Skip to content

יוצרו הישראלי של הסרט "תמימות המוסלמים" ירד למחתרת

סם באסיל, ישראלי לשעבר ויזם נדל"ן בקליפורניה, טען כי גייס לצורך הפרויקט כחמישה מיליוני דולרים וצוות של למעלה ממאה איש. הכומר טרי ג'ונס, ששרף בעבר ספר קוראן, תומך בבאסיל: "זה לא נועד לתקוף מוסלמים אלא כדי להציג את האידיאולוגיה ההרסנית של האסלאם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לחשוף את האידיאולוגיה ההרסנית. טרי ג'ונס

התסריטאי והבמאי סם באסיל, יוצרו של הסרט שעורר גל של מהומות אלימות נגד נציגויות אמריקניות במצרים ובלוב, ירד למחתרת. באסיל, הטוען כי הוא ישראלי לשעבר, אינו נסוג מהטענות שהעלה בסטט ולפיהן דת האסלאם היא סרטן המכרסם בגופה של החברה הדמוקרטית.

באסיל בן ה-56, שהתראיין לכתב סוכנות הידיעות הצרפתית ממקום מחבואו, אמר כי הוא מאמין שהסרטון יסייע לישראל, משום שהוא חושף את הנזק הבינלאומי שגורם האסלאם. בין השאר, טוען באסיל בסרט כי הנביא מוחמד היה רודף שמלות וכן שתמך בניצול מיני של ילדות (מוחמד התארס עם אשתו השלישית, עאישה, בהיותה בת שש שנים בלבד, ונישא לה כשהייתה בת תשע שנים). הוא אמר כי צר לו על האמריקני שנהרג במהומות בבנגאזי שבלוב, אבל הוסיף כי את האחריות לכך יש להטיל על האבטחה הלקויה סביב הנציגות האמריקנית שם.

סרטו של באסיל, יזם נדל"ן מדרום קליפורניה, "תמימות המוסלמים", מומן, לדבריו, באמצעות תרומות שגייס ממאה יהודים. סך כל התרומות הסתכם בקרוב לחמישה מיליוני דולרים. לדבריו, גייס לצורך הסרט, שאורכו כשעתיים, 60 שחקנים ו-45 אנשי צוות במהלך תשקופה מאומצת של כשלושה חודשים. "זהו סרט פוליטי, לא סרט דתי", אמר לעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

חלק מהתומכים בסרטו של באסיל מזוהים עם הימין השמרני בארצות הבריטת. אחד מהם הוא הכומר טרי ג'ונס מפלורידה, שעורר בעצמו גל של מחאות כששרף בפומבי ספר קוראן והיה אחד ממובילי ההתנגדות להקמת מסגד מוסלמי סמוך ל"גראונד זירו" בניו יורק. ג'ונס הודיע כי יקרין קטע מהסרט, באורך של כ-13 דקות, בפני אנשי קהילתו בעיר גיינסוויל שבפלורידה. "זוהי הפקה אמריקנית, שלא נעשתה במטרה לתקוף מוסלמים אלא כדי להציג את האידיאולוגיה ההרסנית של האסלאם", הכריז, "הסרט חושף באופן סאטירי פרטים על חיי הנביא מוחמד".

 

1 Comment

  1. חיים
    14 בספטמבר 2012 @ 17:56

    התברר שהוא לא ישראלי… מן הסתם… חבל שאתם מתרגמים סוכנויות ידיעות בלי לחשוב מראש ובלי לבדוק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן