Skip to content

לוחמים זרים בסוריה מעוניינים בהקמת מדינת שריעה

רופא צרפתי ששב מבית חולים בסוריה מספר, כי רבים ממטופליו היו לוחמים זרים שמטרתם להקים מדינה אסלאמית על פי חוקי השריעה. סוריה מבקרת את צרפת בגין תמיכתה במורדים ועל שהיא מחבלת בשליחות שליח האו"ם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ברס - רופא ללא גבולות
"הם פנאטים לגבי העתיד". ד"ר ז'אק ברס

כתב ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי רופא צרפתי שהגיע מבית חולים הנמצא בידי המורדים בסוריה, עורר בדיווחיו חששות מחודשים מפני קיצונים אסלאמיים זרים שתומכים במורדים, חששות המרפים את ידי המערב מתמיכה מוצקה יותר במורדים.

הרופא, ז'אק ברס, בן 71, שב משליחות רפואית בת שבועיים בבית חולים בחאלב, הנמצא בשליטת המורדים. הוא אמר שהוא הופתע ממספרם הגדול של הקיצונים שהגיעו מחוץ לסוריה והצטרפו ללחימה, כדי לייסד בה מדינה אסלאמית.

 ד"ר ברס, שנמנה עם מקימי ארגון "רופאים ללא גבולות" ויצא לכמה משימות באזורי לחימה, סיפר לסוכנות "רויטרס" שטיפל בארבעים נפגעים לערך מדי יום, וכי שישים אחוז מהם היו לוחמים מורדים, מחציתם הגיעו מחוץ לסוריה.

"זה ממש מוזר," הוא אמר. "הם אומרים גלויות שאין להם עניין בנפילת בשאר אל-אסד, אלא חושבים כיצד להשתלט על המדינה ואחר כך ולהקים מדינה אסלאמית שתתנהל על פי חוקי השריעה, ותצטרף אל האמירות העולמית. כמה מהם צרפתים והם פנאטים לגמרי בנוגע לעתיד".

ד"ר ברס טען, כי שיעורם הגבוה של לוחמים אסלאמיים זרים בחאלב עומד בניגוד חד להתרשמותו בביקורים קודמים במרפאות מאולתרות בערים אידליב וחאלב. כמו כן, לדבריו הממשלה הסורית תוקפת בלא הבחנה, ומספר ההרוגים בקרבות גבוה בהרבה, "כפול" מהמדווח.

גם מבריח הפועל בגבול סוריה-לבנון סיפר שהוא סייע לכמה אזרחים זרים – לרבות שני סעודים, שני אמריקנים, וגרמני אחד – להיכנס לסוריה כדי להצטרף ללחימה בחומס, וכולם ראו את מלחמת האזרחים במונחים דתיים. "כולם חיפשו ג'יהאד," הוא אמר.

לעומת זאת, פעילים ולוחמי אופוזיציה, המתראיינים באינטרנט, עומדים על כך שמספר הלוחמים הזרים והקיצונים האסלאמים נמוך יותר, וממעט המידע שעלה משיחות עם הלוחמים הזרים לא ברור לאיזה סוג מדינה הם שואפים – האם דומה לטורקיה, ערב הסעודית, או איראן, למשל.

סוריה מבקרת את צרפת התומכת במורדים

יום אחד אחרי שממשלת צרפת הודיעה שתעביר סיוע הומניטרי ואמצעי שיקום ישירות לידי המורדים השולטים בחמש מערי סוריה, האשים דובר של ממשלת סוריה את צרפת, שהיא מחבלת בשליחותו של לחדאר ברהימי, שליח האו"ם והליגה הערבית, האמור לנסות למצוא פתרון בדרכי שלום למלחמת האזרחים במדינה.

"מצד אחד, היא תומכת בשליחותו של ברהימי, ובה בעת היא מצהירה הצהרות המוכיחות שהיא תומכת בלחימה בסוריה," אמר ג'יהאד מקדיסי על צרפת, "הדרך היחידה להצלחת שליחותו של ברהימי היא באמצעות שיתוף פעולה של כל הצדדים".

הקרבות בסוריה נמשכים, וצבאה הטיל סגר על שכונה שהיתה בעבר מחנה הפליטים ירמוך, במאמץ לדחוק את המורדים מחוץ לפרברי דמשק הדרומיים. כוחות הממשלה תקפו את המורדים בכוחות שריון, ארטילריה ובמסוקי קרב.

בשכונה של חאלב, הנמצאת בידי הממשלה, טמנו המורדים פצצה בבית חולים שהפך לבסיס צבאי. לדברי התקשורת הסורית, הרגה הפצצה 17 בני אדם ופצעה יותר מארבעים איש. לדברי המורדים הרגה הפצצה כמאתיים חיילים וקצינים של צבא סוריה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן