Skip to content

מצרים וסעודיה במגעים להשקעות בשווי 8.5 מליארד דולר

נשיא מצרים מוחמד מורסי ממשיך בביסוס כוחו בשלטון ובביצור כלכלתה של מצרים החדשה, זאת באמצעות חיזוק שיתופי הפעולה הכלכליים והמסחריים עם כמה מדינות מפתח באזור ובאירופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החל מאתמול בבוקר, מתקיימים בקהיר מגעים בין מצרים וסעודיה להוצאתם לפועל של פרוייקטים משותפים שבמסגרתם ישקיעו בית המלוכה הסעודי ואנשי עסקים סעודים סכום של 8.5 מליארד אירו במצרים. אתמול (ב'), הגיעו לקהיר 50 משקיעים סעודים לסבב שיחות שנקבע בתיאום בין נשיא מצרים, מוחמד מורסי, ומלך סעודיה בפגישתם לפני כחודשיים. זולת המשקיעים הפרטיים, חלק מההשקעה תגיע מבית המלוכה הסעודי, שכבר יזם בעצמו השקעות חדשות במצרים של אחרי המהפכה.

אמש הגיעה למצרים המשלחת הסעודית בראשות שר התעשיה והמסחר הסעודי, ד"ר תוופיק א-רביעה. השר והמשקיעים הפרטיים, יפגשו היום בשעות אחר הצהרים עם נשיא מצרים מוחמד מורסי. במקביל, הודיע אוסאמה סאלח, שר ההשקעות המצרי, על פתיחת משרד חדש בקהיר שיספק את כל השירותים ההכרחיים למשקיעים מסעודיה. משרד זה, יעניק למשקיעים את כל השירותים, היעוץ והסיוע הנדרשים ובראש ובראשונה- קיצור הליכים ביוקרטים העלולים לעכב הוצאת השקעות שונות לפועל.

ממשיך בחיזוק מעמדה וכלכלתה של מצרים; נשיא מצרים, ד"ר מוחמד מורסי (Flickr/Jonathan Rashad)
ממשיך בחיזוק מעמדה וכלכלתה של מצרים; נשיא מצרים, ד"ר מוחמד מורסי (Flickr/Jonathan Rashad)

[related-posts]

במקביל לכך, חשף שר האוצר המצרי, מומתאז א-סעיד, את חבילת הפרויקטים שתוגש לסעודים, ובתוכה ל 15 פרוייקטים שונים המחייבים השקעות בסדר גודל של כ-8.5 מליארד דולר. תוכנית זו, ע"פ אל-סעיד, הינה תוכנית השקעות במגזר הפרטי לשנת 2013. המטרה של נשיא מצרים היא להוציא לפועל את הפרוייקטים המדוברים בתוך פרק זמן קצר. ומסיבה זו, נפתח משרד השקעות מיוחד למשקיעים הסעודים, במטרה לזרז כל הליך מהרגע שפרוייקט מסויים מקבל את הסכמת שני הצדדים.

התקשורת הסעודית דיווחה גם כן, שהמשקיעים הסעודים יציגו בפני הנשיא מורסי במפגישתם, את החסמים והמכשולים הקיימים במצרים מהבחינה הביוקרטית, המונעים מהסעודים להוציא לפועל פרוייקטים עצמאיים בשווי של עד 27 מליארד דולר. בחלק רב מהפרוייקטים הללו, מדובר ברכישות של חברות מופרטות, קרי, גופים ציבוריים שהופרטו ונרכשו על-ידי סעודים. אולם, בגלל ביוקרטיה סבוכה, לא יכלו הסעודים לפעול בהם באופן תקין ולפתחם כרצונם.

אתמול, נפגש נשיא מצרים גם עם שר החוץ הספרדי, ז'וזה מנואל גרסיה, לפגישה שמטרתה גם היא פיתוח הקשרים העסקיים בין שתי המדינות. שר החוץ המצרי, מוחמד כאמל, מסר לתקשורת שהדיונים נגעו בהגדלת ההשקעה הספרדית במצרים, בייחוד בתחום ייצו חשמל ממקורות אנרגיה מתחדשים. עוד נידונו דרכים להגדלת התיירות הספרדית במצרים.

לא רק מול סעודיה וספרד פועלת מצרים להגברת שיתוף הפעולה העסקי והמסחרי, אלא גם מול בריטניה. שגריר אנגליה במצרים אמר אמש לעיתונאים שממשלת בריטניה תגביר משמעותית את פעילותה הכלכלית במצרים, בדגש על הגדלת כוח העבודה והכשרתו המקצועית ועל פיתוח התחבורה הימית בין המדינות ועבור מצרים לחוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן