Skip to content

מחאה באור יהודה: "צו פינוי לראש העיר"

כמה ימים לאחר הפינוי האלים של משפחת נפתלי מהסככה שבה התגוררו לרחוב, יצאו כמאתיים תושבי אור יהודה ופעילים חברתיים בהפגנה סוערת נגד ראש העירייה דוד יוסף, חסמו כבישים וקראו לו להתפטר. ראש העירייה לא מגיב ועל פי התבטאויות קודמות: "הפגנה מזיזה לי את קצה השערה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול (ג') בערב נערכה הפגנה סוערת באור יהודה, בהשתתפות כמאתיים מתושבי העיר ופעילים חברתיים, נגד ראש העירייה, דויד יוסף, שהורה על פינויים חוזרים ונשנים של משפחת נפתלי מסככה שבה התגוררה – אל הרחוב. המפגינים, מכל הגילים והעדות – בהם הרבה ילדים ובני נוער, עולים חדשים וותיקים, צעדו בליווי משטרתי כבד ברחבי העיר, הניפו שלטים "דויד יוסף תתפטר" "לא צריך פרחים – צריך דיור" ו"צו פינוי לדויד יוסף", וחסמו כבישים. לכל אורך ההפגנה הקפידו שוטרים לצלם את האירוע.

"צו פינוי לראש העיר". אור יהודה (צילום: אסף ברנר)

פעילים חברתיים מתל אביב שהשתתפו בהפגנה, בהם סילבי ביטון ודפני ליף, ניסו לחבר אותה למחאת הדיור הציבורי בארץ וקראו ססמאות ממחאת הצדק החברתי, אך נראה שזעמם של התושבים ממוקד כולו בראש העירייה המכהן.

בשבוע שעבר, ב-6 בספטמבר לפנות בוקר, הגיעו בהוראת העירייה עשרות שוטרים אל הסככה המאולתרת שבה עברה משפחת נפתלי – דויד וסיגל וארבעת ילדיהם – להתגורר אחרי שפונו מדירתם, כי לא עמדו בתשלום שכר הדירה.

הפינוי היה אלים ובמהלכו נשברה ידה של איילת חליוה, פעילה חברתית המלווה את המשפחה. מאז גם נעצר פעמיים אבי המשפחה, וסיגל אשתו מספרת כי הילדים בטראומה ואינם הולכים לבית הספר.

משה כהן, פעיל חברתי: "באנו להפגין בגלל שזרקו לנו ארבעה ילדים ואת ההורים שלהם לרחוב, שבע פעמים כבר באו לפנות אותם מהרחוב – לרחוב. בית המשפט הורה לעירייה למצוא למשפחה דירה לשלושה חודשים, גם את זה הוא לא עושה. הילדים צריכים לראות את כל המכות שההורים שלהם מקבלים בפינויים האלה. הוא צריך למצוא לילדים פתרון, הוא יכול לתת המלצה למשרד השיכון, כמו שראש עיריית בת ים עושה".

דויד נפתלי עם דפני ליף (צילום: אסף ברנר)

התושבים הזועמים הגיעו להפגין כדי לתמוך במשפחה, אך הבהירו שאין מדובר במקרה יחיד: הם התלוננו על תפקודו של ראש העיר שאינו משקיע בחינוך ובדיור, מגלה אטימות לתושבים ופוגע בשכבות החלשות. הם טענו שראש העירייה משקיע ברחובות הראשיים, בכיכרות, בפסלים, בגינון – אבל אדיש לבעיות הקשות של העיר, שיש בה תושבים רבים שחיים בעוני והם מחוסרי דיור. ואכן, בסיור בעיר בולט מאוד הפער בין הכיכרות המטופחות ברחובות הראשיים, שבהן עשרות פסלים של פרות, כבשים וטווסים, לבין הרחובות והבניינים המוזנחים.

המפגינים צעדו עד לביתו של ראש העירייה, ומתחת לביתו קראו אליו במגפון והבטיחו שאם לא יימצא ביומיים הקרובים פתרון דיור למשפחת נפתלי, הם יקיימו את ארוחת החג מתחת לחלונו. ההפגנה עוררה עניין רב באור יהודה ותושבים רבים יצאו אל החלונות, נהגים צפרו במכוניות לאות תמיכה ועוברי אורח עודדו את הצועדים.

קובי ברכה, תושב העיר ופעיל חברתי: "הרווחה בעיר כושלת. ראש העירייה, לא מעניין אותו הרווחה, לא מעניין אותו השכבות החלשות, הוא לוקח את העיר הזאת לכיוון של רמת השרון, הרצליה, לא מעניין אותו שיש פה משפחות שהמקררים שלהן ריקים ואין להם מה לאכול".

המפגינים צועדים אל ביתו של ראש העירייה (צילום: אסף ברנר)

סגן ראש העירייה לשעבר, חנן בנימינוב: "זכור לי שכשהוא נבחר, הוא הבטיח שיבנה דירות לזוגות צעירים. הוא הוציא מפתח מהכיס שלו והראה לאנשים 'אם אני אבחר, עד הבית שלכם אני אבוא לתת לכם את המפתחות לדירה'.

"הוא שיקר לאנשים, שבע שנים עובדים ברחוב הראשי על אותו רחוב, שותלים פרחים, גינה, באמפרים, חוץ מזה הוא לא יודע לעשות שום דבר. כמו שתמיר בנה 560 דירות לזוגות צעירים, כמו שבוכובזה (ראשי העירייה הקודמים, ש"ל) בנה 436 דירות לזוגות צעירים באור יהודה, שיבנה משהו. גן ילדים שיבנה – הוא לא מסוגל, אין חינוך בכלל באור יהודה".

[related-posts title="על הפינוי של משפחת נפתלי מהסככה – לרחוב:"]

משיחות עם תושבים נראה שיש החוששים לצאת נגד ראש העירייה שמא הוא יתנכל להם. כשהצטרפה דפני ליף למחאה, ניגשה אליה תושבת העיר וביקשה ממנה שתדבר במגפון. ליף הציעה לאישה לדבר בעצמה, והאישה סיפרה שהיא דיירת עמידר ומפחדת שאם תדבר ידאג ראש העירייה לפנות אותה מהדירה. אחרים טענו כי ראש העירייה מסרב להיפגש עם תושבים ואינו מקיים קבלת קהל בעירייה.

"לא רוצים פרות - רוצים דירות" (צילום: אסף ברנר)

דויד יוסף מכהן ראש עיריית אור יהודה מאז 2007. קודם לכן התמודד שלוש פעמים על התפקיד, ונוצח. הוא התמודד מטעם סיעה עצמאית, שנתמכה על ידי הליכוד וש"ס.

בשנת 2010 קיבלה העירייה בראשותו את פרס הניהול התקין מטעם משרד הפנים. זו אינה הפעם הראשונה שתפקודו זוכה לביקורת קשה מתושבים.

יוסף סירב להגיב לכתבה, כמו לכתבות קודמות ב"מגפון" על פינוי משפחת נפתלי, ולפי התבטאויות קודמות שלו ספק אם הפגנה זו תשפיע עליו – בריאיון ל-mynet  משנת 2011, שכותרתו "לא עשיתי טעויות", אמר: "הפגנה מזיזה לי את קצה השערה… אצלי לא מפגינים ולא מוחים".

סרטון מההפגנה שצולם על ידי הפעילים: http://www.ustream.tv/recorded/25338832

2 Comments

  1. Hadar stav
    12 בספטמבר 2012 @ 14:08

    פאשיסט ועבריין חסר לב. התגובות שלו מדברות בעד עצמן- מפנה משפחות באלימות ואכזריות לרחוב ואז לא שם על התושבים של עירו. כולם יודעים שמי שמפגין באור יהודה מסתכן בלהיות מסומן על-ידו ואז להיות חשוף להתנכלויות מצידו כמו במאפייה העבריינית. זה לא ראש עיר שדואג לתושבים אלא רק לעצמו!!! בושה!

    • beny karo
      13 בספטמבר 2012 @ 12:26

      כמו רבים אחרים כמותו,ברגע שהוא עולה לשלטון ובפרט תחת גיבוי של השלטון המרכזי וש"ס,הרי הוא שם קצוץ על התושבים אותם הוא נבחר לשרת.כל פעילותו הינ רק למראית עין (תרתי משמע) וליבו אכן לב של אבן-לראיה הפסלים שפיזר ברחבי אור יהודה.כדי להתייחס לנתיניו כמו תושבי הרצליה וכפר שמריהו,הוא צריך לרוץ לבחירות במקומות האלה,אבל עם שם כמו שלו (פרנקי) אין לו סיכוי,שיחשוב על זה….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן