Skip to content

הרשות הפלסטינית מגיבה למחאה: המע"מ יופחת והדלק יוזל

ישיבת החירום בממשלת פיאד בעקבות גל המחאות בעקבות יוקר המחיה בערי הגדה, נענתה לדרישות הציבור. המע"מ יופחת, הדלק יוזל, עובדי הרשות יקבלו חצי משכר אוגוסט והיתרה בשבוע הבא. הממשלה התחייבה לצמצם הוצאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחאה עוזרת – בתום ישיבת חירום, שנערכה ברמאללה במשרדי הממשלה הפלסטינית, הכריז היום (ג') בצהריים סלאם פיאד, ראש הממשלה הפלסטינית על שורת צעדים להקלת המצב הכלכלי בגדה המערבית. ראשית דבר יופחת המע"מ  ל-15% החל מתחילת אוקטובר הקרוב. כמו כן יוחזרו מחירי הנפט והבנזין לרמתם בתחילת אוגוסט השנה. הממשלה התחייבה לצמצם בהוצאות משרדי הממשלה ומוסדותיה.

כמו כן יצומצמו נסיעות בכירים פלסטינים לחו"ל וגם כאשר ייסעו, יצומצמו הוצאותיהם. הממשלה הפלסטינית החליטה להדק את הפיקוח של משרד הכלכלה הלאומית למניעת עלייה לא-מוצדקת במחירים של מוצרי יסוד, ולנקוט צעדים נוקשים כלפי מפרי החוק

 

מפגינים מול משרדו של פיאד (צילום: סוכנות מען)

בהמשך להפגנות האיגודים הציבוריים נמסר היום לאחר הישיבה, כי למרות מצוקות הקופה הציבורית, יקבלו עובדי הציבור מיד לפחות חמישים אחוז ממשכורת אוגוסט שעוכבה עד עתה, או שווה ערך ל-500 דולר (כאלפיים שקל). את יתרת המשכורת יקבלו העובדים במהלך השבוע הבא. 

בתגובה לשאלה בדבר התפרעויות בערי הגדה והפגנות, הגיב פיאד ואמר כי ממשלתו מכבדת את זכות הציבור למחות ולהפגין. בשכם ירו הבוקר שוטרים פלסטינים באוויר כדי לפזר מאות מפגינים. הם גם השתמשו ברימוני הלםכמה שוטרים נפגעו מאבנים שהושלכו לעברם וכן נפגעו כמה עוברי אורח.

בחברון הפגינו אתמול צעירים נגד הממשלה והשליכו נעליים לעבר כרזה של ראש הממשלה סלאם פיאד, תוך שהם קוראים "הממשלה בוגדת בנו". גם בערים נוספות נמשכו היום המהומות על רקע יוקר המחיה. בחברון, כך דיווחה סוכנות מען הפלסטינית, המפגינים יידו אבנים לעבר בניין העירייה, שברו את החלונות ואת הרכבים של מכבי האש. כמו כן כמה חנויות שנמצאות סביב בניין העירייה ניזוקו. בעת יידוי האבנים, התערבו מנגנוני הביטחון ואיבטחו את בניין העירייה. 

פיאד גינה בחריפות את התקפות פעילי המחאה נגד עובדי ציבור, מוסדות השלטון והמשטרה וקרא למפגינים לנהוג בכבוד ובאיפוק כלפי כוחות הביטחון. פיאד קרא היום למדינות ערב להעביר סיוע לרשות הפלסטינית כדי לאפשר לה לעמוד במשימה הלאומית להקמת מדינה פלסטינית בהקדם.

 [related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן