Skip to content

ראלי מרתון הבלקן 2012 – דיווח מס' 2

בשעה זו, בה מתחרים כבר הצוותים הישראליים בראלי הבלקן, הגיע דיווח מהצוות המסייע שמלווה את 2 כלי הרכב הישראליים. וזה הדיווח ככתבו ולשונו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום השני שלנו בטיראנה נפתח בניירת – רישומים למירוץ, קבלת מדבקות, מספרי מתחרה, חולצות וכו', ואחר כך שלב הבדיקות הטכניות שבראלי "גדול" כמו הדאקאר הן שלב מורט עצבים ומחסיר פעימות לב – כאן בטיראנה, בראלי "מקומי" כמו מרתון הבלקן, הופתענו לגלות בדיקה ויזואלית מהירה אם לא חפפנית משהו (בעינינו הישראליות שהורגלו בבדיקות מחמירות) – אורות, מאותתים, מגבים, אורות בלימה… על הצוללת הצהובה לא היה לבוחנים בכלל מה להעיר, בפאג'רו הלבן נמצא ריג'קט "מדאיג" בדמות היעדר מדבקות עם שמות הנהג והנווט וסוג הדם שלהם… חשוב, אבל שטותי, וצמד מדבקות צהובות אולתרו במהירות.

מסלול הראלי בלקן
מסלול הראלי בלקן

הקלות המפתיעה של הבדיקות קצת הפתיעה אותנו, אז יצאנו לסיור מהיר בין כלי הרכב המתחרים על מנת לראות מול מה אנחנו עומדים – ובכן, מצאנו כלים שבנויים ברמה שהיינו רגילים אליה במירוצי הראלי-רייד שלנו לפני 5 ו-6 שנים. לא בכל המכוניות ראינו כלוב מלא, ובאלה שכן, הוא לא היה אפילו קרוב לתקן FIA שאצלנו הוא מחייב. יותר מזה? לא בכולם יש מושבי מירוץ או אפילו רתמות!!! וזה כולל אפילו את הפאג'רו Q של הצוות הבולגרי, שניצח את הראלי הזה בשנה שעברה ורשום כ-T1, מצויד בכלוב מלא אמנם, אבל כזה שבישראל היינו מוצאים בג'יפ טיולים ולא ברכב מירוץ, ובמושבי ספורט מתכווננים (ריקליינרים) שאינם תקניים…

הצוללת הצהובה (צילום דני בר)
הצוללת הצהובה של רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר (צילום דני בר)

באיווקו מאסיף-טנדר T2 הצרפתי, רכב מרשים בהחלט שהיינו שמחים לקחת הביתה – עם צמיגי בוץ (…) של סילברסטון בקוטר 35 וכננת שממוקמת בארגז ומריצה את כבל הפלסמה שלה קדימה לאורך השילדה, אבל ללא כלוב כלל, ועם מושבים מקוריים מהיצרן.

רמת הכנה דומה מצאנו בטויוטה פראדו קצר של הצוות הגרמני פריק והאסלבק – קשת התהפכות אחת, מושבים מקוריים מהיצרן וחגורות בטיחות רגילות… מצד אחד זה מעורר תהיות לגבי רצינותם של המארגנים ושל המתחרים, אבל מצד אחר זה מוכיח לנו שאפילו באירופה גם כלים סטנדרטיים יחסית, שמגיעים בנסיעה על הכביש, יכולים להתחרות בראלי מרתון שכזה – ללא הוצאות שמחייבות את הצוות להיות מיליונר, ללא רשיונות תחרותיים, ללא מבדקים סיזיפיים יקרים, לוגיסטיקה מורכבת של נגררים וכו'. כן, יש לנו למה לשאוף – לקטגוריה עממית של רכבים סטנדרטיים כמו אצל האירופאים, אפילו אם זה נראה כאילו הם "פחות רציניים" מאיתנו!

בכל מקרה, הבדיקות הסתיימו בצהריים, ולקראת השעה 15:30 התייצבו כל משתתפי הראלי לטקס הפתיחה שנערך במרכז טיראנה, למרגלות מבנה ארכיטקטוני מיוחד בצורת משולש – משהו מגלומני מימי השלטון הקומוניסטי שנראה כמו אולם קונצרטים או מרכז אירועים, והיום סגור ומוזנח ופשוט מתפורר לו לאיטו. הצוותים הוצגו לקהל האלבנים הסקרנים שהתאסף, ויצאו בנסיעה לכיוון נקודת הזינוק לפרולוג, בשבילים המתפתלים על הגבעות שמחוץ לעיר.

ההגעה לפרולוג התגלתה כמשימה מאתגרת ביותר בהיבט הניווט – בתוך עיר צפופה שסובלת מפקקי תנועה איומים 24/7. כל צוותי הסיוע התברברו בסבך הרחובות, הכבישים והמחלפים, ולבסוף מארגן הראלי, טודור חריסטוב, נאלץ להוביל אותנו לכיוון נקודת הזינוק, רק כדי לגלות שהרוב המוחלט של מתחרים, כולל שני הצוותים הישראליים, כבר זינקו מזמן….

הדרך חזרה למלון עברה יותר בקלות, אחרי שדני פרל וניצן שקל בשני רכבי הסיוע כבר זכרו חלק מהכבישים עליהם נסעו אתמול בדרכם מיוון לטיראנה, וכך הגענו לחניון המלון וגילינו ששני הצוותים "שלנו" הגיעו לשם כבר מזמן. אצל רז והלל מצוות פוינטר הכל בסדר, תודה. רז מספר שהפרולוג ההררי הקצרצר (4 ק"מ) עבר בצורה מצוינת ונינוחה. לתחושתו, הוא היה מהיר מספיק, עם זמן של "הרבה פחות מ-4 דקות".

רועי שפירא מצוות אראן היה קצת פחות מרוצה – הפאג'רו הלבן סבל מנפילת לחץ גדישה ולכן מהיעדר כוח, ולטענתו – "לא סחב בעליות". המכונאי הצמוד ויקו אסולין הסתער על הרכב ותוצאות הדיאגנוזה היתה שיש ככל הנראה בעיה במחשב ניהול המנוע המשופר. נסיעת נסיון גילתה שהרכב נוסע כשורה, אבל בהמלצתו של ויקו, הוחלט להחליף את מחשב ניהול המנוע למחשב המקורי של מיצובישי – אמנם רועי ואיתי יצטרכו להסתפק בפחות כוח מנוע (170 כ"ס ו-38 קג"מ המקוריים של פאג'רו BK לעומת 200 כ"ס ומעל 50 קג"מ שמאפשר מחשב הניהול של ראלי-ארט) אבל ירוויחו אמינות משופרת.

תוצאות הפרולוג הרשמיות לא הפתיעו את רז והלל מצוות פוינטר – הם מדורגים ראשונים בקטגוריית T1 עם זמן של 3 דקות ו-47 שניות, מהירים ב-23 שניות מאלוף ראלי הבלקן 2011 הבולגרי לאגאדוב בפאג'רו Q. את ההפתעה הנעימה סיפקו רועי ואיתי, שמדורגים ראשונים בקטגוריית T2, למרות תקלת המחשב והיעדר הכוח, עם 4 דקות ו-48 שניות, 26 שניות מהר יותר מהצוות הצרפתי מאייר ורובין באייקו מאסיף טנדר T2.

מקומות ראשונים בפרולוג זה יפה ומעודד, אבל המירוץ האמיתי מתחיל מחר בבוקר (זאת אומרת היום, כאשר אתם קוראים את הדיווח הזה, המירוץ כבר יהיה בעיצומו), בזינוק של ראשוני הטרקטורונים (בקטגוריה הזו יש שתי רוכבות בולגריות – טודורובה זורניטצה וג'ורדנובה דנקה, לדברי המתחרים והמארגנים מדובר בצמד תותחיות-על, כדאי לשים לב אליהן) ואחריהם יזנקו האופנועים (עוד קטגוריה בה מככבת אשה רוכבת – פוליטימי קיריאקופולו היווניה, גברת חמודה להפליא על הוסאברג 450 מפלצתי, שניצחה את הקטגוריה כולה בפרולוג).

המכוניות יזנקו החל משעה 06:00 בבוקר – וכולם יוצאים ליום הארוך ביותר בראלי – 520 ק"מ מצטברים בחמישה קטעים מיוחדים. הקטע המיוחד הראשון יסתיים במעבר הגבול למקדוניה, ומיד לאחר המעבר יתחיל הסטייג' השני. חניון טיפולים (סרוויס) ימוקם ליד העיר סקופיה (Skopje) והיום הראשון של הראלי יסתיים בעיר שטיפ (Shtip) עדיין במקדוניה. ואם הפרולוג היה קל יחסית עבור הצוותים הישראליים, שנתנו לכל האירופאים בראש בלי להתאמץ יותר מדי, הרי שהראלי כולו, שייערך בשטחים הרריים ומיוערים, מרובי שבילים והסתעפויות, עומד להתאפיין בקשיי ניווט – כך שהכל עדיין פתוח.

דיווח מס' 1

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן