Skip to content

ספינות מלחמה אמריקניות מחומשות בטילי שיוט נשלחו ללוב

דובר הפנטגון מסר, כי אלו צעדים ראשונים שנוקט הצבא האמריקני בעקבות התקפות הטרור ורצח השגריר האמריקני בבנגאזי. נשיא ארה"ב הלילה: "אל תטעו, הצדק יעשה". נחסמה ביו טיוב הצפייה בסרט מעורר המחלוקת בלוב, מצרים ואפגניסטן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארצות הברית בודקת ומשדרגת את האבטחה בנציגויותיה הדיפלומטיות בכל העולם. כך מסרו הלילה (חמישי), גורמים בפנטנגון באופן רשמי. כמו כן נמסר, כי ארה"ב שילחה הלילה שתי ספינות מלחמה מחומשות בטילי טומהוק לכיוון חופי לוב. הספינות "לבון" ו"מק-פול" נושאות עליהן 300 אנשי צוות. דובר הפנטגון מסר, כי אלו צעדים ראשונים שנוקט הצבא האמריקני בעקבות התקפות הטרור ורצח השגריר האמריקני בבנגאזי, כריסטופר סטיבנס. 

 

ספינת מלחמה אמריקנית
"אל תטעו, הצדק ייעשה". ספינת מלחמה אמריקנית

במקביל לכך נחסמה ביו טיוב צפיית הסרט שעורר זעם בקרב המוסלמים על מוחמד, באזורי לוב, מצרים ואפגניסטן. עתה נבדקת האפשרות, כי המתקפה על בנגאזי לא הייתה ספונטנית ותוכננה היטב לציון יום השנה ב-11 בספטמבר. יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקני, מייק רוג'רס, אמר לרשת "פוקס", כי אין לו כל ספק שההתקפה הייתה מתוכננת ומקצועית. "זו הייתה פשיטה מתואמת, בסגנון של קומנדו צבאי".

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ומזכירת המדינה, הילרי קלינטון, ביקרו אתמול במחלקת המדינה וניחמו את עמיתיהם של סטיבנס ושלושת אנשי הצוות שנהרגו עמו בבנגאזי. מוקדם יותר הבטיח הנשיא, כי יפעל עם טריפולי להבאת האחראים לדין. "אל תטעו, הצדק ייעשה", הצהיר אובמה בהודעה מיוחדת בבית הלבן. בהוראתו של אובמה, הורדו דגלי ארה"ב המונפים על משרדי ממשלה ועל ספינות הצי האמריקני ברחבי העולם לחצי התורן, עד 16 בספטמבר.

בניו יורק הגבירה משטרת העיר את האבטחה בכנסיות קופטיות, מחשש לפעילות נקמה שתגיע בעקבות העובדה כי הסרט מעורר המחלוקת נתמך גם על ידי נוצרים קופטיים. 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן