלק מן השבט.
          זה לא משנה כמה אתה נמצא שם וכמה אתה מיודד עם מוסלמים אתה אף פעם לא תחשף לשיח הפנימי שלהם.
          בפרק הראשון האישה העירקית דיברה איתו בגילוי לב נדיר, דברים כאלו אף עיתונאי מערבי לא היה יכול להגיע אליהם. יחזקאלי ניצל את היתרונות שלו חזות ודיבור ערבי והביא תמונה פנימית נדירה שלא עולה במוחי עיתונאי מערבי לא מוסלמי אחר בכל העולם שהיה יכול להביא תמונה כזו.

          לגבי מיעוט או לא, אני ממליץ לך לראות את הסרטון הזה ותראה מה הסקרים אומרים בברטניה. לצערי אתה חי באשיילה.
          http://www.youtube.com/watch?v=tJQE7Q7GCtE

          • עמית מנדלזון
            9 בספטמבר 2012 @ 0:49

            דן אני לא חי באשליה ולא חי בבריטניה, אני חי בצרפת, ויודע בוודאות ועם הוכחות שהוא מדבר שטויות, ואם היה מנסה לדבר עם הדור הצעיר בשפה בה הוא נגיש כל כך הוא היה מסתבך קשות כי הם כבר לא מדברים ערבית

          • רון
            9 בספטמבר 2012 @ 1:49

            נראה לי שהסרטון היה מכוון אלי ולא לעמית.

            מי שחי באשליות זה אתה, תפסיק לשטוף לעצמך את המוח עם ערוצי תקשורת הזויים של פונדמטליסטים נוצרים ותצא אל העולם,הסקר שלהם לא אומר כלום על האיסלאם הקיצוני בבריטניה ומהניסיון שלי הוא גם רחוק מהמציאות. מה שמצחיק זה שהCBS נלחצים מזה ש28% רוצים מדינת הלכה איסלמית בבריטניה, למה בדיוק שואף הCBS בארה"ב?

          • רון
            9 בספטמבר 2012 @ 11:43

            CBN לא CBS

  38. יגאל כהן
    7 בספטמבר 2012 @ 23:35

    אלה הביביוגנד.
    ומי שמתמצא מכיר אותם והם מלכי האינטרנט בארץ ובעולם והם מעבירים את מסרי השקר של אקוניס וביבי.

  39. גלעד
    7 בספטמבר 2012 @ 23:04

    קצת מביכים הפוסטים שלך

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 11:56

      גם אותי גלעד גם אותי, אבל אם זה לא היה מביך אותי לא הייתי כותב

      • גלעד
        8 בספטמבר 2012 @ 17:42

        אתה המביך פה. אולי אם תמצא עבודה בכלי תקשורת נורמלי לא תהיה ממורמר

        • עמית מנדלזון
          8 בספטמבר 2012 @ 23:58

          אין יותר נורמלי מכלי תקשורת שאנשים כמוך מגיבים לו כך…. ואני לא ממורמר בכלל, אני עושה את מה שאני אוהב היכן שאני אוהב ואפילו אנשים כמוך קוראים אותי

          • גלעד
            9 בספטמבר 2012 @ 1:00

            אנשים כמוני קוראים אותך כי מישהו העלה את הפוסט הזה בפייסבוק תחת הכותרת "לא מבין למה הכותב הזה נמצא במגפון. הוא לא ראוי להיקרא עיתונאי", אחרי טור שלך על מחאת העיתונאים. בקיצור – במעריב – מקור ראשון בפורמט החדש בטוח יחפשו כותבים בזול. מציע לך ללכת.

          • עמית מנדלזון
            9 בספטמבר 2012 @ 9:17

            יופי כי גם אני לא קורא לעצמי עיתונאי, אירוני אה ?

          • גלעד
            9 בספטמבר 2012 @ 12:57

            על אודות עמית מנדלזון
            צלם, עיתונאי, ארכיטקט, מעצב וטכנולוג כבד, ישראלי, חי בצרפת, מרסיי ממיסדי העיתון. בעל חברה לבנית אתרים וקידומם על האינטרנט: http://www.cvide.com. פחח

          • עמית מנדלזון
            9 בספטמבר 2012 @ 13:04

            תראה כמה אני טוב, אדם שממש מזלזל בי ובעיתון שלי, טורח וקורא את מה שאני כותב, טורח להגיב, ועוד טורח לקרוא עלי, עוד מעט תתחיל לבקר באתרים שלי ולהיות חבר שלי בפייסבוק, אל תגיד שאני לא טוב 🙂

          • אור
            26 בספטמבר 2012 @ 23:25

            ברור שמה שאתה הכי אוהב הוא להשמיץ את עמך,ולהיות יפה נפש ולסנגר על השהידים האלה. זה עצוב מאוד.אתה לא חייב לביות דתי או אפילו מאמין אבל לשנוא ככה את העם שלך מעציב "נשבעתי שלא אשים את הבד הזה על הראש שלי" כמה זלזול במשפט אחד? לרצות ולנסות להצטייר כליברלי זה דבר אחד , אך הלכה למעשה כל דבר שמזכיר לך דת יהודית מעורר זלזול וחוסר סבלנות וכבוד. ליברליות צריכה להיות מוחלטת!!!!

          • עמית מנדלזון
            26 בספטמבר 2012 @ 23:39

            אוהב ? לא , ממש לא, אבל 43 שנה בישראל מתוכם 23 בירושלים , ואתה לומד מהר, המוסר הכפול של היהודים, אלו שהמציאו את "מה ששנוא עליך על תעשה לחברך" ועושים בדיוק ההיפך. אלו שמוחים על אנטישמיות אבל שוכחים שאנטי איסלאם זה בדיוק אותו דבר. אלו שמזדעזעים מכל גילוי של שנאה כלפיהם אבל מפיצים שנאה כלפי כל מי שלא יהודי.

  40. עדי
    7 בספטמבר 2012 @ 22:14

    אני מתגורר בבריטניה וההתרשמות שלי דומה לזו של עמית:
    יש אחוזים ספורים של מוסלמים (חמישה לערך), חלקם סונים, חלקם שיעים, מוצאם מסעודיה, איראן, אנדונזיה, פקיסטן והודו.
    רוב המוסלמים בבריטניה חילונים, מיעוטם דתיים.

    מעולם לא חשתי שיש משותף למוסלמים שחיים בעיר שבה אני גר. ברור שאין קונספירציה לשלוט באירופה. זה קשקוש מוחלט. איש איש עסוק בענייניו. יש אחווה על-פי ארץ המוצא (בדומה לאחווה שיש בין ישראלים החיים מחוץ לישראל), אבל הדת לא מחברת את המוסלמים בבריטניה.

    דיי ברור שאין דבר וחצי דבר בין, למשל, איראנים וסעודים. בדרך כלל הם בזים זה לזה.

    צבי יחזקאלי אכן יכול להתפאר ביצירת "הפרוטוקולים של זקני האיסלאם".

  41. עמית
    7 בספטמבר 2012 @ 21:45

    בשנתיים של עבודה בקהילה היהודית בגרמניה בתחילת שנות ה- 2000 כשבארץ השתולל הטרור, נחשפתי לכמות רבה של מה שנקרא תקריות אנטישמיות. למעט תקרית אחת מניאו-נאצים מגולחים, כל השאר (מכות, אבנים, בקבוקים, קללות, גרפיטי ועוד), התבצעו על ידי צעירים ערבים. צבי יחזקאלי רק חיזק מבחינתי את הדברים שבהם נתקלתי ושהייתי עד להם.
    בנושא הנערות, כפי ששודר בפרק הראשון (בקטע על מלמו שוודיה) גם בארץ במיוחד בערים המעורבות (ובאזור האוניברסטיה העברית הר הצופים ןהגבעה הצרפתית בירושלים) קיימת תופעה של הטרדות ותקיפות מיניות הנעשית על ידי צעירים ערבים כלפי נערות ואף נשים (לעתים גם כשאלו הולכות עם בנות זוגן). הדברים הם גם על רקע תרבותי וחוסר חינוך, הצעירים הערבים רואים בצורת הלבוש של היהודיות מתירנות ומסיקים מכך כי הן "דורשות" אך יש לזה גם מימד לאומני בלתי מבוטל.

  42. ערן
    7 בספטמבר 2012 @ 21:34

    תסובב שם ותזדהה כישראלי, לא תשרוד דקה
    עוד מעריץ של דיסני שחי בסרט

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 11:55

      ערן אתה כנראה לא יודע לקרוא, אני מזדהה כישראלי בכל מקום וגם שם ואני מדבר עברית בטלפון ברחובות האלו

      • ג'ורג'
        13 בספטמבר 2012 @ 12:09

        עמית, אתה ציינת מספר פעמים שאתה "מדבר עברית בטלפון בקול רם" ברחוב, כהוכחה שלא מתקיפים אותך, על אף שאתה לא מסתיר שאתה ישראלי. מדוע אתה חושב שכל ערבי – או כל אדם אחר – מזהה עברית? פלשטינאי אולי יזהה, אבל אם בן אדם דובר עברית בטלפון ברחוב ועובר ליד ערבי פשוט מאלג'יר או מצרים, והערבי במקרה קולט איזה מילה אחת או שתיים, אין שום סיבה שהוא יזהה את השפה. זו גישה ישרא-צנטרית, שמזכירה לי את הבדיחה של הבחור שיושב בבר בטקסס ומתחיל שיחה עם השכן האמריקאי שלו בשאלה אם הוא כבר שמע את התקליט החדש של אהוד בנאי.

        • עמית מנדלזון
          13 בספטמבר 2012 @ 12:23

          יש הרבה מהאמת בשאלה שלך. אבל התשובה פשוטה, אכן כל דובר ערבית יזהה עברית בדיוק כמו שכל יהודי יזהה ערבית, הקירבה בין השפות והנטיה שלנו להשתמש במילים בערבית, עושה את זה, לא פעם עוצרים אותי ערבים ברחוב ושואלים אם אני מישראל, רק בגלל ששמעו את השפה. או כאלו שאני אומר להם שאני ישראלי והם אומרים "כן אנחנו יודעים" בגלל השפה. אני האחרון שיכול להיות מואשם בישרא-צנטריות 🙂 רק שאני יודע שישראלי לא יכול להתחבא, תקרא את הכתבה האחרונה שלי ואולי תבין עוד יותר טוב http://megafon-news.co.il/asys/archives/80408

  43. דרור ברקת
    7 בספטמבר 2012 @ 21:32

    שלום עמית
    נניח שאני מקבל את עיקרי הכתוב כאן (ונוטה לקבל עד שיוכח אחרת),זהו כתב האשמה חמור למדי, שחובת ההוכחה על המאשים, כלומר להפריך את הנראה בכתבה ולהציג את טיעוניך אחד על אחד , או לפחות מדגם.
    גילוי נאות: לא ראיתי את כל הכתבה (או הסדרה), אלא קטעים ממנה, וחלק מהדברים שנאמרו בה היו לא נעימים ומטרידים בהמעטה.
    יש גם כתבת תחקיר של עיתונאית אנגליה על עיר הולדתה באנגליה, שבה נראו דברים דומים.
    כך שניראה לי שהאמת נמצאת אי-שם באמצע

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 11:55

      ניר, ככל שהנושא קרוב אליך הוא יותר כואב, האיסלאם היא דת קשיחה ושומרת על המסורות שלה לפעמים באלימות. אבל זה לא עושה אותה דת שמנסה להשתלט על העולם. רוב המוסלמים באירופה מנסים לשרוד. מה שאני מנסה לומר שאני לא מסנגר על המוסלמים אני מקטרג על הישראלים ובעיקר על ערוץ 10 שהרשה לדבר כזה לעלות

      • לפטי
        13 בספטמבר 2012 @ 18:28

        האיסלאם, כמו גם הנצרות, הן דתות מיסיונריות.

        מטרתן המוצהרת היא 'להשתלט על העולם' במובן שכל בני האדם ימירו את דתם לדת המיסיונרית.
        זה כמובן לא אומר שכל מוסלמי/נוצרי רוצה להשתלט על העולם או קשקוש דומה, כולנו אנשים שחיים את חייהם ורובנו מרוכזים סביב מטרות צנועות יותר.
        ובכל זאת, ככלל ובלי להתייחס ולמנות זרמים ותתי זרמים, זו מטרת העל של המוסדות הדתיים המוסלמים והנוצרים והן פועלות לפיו גם היום גם אם אלימות היא פרקטיקה פחות מקובלת מבעבר.

        • עמית מנדלזון
          13 בספטמבר 2012 @ 18:40

          זה לגיטימי לעסוק בשכנוע, גם הדתיים בישראל מנסים לעשות את זה לנו החילוניים להחזיר אותנו בתשובה, אלימות למטרה הזו היא נחלתם של מעטים ובינהם החרדים שלנו

          • הדס
            20 בספטמבר 2012 @ 23:08

            אתנ מפגין בורות די גדולה בעניין היהדות. היהדות איננה מסיונרית ולא מנסה לשכנע לא יהודים להפך לכאלו. להפך- היא מקשה מאוד על מתגיירים פוטנציאלים.

  44. רינה
    7 בספטמבר 2012 @ 21:04

    תודה על התגובה. אני גרה קרוב לאיזור המתואר בפרברי פריס ולא האמנתי למראה עיני בכתבה. מציאות מעוותת . רוב העיריות עושות עבודה יפה. לא אומר שאין כאן בעיות חברתיות וכלכיות. אך הסיקור, לפחות הצרפתי הזוי. השאלות לא לעניין ולכן גם התשובות. והמומחים מ"טעם" ידועים בדיעותיהם. זהו זלזול בצופים.

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 11:51

      זו הבעיה רינה, לאדם כמו יחזקאלי קל מאוד להיכנס לשאול את השאלות שמתאימות לו ולצאת עם תשובות שיביאו לו רייטינג הכל תלוי בשאלות. אנחנו שחיים כאן לא נחשבים, הביבייוגנד הם המטרה, הם אוכלים את הלוקשים כי הם רוצים לאכול אותם. עובדות ? לא אכפת להם.

  45. חופשן
    7 בספטמבר 2012 @ 20:45

    מסתערב נשאר מסתערב.. זה הולך טוב עם להתחזק.. תשימו את האייתולה יוסף והרב חמינאי במסדר זהוי..לא תמצאו הבדל.. רוב המוסלמים בפלנטה מתונים.. אבל גם להם יש כהנאצים ..

    • עמית מנדלזון
      8 בספטמבר 2012 @ 11:36

      כמו שאמרתי לבת שלי כשהיתה בת שלוש יש ערבים רעים ויש ערבים טובים כמו שיש יהודים טובים ויש יהודים רעים

  46. אמיר
    7 בספטמבר 2012 @ 18:40

    אהבתי את הפוסט. העיוות של המציאות על ידי ערוץ 10 כל כך מאפיינת חברות מסחריות שמחפשות לעשות כסף, ובכדי להצליח יורדים לזנות. צבי יחזקלי, איש חביב, דובר ערבית רהוטה, וגם הוא מנסה קודם כל להביא לחם הביתה. מה אכפת לו אם הוא משקר ומסלף את המציאות, הרי הוא במלחמת קיום. חבל שלא מצא עבודה נוספת במקום לדרוס מגזר שלם ולהפיץ שנאה מיותרת. חבל שלא משקיע את מלוא המרץ בלחשוף את תחלואות החברה הישראלית.
    אמיר

    • עמית מנדלזון
      7 בספטמבר 2012 @ 18:47

      זה בדיוק כך להציל את הישבן הפרטי שלו ולא חשוב מי ישלם א המחיר

  47. אייבי
    7 בספטמבר 2012 @ 18:39

    יחזקאלי, בשירותו הסדיר, היה הראשון לכסח ערבים, פיזית, בתשוקה

  48. רוני
    7 בספטמבר 2012 @ 17:34

    ״כל מה שאירופה שונאת – גזענות״?… קצת מצחיק להגיד את זה דווקא על אירופה, במיוחד על מעצמה קולוניאליסטית כמו צרפת. מעבר לזה, מסכימה לחלוטין, פשוט הייתי חייבת להתייחס למשפט המופרך הזה. אולי סתם לא הבנתי אותך.

    • עמית מנדלזון
      7 בספטמבר 2012 @ 18:43

      צרפת היתה מעצמה, צרפת היתה קולוניאליסטית, צרפת מתה להיפטר מהספיחים הקולוניאליסטים שלה רק שהאזרחים של "הקולוניות" הללו לא רוצים להיפרד מהרפובליקה

      • גל
        8 בספטמבר 2012 @ 11:29

        ולפלשטינאים טוב יותר תחת שלטון ישראל…
        אה אופס, שכחתי שבתקשורת החושבנכון שלנו זה טיעון שמותר רק לעמים מסויימים לטעון. אין ספק, ש 2000 שנות נאורות אירופאית הרנו להם את הזכות הזו, לעומת הנאצים הישראלים הנחותים…
        come on man, you can do better than that! 🙂

  49. אסף
    7 בספטמבר 2012 @ 16:28

    איך בן אדם (יחזקאלי) שמגיע ממדינה שיש בה 17% מוסלמים (והרבה יותר עם השטחים) מתגולל על יבשת עם אחוזים בודדים?

    השם הכי נפוץ הוא "מוחמד"? הרי זה כך גם בישראל. זה נובע מזה שזהו שם מאד, מאד פופולרי בקרב המיעוט הזה, בעוד שהרוב (הנוצרי) נוטה לגוון בשמות יותר. אבל למה לבלבל עם עובדות, כשאפשר להפחיד עם מספרים.

    מגוחך ונלעג.

    • עמית מנדלזון
      7 בספטמבר 2012 @ 18:44

      צודק מאה אחוז

    • יריב
      11 בספטמבר 2012 @ 11:51

      זה פרדוקס מדהים.
      עיתונאי כמו צבי יחזקאלי שחי במדינה שבה אחוז לא מבוטל של מוסלמים ילידים, מדינה שמוקפת ארצות מוסלמיות, הוא זה שמפיץ את הקשקושים האיסלמופוביים.
      זה מלמד אותנו אולי על התלישות שאליו הגיע הפרויקט הציוני מהסביבה הטבעית שבו הוא הוקם והתפתח. על הסיכויים הקלושים לדו-קיום של ממש ועל התבססות תפיסת ה"וילה בג'ונגל", כשמסביב שבטי ילידים רצחניים שהנה, הו, הם משתלטים על אירופה.

      טרגדיה:((

  50. תומר
    7 בספטמבר 2012 @ 15:59

    איזו דמגוגיה עלובה מצד הכותב. טועה במאת האחוזים וחוטא באותם האשמות שהוא מאשים את יחזקאלי. יחזקאלי ערך תחקיר מקיף(אגב, לא במרסיי, לפחות לא בפרק הראשון) ומדבר עם ערבים מוסלמים, מה שהמתייפף הזה לא מסוגל לעשות. עלאק "כל מה שאירופה שונאת וישראל אימצה בהתלהבות – גזענות". יש המון גזענות באירופה וחוקי שנאה שמנסים להצר את הצעדים של אוכלוסייות המהגרים, כמו הפעולה נגד ברית מילה, בניית מסגדים או בורקה. גועל נפש, גזענות וטמטום בכתבה אחת

    • עמית מנדלזון
      7 בספטמבר 2012 @ 18:46

      מחקר מקיף ? מה יותר מקיף מ-6 שנים של חיים באירופה ? עם אערוך מחקר מקיף כמו יחזקאלי. אני מוכן להתערב איתך שאמצא אפילו יהודים שיגידו שהם שהידים. אין בעיה אם יש לך מצלמה לערוך מחקר מקיף כביכול.
      מצטער שום דבר לא מקיף במחקר שלו. אני חי כאן, אם זה לא מספיק מקיף בשבילך אז תשאר עם יחזקאלי תחיה עם הפרנויה שלך תילחם עם כל העולם אל תצא מהארץ.

      • תומר
        7 בספטמבר 2012 @ 20:11

        אתה בסך הכל חי כנראה בשכונה טובה במרסיי. זה כמו צפונבונים מרמת אביב שלא מכירים ערבים מעכו או משכם, למשל, אבל תמיד "אוהבים" אותם.
        אתה מתעלם מעובדות בסיסיות – לא סתם היו מהומות בצרפת ב2005.
        גם השטויות שכתבת על נאורות האירופאים הן מגוחכות ולא עומדות בקנה אחד עם החקיקה ביבשת.
        זה שאתה חי שם לא עושה אותך צרפתי, ותאמין לי שיש לי קשרים עם מספיק אירופאים.
        אתה מזכיר לי את היהודים שישבו בגרמניה בשנות ה30 ואמרו כמה שהיא נאורה…

        • עמית מנדלזון
          8 בספטמבר 2012 @ 11:49

          טעות בידך, אני גר במרכז העיר אזור ה"כבוש" ברובו על ידי מוסלמים, וגרתי 5 שנים בשכונה צפונית מוכת פריצות ומלאה בתי מגורים מלאים במוסלמים…
          מה אתה יודע על החקיקה ביבשת ? ואיך החקיקה נכנסת לעניין. החוקים נגד גזענות כאן מאוד קשיחים וזורקים לכלא בקלילות על משפט לא נכון

  51. גל
    7 בספטמבר 2012 @ 14:59

    מארסיי אינה כל אירופה, וגם אם התמזל מזלך ואתה חי באי של שפיות ואהבה, מעיתונאי במעמדך מותר, אולי , לצפות שיצא מהבועה המקומית ויהיה מודע למה שקורה בשאר צרפת ואירופה.
    אם זה בכלל מעניין אותך, אפשר ללמוד הרבה ממה שלא מדווח בתקשורת, שכפי שאמרת מורכבת מאנשי שמאל כמונו, בסדרת הבלוגים bad news from :
    http://badnewsfromthenetherlands.blogspot.co.il/

    אבל ברצינות, אם הנרטיב שלך הוא שישראל=גרמניה הנאצית (או בדרך אל), אני מתקשה לראות את נקודות ההשקה בדיעות שלנו.

    • עמית מנדלזון
      7 בספטמבר 2012 @ 15:14

      אתה קורא בלוגים אני חי כאן, אתה קורא עוד בלוגים אני כבר צילמתי בלונדון פאריז אמסטרדם רומא בכל השכונות כולל מוסלמיות. לגבי הנרייטיב ישראל=גרמניה הנאצית הוא מצוי בספרי ההסטוריה הפרוטוקולים של יחזקאלי הם רק עוד נדבך

      • אלי שיש
        8 בספטמבר 2012 @ 21:40

        מעניין מאוד. ייתכן שאף קרוב יותר לאמת מסיפוריו של יחזקאלי. אבל מאוד ייתכן מר מנדלזון שאכות העיתונאות והדיווח של יחזקאלי היא הרעה החולה בקרב אנשי תקשורת שקיימת נטייה לזהותם עם עקרונות הצד השמאלי/שמאלי רדיקלי במפה. ומשום כך לא נותר למי להאמין. הדיווח המוטה הוא נחלת הכלל, ולכן כבר לא קיימת עתונות מדווחת אלה עתונות מקדמת. ראה מקרה סקר מכון "מתווים" שהציג, ככל הנראה, תמונה שגויה של דעתו של הציבור הישראלי על התנצלות מול טורקיה.

        • עמית מנדלזון
          8 בספטמבר 2012 @ 22:49

          אלי אני לא מתעסק בעיתונאים, את מה שיש לי לומר על הברנג'ה העיתונאית אמרתי כבר לפני שבוע, יחזקאלי צץ לי בדיוק אחרי כן. אני אישית וכמוני כל עיתונאי מגפון מחוייבים לאמת, והמחיר שאנחנו משלמים הוא יקר, מה שאני מספר לך הוא מה שאני רואה ברחובות בהם אני מתגלגל יום יום במשך 6 שנים. יש מחקר יותר אמין מזה ?

      • גל
        9 בספטמבר 2012 @ 13:12

        ..בעודך חובש כיפה? כי פייר, שנינו משתלבים היטב במרחב האירופאי.

        • עמית מנדלזון
          9 בספטמבר 2012 @ 13:21

          לא חובש כיפה (נשבעתי שפיסת הבד הזו לא תעלה על ראשי) אבל מדבר עברית בקולי קולות בטלפון. אבל לפי יחזקאלי גם חזות אירופאית מספיקה כדי לסכן את חיי המסתובב שם ואפילו שוטרים פוחדים

    • אסף
      12 בספטמבר 2012 @ 3:07

      אם האתר הזה שהבאת באמת מנסה לשפר את תדמיתה של ישראל על ידי ללכלך על הולנד, הוא עושה עבודה ממש ממש גרועה. אם אלו החדשות הרעות משם, המקום באמת גן עדן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן