Skip to content

דירקטוריון מעריב: אנו מנסים להציל את העיתון

שעה קלה לאחר ההפגנה הסוערת של מאות מעובדי מעריב, שיגר יו"ר דירקטוריון מעריב אחזקות דני יעקובי מכתב לכל עובדי העיתון, בו הוא מעיד: "אנחנו נמצאים היום באמצע הדרך להגשמת התכנית להבראת מעריב ולהשגת היעדים שהצבנו עם רכישת העיתון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יעקובי מציין במכתבו כי דיסקונט השקעות נקטה שורת צעדים בכוון מאז שרכשה את השליטה במעריב מקבוצת אי.די.בי לפני שנה וחצי. לטענתו, מאז שנכנסה קבוצת אי.די.בי למעריב, הופרשו מדי חודש בחודשו כל הכספים לפיצויים ולתנאים סוציאליים לכל העובדים.
רכישת מעריב, אומר יעקובי, נעשתה "מתוך אמונה מלאה ביכולתה (של דסק"ש- א.ע.) לייעל, לשפר ולהבריא את העיתון ואף ליצור סינרגיה בין פעילות התוכן של מעריב לבין סלקום ולהעבירו לפסים של רווחיות. ההנהלה החדשה של מעריב פעלה בכיוון זה בעקביות ובנחישות. שיפרנו ושידרגנו את מעריב בתחומים רבים, השקנו לראשונה אפליקציית אייפד דיגיטלית של העיתון היומי והעיתון המודפס אף הצליח לשנות את מגמת הירידה העקבית שלו בת עשור השנים – עלינו בסקר החשיפה (טי.ג'י.איי) ב-11% באמצע השבוע וב-23% בסוף השבוע, כאשר העלייה הגדולה ביותר היא בקרב צעירים".

הפגנת עובדי מעריב: עיתונאים חוסמים כבישים ושורפים צמיגים (צילום רפי מיכאלי)

התוכנית להבראת מעריב היתה כרוכה בהשקעות משמעותיות של קבוצת אי.די בי  בעיתון, אומר יעקובי המדבר על על המשך השקעות כספיות המיועדות לשקם את מעריב: "אולם בימים אלה, החברה-האם דסק"ש אינה יכולה להמשיך ולהזרים את הכספים הדרושים להשלמת המהלך להבראת העיתון, להמשך הגדלת החשיפה שלו ולחיזוק מעמדו בשוק העיתונות המודפסת והדיגיטלית כפי שבאו לידי ביטוי לאחרונה".

לדבריו, חרף ניסיונות רבים לשכנעם לסגור את מעריב "זו לא הייתה בחירתה של הנהלת העיתון ושל יו"ר קבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר, שעשה ועושה כל מאמץ להכניס משקיע, שייקח על עצמו את משימת המשך הצלת העיתון, על מנת שמעריב ימשיך להתקיים ולפרנס את עובדיו ולשרת את החברה והדמוקרטיה בישראל".

על בסיס עיקרון זה , אומר יעקובי, דירקטוריון החברה הנחה את ההנהלה לנהל משא ומתן עם מר שלמה בן צבי ולהוציא מכרז למכירת בית הדפוס. שתי עסקאות אלה נועדו להבטיח את זכויות העובדים ולפרוע את חובות החברה. דסק"ש ואי.די.בי לא יקבלו אף לא שקל אחד מעסקאות אלה. כל התמורה תוזרם לתוך "הוצאת מודיעין" לטובת העובדים ובעלי החוב.

מעריב-מעליב. הפגנת עובדים (צילום: רפי מיכאלי)

יעקובי מסיים את מכתבו בהבטחה כי הנהלת העיתון והחברה-האם ממשיכות במאמצים כדי להבטיח את תשלום מלוא המשכורות עד לערב ראש השנה וקורא לעובדים לשתף פעולה.

כאמור, דברים אלה של יעקובי מתפרסמים לאחר הפגנה במהלכה חסמו מאות מעובדי מעריב את צומת הרחובות קרליבן ובגין, הבעירו צמיגים ונשאו סיסמאות בנוסח "מעריב-מעליב-מעציב", "סגירת עיתון- פגיעה בדמוקרטיה", "נוחי שלום- איפה הכסף שלנו היום" ו"מעליב את הנשמה. עבודה נתנו, משכורות לא קיבלנו".

במצב הקיים, בו העובדים דואגים לשכרם, להמשך העסקתם ואף לתנאי פרישתם שאינם מובטחים, נראה כי האפקט של מכתבו של יעקובי יהיה כזה של שפיכת כוס מים על מדורה בוערת בעוצמה. אחת האופציות הריאליות, מעבר לזו של מכירת העיתון לשלמה בן צבי, היא סגירת העיתון: אופציה שמתחזקת לאור העובדה שבן צבי החל להתמקח על המחיר של 85 מיליון ש"ח שהציע לדנקנר – כשזה האחרון השקיע במעריב כבר 300 מיליון ש"ח.

[related-posts title="מפגינים, שובתים, זועמים"]

היום התקיימה במקביל הפגנה של עובדי הארץ שהשביתו את העיתון ומחו מול ישיבת הדירקטוריון עד ששלושה מנציגי ועד העיתונאים הושרו להכנס לישיבת הדירקטוריון. ועד עובדי הארץ מתכוון להחריף את העיצומים לאור הפרת ההבנות שהושגו ביניהם לבין ההנהלה, שהחלה להפעיל את צעדי הפיטורים על דעת עצמה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן