Skip to content

הוכרזו הזוכים בפרס העיצוב 2012 של משרד התרבות והספורט

חמשת הזוכים נבחרו על-ידי וועדת שיפוט מקצועית, מתוך 55 מעצבים שהגישו מועמדות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרס העיצוב מטעם משרד התרבות והספורט יוענק השנה לשלומית באומן בתחום העיצוב הקרמי, לעידו ברונו בתחום עיצוב תערוכות, לטליה טוקטלי בתחום העיצוב הקרמי, לגלי כנעני בתחום עיצוב טקסטיל ולדורי רגב בתחום עיצוב המוצר. כל אחד מחמשת הזוכים יקבל פרס כספי בסך 20,000 שקלים.

שלומית באומן. עבודת אבניים ויציקה לתבנית, חומר קרמי מקומי ופורצלן, גובה 17 ס"מ. צילום: אילן עמיחי
שלומית באומן. עבודת אבניים ויציקה לתבנית, חומר קרמי מקומי ופורצלן, גובה 17 ס"מ. צילום: אילן עמיחי

חמשת הזוכים נבחרו על-ידי וועדת שיפוט מקצועית, מתוך 55 מעצבים שהגישו מועמדות. חברי הוועדה היו עירית אבא, עינת לידר, נירית נלסון, קובי פרנקו, ענת שטיין ושלומית נמליך כמשקיפה מטעם משרד התרבות והספורט.

פרס העיצוב מטעם משרד התרבות והספורט מוענק מדי שנה במטרה לעודד מצוינות בתחומי העיצוב השונים ומהווה ביטוי הערכה והוקרה להישגיו של המעצב ולתרומתו בתחום עיסוקו.

בנימוקים להענקת הפרס לשלומית באומן, ציינו השופטים כי "יצירתה, הנטועה ומתייחסת להיסטוריה והתיאוריה המקומית של תחום הקרמיקה, מציעה פרשנות ייחודית בשדה; היא מכילה טביעות חומר וסימנים צורניים מקומיים וגלובליים – הן משורשי התעשייה, היצירה והתרבות הישראלים והן מהקדרות ומלאכת המחשבת הפלסטינית – ובכך מאפשרת זווית רחבה ורפלקסיבית על התחום והחומרים והתרבות שבבסיסו."

"התערוכות והפרויקטים אותם מעצב עידו ברונו מרתקים מעמיקים וחכמים, מלאי רעיונות חדשים ומעוררי השראה," ציינו השופטים בנימוקים להענקת הפרס, "עידו ברונו הוא אחד מהאנשים המרשימים והמשמעותיים כיום בשדה העיצוב בארץ מבחינת תרומתו הגדולה והמרובדת – כמעצב, כאיש רוח, כפדגוג."

טלי טוקטלי. פרפר דם. צילום: לנטנה
טלי טוקטלי. פרפר דם. צילום: לנטנה

הוועדה העניקה את הפרס לטלי טוקטלי משום ש"טוקטלי היא אמנית רצינית, חדשנית ובעלת תעוזה רבה. עבודותיה מתאפיינות באסתטיקה שברירית ועדינה, בעשייה חומרית רגישה ומלאת עוצמה."

דורי רגב. צילום: יח"ץ
דורי רגב. צילום: יח"ץ

בהתייחסותם לעבודתו של דורי רגב ראו לנכון השופטים לציין, כי "בימים אלו של עליה במודעות לבעיות סביבתיות וחברתיות, חשובה במיוחד נוכחותו הפעילה בפיתוח פתרונות של תחבורה ציבורית. הניסיון שצבר בתחום בחברות בינלאומיות מובילות עשוי לתרום לאיכות החיים של כל אחת ואחד. על כך ראוי להעניק לאיש מקצוע זה פרס של הכרה, הערכה ועידוד."

השופטים מצאו את עבודתה של גלי כנעני, ככזו שהיא בחיפוש מתמיד אחרי גבולות החומר: "השתי והערב שנרקם והמתח שנוצר בין צבע וצורה, רכות וגסות יוצר זיכרון תרבותי ומפגש של ניגוד בלתי צפוי המציג את נוכחותו. התוצאה מפתיעה חדשה ושלמה."

גלי כנעני. שרוול. צילום: רוני כנעני
גלי כנעני. שרוול. צילום: רוני כנעני

* * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן