Skip to content

שתי רקטות גראד שוגרו לישראל, בנתיבות נפגע בית בפגיעה ישירה

שבעה בני אדם נפגעו קל. בבאר שבע ובאשדוד יושבתו היום הלימודים. בנתיבות לומדים כרגיל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שתי רקטות גראד, נורו הלילה (ראשון) לפני השעה 02:00 לעבר ישראל מרצועת עזה לעבר ערי הדרום. אחת מהן פגעה בבית בנתיבות ואילו השנייה נפלה בשטח פתוח בבאר שבע. בעת הפגיעה בבית שהה בו אדם, שהספיק לתפוס מחסה ולא נפגע. שבעה בני אדם נפגעו קל. ארבעה מתוכם נפגעי חרדה באיזור נתיבות ושלושה כשנחבלו בעת שנפלו, כשרצו לעבר מחסה בבאר שבע.

פגיעה ישירה בבית בנתיבות (צילום: דו"צ)
פגיעה ישירה בבית בנתיבות (צילום: דו"צ)

אתמול, שבת, נורו עוד שלוש רקטות לעבר ישובי הדרום. כולן התפוצצו בשטחים פתוחים בלי לגרום נזק לאדם או לרכוש. כוחות הביטחון סורקים בשעה זו את באר שבע במטרה למצוא את שרידי הרקטה שהתפוצצה. מערכת כיפת ברזל לא הופעלה במקרים אלו, ולשני בתים שנפגעו בנתיבות נגרם נזק קשה. פיני אזולאי, שגר באחד הבתים שנפגעו, הספיק לרוץ עם הישמע האזעקה לשירותים בביתו, שהיו ממוגנים, וכך ניצל. הבית נהרס כליל. גם ביתו של השכן קרס.

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, אמר בהקשר לירי: "זה מזל והוא משחק מעת לעת לעת. יכול לשחק ויכול לא לשחק".

מאז ראשית 2012 פגעו בישראל 455 רקטות. 10 רקטות פגעו בישראל מאז ראשית חודש ספטמבר.

בהערכת מצב, שהתקיימה בפיקוד העורף, הוחלט שהנחיות ההתגוננות לכלל ישובי הדרום הינן ללא שינוי – לימודים, עבודה וקיום אירועים ימשיכו כסדרם: "כפי שנוכחנו גם הלילה, התנהגות נכונה, בהתאם להנחיות, מצילה חיים", נמסר מפיקוד העורף. בהתאם להנחיות מתבקשים התושבים, בהישמע אזעקה או קול נפץ, לסיים את תהליך המיגון ולהכנס למרחב מוגן. אם לא ניתנה הנחיה אחרת, לאחר 10 דקות אפשר לצאת מהמרחב המוגן.

בעיריית באר שבע ובעיריית אשדוד החליטו למרות זאת להשבית היום את מערכת החינוך ולא לשלוח הבוקר את תלמידי בית הספר ללימודים. בנתיבות התלמידים לומדים כרגיל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן