Skip to content

הממשלה הפלסטינית לישיבה מיוחדת עקב המחאה

ממשלת הרשות של סאלם פייאד התכנסה הבוקר לישיבה דחופה עקב המחאה ברחובות בית לחם, שכם ורמאללה. ברשות מאשימים את ישראל במצב הכלכלי, ובישראל חוששים מהתלקחות המחאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרי הממשלה הפלסטינית בראשות ראש הממשלה, סאלם פיאד, מתכנסים הבוקר (ג'), לישיבה מיוחדת ועל הפרק הכלכלה בממשל הפלסטיני בגדה המערבית. ישיבה זו מגיעה לאחר התגברות המחאה החברתית- כלכלית בגדה המערבית בכלל ובחברון ושכם אתמול ושלשום.  

צמיגים בוערים על כביש 57. מחאה פלסטינית (צילום: סוכנות מען)

לדברי סוכנות מען, הממשל הישראלי עוקב גם הוא אחר המתרחש בשטחים הכבושים בחשש שהמחאה הקשה תגדל ככדור שלג למחאה כוללת נגד הכיבוש הישראלי. אתמול ושלשום סערו הרחובות כשאלפי מפגינים חסמו כניסות ויציאות לערים, הבעירו צמיגים והשליכו אבנים על כוחות השיטור הפלסטינית שהגיעו למקום. בחברון אף הותקפו משרדי הרשות ותחנת המשטרה על ידי מפגינים זועמים.

מחמוד ריזיקו, אחד מתושבי בית לחם הצופים בהשתאות במראות של  בית לחם הבוקר, מצוטט בסוכנות מען ואמר כי "מראה הרחובות הריקים מאדם, למעט הצמיגים הבוערים והסלעים המפוזרים ברחבות, מזכיר לי את ימי האינתיפאדה ב-1980".

בתחילת השבוע קראו מפגינים למחאה ברחובות ערי הרשות ברשתות החברתיות  ובפייסבוק. קריאה אחת נשנתה בכולם ואמרה: "יוצאים להפגין, אבל לא הורסים את המדינה". בעת שנערכה ישיבת השרים הבוקר, התקבצו כמה מאות מפגינים, רובם מהמגזר הציבורי, מול משרדו של ראש הממשלה הפלסטינית. המפגינים נשאו בידיהם שלטים בהם נאמר: "די למדיניות ההופכת עובד לעני", "אין כלכלה – אין ביטחון, יא פיאד".

מפגינים מול משרדו של פיאד הבוקר (צילום: סוכנות מען)

ברשות הפלסטינית מנסים להסיט את הכעס בציבור לבעיה שנוצרה עקב הכיבוש הישראלי. בשבת האחרונה התראיין יו"ר הרשות אבו מאזן וטען כי הכלכלה הפלסטינית נמצאת בקריסה בגלל הכיבוש הישראלי והמצור הכלכלי שהוא מטיל על עזה וההגבלות על שטחי הרשות.

אוסאמה נג'אר, ראש איגוד הבריאות ברשות הפלסטינית, התראיין הבוקר ואמר כי על המוחים להפנות את מאבקם לא רק נגד הממשלה הפלסטינית אלא "בראש ובראשונה נגד הכיבוש הישראלי". לשאלה אם אינו חושש שהמצב יצא מכלל שליטה הוא ענה: "אני לא חושש מאנרכיה כתוצאה מהמחאה. אני חושב שרוב האזרחים מגלים אחריות".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן