Skip to content

מרקל וסרקוזי הודיעו על כוונה להטיל מס על עיסקאות ביורו

בניסיון נוסף לבלום את צניחת היורו, הודיעה קנצלרית גרמניה, בתום פגישתה עם סרקוזי בברלין, על כוונתה להטיל מס על כל עיסקאות שיערוך גורם מהאיחוד האירופי עם גורם מחוצה לו. מאת נתי אורנן  בעוד היורו ממשיך בצניחה חופשית ומגיע לשער הנמוך ביותר שלו מול הדולר ב-16 החודשים האחרונים, עורכים אנגלה מרקל וניקולא סרקוזי פגישת פסגה בברלין. "בקרב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בניסיון נוסף לבלום את צניחת היורו, הודיעה קנצלרית גרמניה, בתום פגישתה עם סרקוזי בברלין, על כוונתה להטיל מס על כל עיסקאות שיערוך גורם מהאיחוד האירופי עם גורם מחוצה לו.

מאת נתי אורנן 

מצב רוח טוב, למרות הגזירה החדשה. מרקל וסרקוזי

בעוד היורו ממשיך בצניחה חופשית ומגיע לשער הנמוך ביותר שלו מול הדולר ב-16 החודשים האחרונים, עורכים אנגלה מרקל וניקולא סרקוזי פגישת פסגה בברלין. "בקרב ההשרדות של היורו", מדווח הברלינר צייטונג, "נותנת מרקל מתנה לסרקוזי לקראת הבחירות המתקרבות בצרפת". בדבריו מכוון העיתון להודעתה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, לפיה בכוונתה להטיל מס על עסקאות המתנהלות ביורו.

נשיא צרפת, שהתמיכה בו ירדה בחודשים האחרונים, הפגין מצב רוח מרומם. "בדיוק", הוא הגיב בגרמנית לדברי מרקל וחייך. מס החדש מעורר תגובות אוהדות בקרב חלק מאנשי השמאל, ובהם מתנגדי הגלובליזציה. העיתון "ברלינר צייטונג" מגדיר את המהלך כ"שבירה חדה שמאלה", הסותרת את מדיניותה השמרנית.לעומת זאת, גורמים אחרים בשמאל מפקפקים בכוונותיה וטוענים כי  היא נעדרת חזון חברתי של ממש.
גם השותפים הקואליציונים של מרקל, בעיקר במפלגת הימין FDP, הביעו את חוסר שביעות רצונם מהשינוי המסתמן ונשיאם הצהיר כי נדרש פתרון לבעיית היורו. מאידך נשמעים קולות מאותה מפלגה המתייחסים לשינוי הצפוי בחיוב, ואומרים שיש להיות קשובים לתהליכים המתרחשים באירופה.
הרעיון שעומד מאחורי המס המדובר, כפי שמסביר "דר טאגסשפיגל", הוא שעל כל עסקה המתקיימת בין גורם מהאיחוד האירופי לגורם חיצוני, יוטל מס שישולם על ידי זה האחרון. ההנחה היא שהגורם החיצוני יעדיף, מן הסתם, לשלם את המס מאשר להעתיק את מקום מושבו. היוזמה לחקיקת חוק זה כבר הועלתה על ידי נציבות האיחוד האירופי בספטמבר האחרון אך נבלמה על ידי חברי ה- FDP ועל ידי שדולות הפועלות למען בעלי הון. גם מצידן של וול סטריט ולונדון יש תמיכה במהלך, אולי בין היתר עקב העובדה שהמס המדובר לא צפוי לחול על המסחר עם בורסות אלו.  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן