Skip to content

לקראת חצות הופסקו כל השיבושים בנמל התעופה בן גוריון

כשעה וחצי קודם לכן איים הוועד להשבית את כל המרחב האווירי של נתב"ג, אם לא יחתם הסכם עם האוצר בתוך חצי שעה. אישור האוצר גרם להפסקה מיידית של העיצומים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת חצות הופסקו אתמול כל השיבושים בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שהאוצר נתן אישור סופי לעדכון הסכמי העבודה בין הנהלת רשות שדות התעופה (רש"ת) לבין ועד עובדי הרשות. כשעה וחצי קודם לכן איים הוועד להשבית את כל המרחב האווירי של נתב"ג אם לא יחתם הסכם בתוך חצי שעה. הוא גם נערך להשבית את כל הטיסות הממריאות החל משעה משעה 1 לאחר חצות ועד השעה 5 לפנות בוקר. עיצומים שכמובן בוטלו בגלל החתימה על ההסכם.

מאמצים להקל על ציבור הטסים

לקראת חצות החל נתב"ג לחזור לפעילות סדירה. העיצומים בנמל הופסקו והנמל חזר לפעילות מלאה. הנהלת נתב"ג החלה מייד לרכז מאמצים על מנת להקל על ציבור הטסים לחו"ל באמצעות הוצאת הטיסות, הממריאות ומסירת המזוודות לנוסעים הנכנסים לארץ.

הפסקת העיצומים התאפשרה לאחר אישור האוצר לנוסח הסופי של עדכון הסכמי העבודה בין ההנהלה לעובדים, שעיקריו גובשו לפני שבועיים.

יצוין כי בהסכם העבודה התעוררו פערים בשכרם של קבוצת עובדים ותיקים ברמות שכר נמוכות. על בסיס ההסכמה לתיקון הפערים, הוארך הסכם העבודה הקיבוצי בשנה מסוף חודש מרץ 2014 לשנת 2015.

שיבושים בהפתעה

השיבושים בנמל התעופה בן גוריון החלו בהפתעה בשעה 4 אחר הצהריים, כאשר ועד העובדים עיכב המראות של מטוסים, במחאה על כך שהאוצר לא מאשר את עדכון הסכמי השכר, שנחתמו עם הנהלת רש"ת. בשלב זה עוכבו ההמראות של הטיסות לציריך, רודוס, איסטנבול, וינה ומינכן. בהמשך עיכב ועד העובדים למשך כמעט שעה טיסות נוספות. בערב הורה ועד העובדים לעכב גם את פריקת המזוודות מהמטוסים הנוחתים.

תורים ענקיים

עיכובי ההמראות גרמו תורים ענקיים לפני עמדות הצ'ק אין ובערב הם החלו להיווצר לליד מסועי המזוודות של הנוסעים הנכנסים. אתר האינטרנט של נתב"ג היה עמוס ביותר בגלל נוסעים שרצו לברר פרטים על מועדי המראות. גם קווי הטלפון של רש"ת ונתב"ג היו עמוסים.

במשך כל שעות השיבושים ניהלה הנהלת רש"ת מו"מ רצוף עם הממונה על השכר במשרד האוצר, על מנת לקבל את אישורו לעדכון הסכם השכר ברשות ובכך להביא פתרון המשבר. במקביל הפעילה הנהלת רש"ת חדר מצב מיוחד כדי לטפל בבעיות שנוצרו בנמל.

בשעה 22:30 איים הוועד להשבית את כל המרחב האווירי של נתב"ג אם לא יחתם הסכם בתוך חצי שעה. הוא גם נערך להשבית את כל הטיסות הממריאות החל משעה משעה 1 לאחר חצות ועד השעה 5 לפנות בוקר. אבל לקראת חצות אישר האוצר את עדכון הסכם השכר של עובדי הרשות והוועד הודיע על הפסקת כל העיצומים.

"משחקי אגו"

בגלל אותו הנושא פתחו לפני כשבועיים העובדים בעיצומים בנתב"ג. אז עוכבו טיסות במשך כשעה עד שעתיים. העיצומים עשו את שלהם וההנהלה הגיעה לסיכומים עם העובדים, עם הבנה של האוצר בעניין. אבל, עד אתמול לקראת חצות לא אישר האוצר את הסיכומים האלה. "אין חילוקי דיעות ענייניים בין הנהלת רש"ת לבין האוצר, אלא משחקי אגו וכבוד ביניהם", מסרו מקורות מקורבים לוועד.

האוצר מאשים את ההנהלה ואת העובדים

משרד האוצר הודיע בשש בערב, כי "דווקא באחת התקופות הלחוצות בנמל התעופה, בוחרים העובדים והנהלת רשות שדות התעופה לפתוח בעיצומים על גבם של אזרחי ישראל. השבתת השדה בלי עילה ממשית היא חסרת אחריות לחלוטין ונועדה להמשיך במסע לחץ בלתי לגיטימי. הנהלת הרשות לא נוקטת בפעולות חוקיות כדי למנוע מהעובדים מלהשבית את השדה פעם אחר פעם. האחריות המלאה לנזקי השביתה ולהשלכותיה מוטלת הן על ההנהלה הן על העובדים".

בתגובה נמסר מהוועד, כי האוצר חזר בו מסיכומים שהושגו איתו לפני כשבועיים והנהלת הרשות סרבה להתייחס להודעת האוצר.

אתמול לקראת חצות אישר האוצר את ההסכם, העיצומים בוטלו וכולם, ההנהלה והעובדים, פתחו במאמצים מרוכזים על מנת למזער את הנזקים שנגרמו לנוסעים ולטיסות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן