Skip to content

כוכב הכדורגל אריק קאנטונה אוסף חתימות לקראת התמודדות לנשיאות צרפת

הליברסיון חשף, השחקן אישר: כוכב הכדורגל שזכה באליפויות בלידס ובמנצ'סטר יונייטד, נודע במזגו הסוער וזוכה עד היום להערצה באי הבריטי, מבקש לאסוף את החתימות הנדרשות להתמודדות על נשיאות צרפת. המטרה: להעלות על סדר היום את בעיית הדיור של קשי היום במדינה מאת: עמית מנדלזון (מארסיי) אריק קאנטונה, שחקן הכדורגל הנערץ  שבשלב מאוחר יותר פנה לתיאטרון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הליברסיון חשף, השחקן אישר: כוכב הכדורגל שזכה באליפויות בלידס ובמנצ'סטר יונייטד, נודע במזגו הסוער וזוכה עד היום להערצה באי הבריטי, מבקש לאסוף את החתימות הנדרשות להתמודדות על נשיאות צרפת. המטרה: להעלות על סדר היום את בעיית הדיור של קשי היום במדינה

מאת: עמית מנדלזון (מארסיי)

אריק קנטונה כשהצטרף לקוסמוס ניו יורק

אריק קאנטונה, שחקן הכדורגל הנערץ  שבשלב מאוחר יותר פנה לתיאטרון ולקולנוע, יצא לחפש אחר 500 החתימות הנחוצות כדי להצטרף למרוץ לנשיאות צרפת. כך מדווח העיתון הצרפתי ליברסיון. העיתון טוען כי שבידיו עותק ממכתב שנשלח לראשי ערים ונבחרי ציבור בבקשה לסייע לו לאסוף את 500 החתימות הנדרשות, שהן תנאי לכניסה למירוץ על פי החוק הצרפתי. קאנטונה אישר את הדברים.

קאנטונה עצמו מסביר כי קמפיין החתימות שלו מיועד להעלות על סדר היום את מצוקת הדיור של בני השכבות הנמוכות. במכתב ששיגר לאנשי ציבור הציג את עצמו כ"אזרח מחויב" המדבר בשמם של אלו שאין להם קול. הוא מציג את עצמו כמי שעסק בספורט ובאומנות ברמות הגבוהות ביותר אבל תמיד היה קשוב לציבור והוא מרגיש צורך לפעול כנגד אי הצדק שמביא לאי-שוויון בהזדמנויות ולאלימות מיותרת. הוא מדבר בשמם של קשי היום הצעירים והמבוגרים, בשם אלו שחיים ברחובות ובמכתבו הוא מפנה את הקוראים לאתר מחאה לתמיכה במחוסרי הדיור ובאלו שחיים בתנאי מגורים לקויים, אתר של אגודת "האב פייר" – אחת מאגודות הצדקה הידועות והאקטיביות ביותר בצרפת.

קאנטונה (45), המכונה בפי כל "המלך" (בקומבינציה האנגלו-צרפתית Le King), החל את דרכו ככדורגלן באוקזר, ולאחר מכן עבר למארסיי ושיחק גם במונפלייה ובנים. בראשית שנות התשעים עבר לאנגליה, זכה באליפות עם לידס ולאחר מכן עבר למנצ'סטר יונייטד, עימה זכה בארבע אליפויות בחמש שנים. הוא נודע במזגו הסוער, ולא אחת הסתבך בתקריות אלימות עם שחקנים ואוהדים וספג עונשי הרחקה. לאחר הרחקתו ניסה את כוחו כשחקן קולנוע ותיאטרון. בשנת 2010, בעיצומו של משבר הבנקים, גרם לסערה תקשורתית כאשר קרא לאזרחים למשוך את כספם מהבנקים ולגרום להם להתמוטט.

3 Comments

  1. שיקו
    10 בינואר 2012 @ 17:24

    מעניין מה האוהד של קריסטל פאלאס שקיבל ממנו בעיטה לפנים חושב על זה

    • עמית מנדלזון
      10 בינואר 2012 @ 17:30

      מצטער על זה שלא שמר פיסות עור למכירה פומבית 🙂

  2. ג'נין תמי וולף
    10 בינואר 2012 @ 17:18

    וואלה!
    איזו הפתעה. מאוד אהבתי את הדמות שלו בסרט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן