Skip to content

"יותר מארבעים מיליון שקל חסרים בקופת עובדי מעריב"

עובדי מעריב יכולים להרגיש מה זה להיות עשירים. אתמול הם הפגינו בסביון, היום בהרצליה פיתוח. בינתיים, זה לא ממש מרגיע אותם. היום הם יפגינו מול ביתו של נוחי דנקנר ב-19:30 בערב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתום פגישה טעונה, בהשתתפות כחמש מאות מעובדי מעריב עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שניסה להרגיע את הרוחות, הכריז ועד עובדי מעריב כי המאבק יימשך עד שיובטח לעובדים כי זכויותיהם לא יקופחו. ביום רביעי הקרוב תיפגש נציגות העובדים עם נוחי דנקנר ותדרוש את העברת הכספים לחשבון נאמנות לטובת העובדים: "עד שיובטחו זכויותינו, אף נכס לא יעבור לאף אחד".

העובדים הביעו באסיפת החירום את דאגתם לעתידם הכלכלי ואף לשכר חודש אוגוסט, שלא שולם במלואו עד כה.

אסיפת מחאה: עובדי מעריב עם עופר עיני

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר לעובדים, כי ההנהלה נענתה לדרישה לפתוח את הספרים כדי לדעת מה הסכום החסר בקופות ובקרנות וכמה כסף חייבים לעובדים. בעקבות פנייה בנדון, שנעשתה על ידי העובדים וההסתדרות, הבטיחה ההנהלה להעביר את הנתונים עוד היום.

"בשלב הראשון," אמר עיני, "עלינו לדאוג כיצד מאבטחים את הכספים שמגיעים לכם". בתחילה, מסר עיני, דיווחו לו על חוסרים של בין 20-30 מיליון שקל, "אבל בשיחה שערכתי עם המנכ"ל הוא כבר מדבר על 40-50 מיליון ש"ח. בכל אופן מבחינתנו לא נרפה. לא נאפשר לאף אחד לגעת בשקל מהכספים ששייכים לעובדים".

עיני אמר, כי שוחח אתמול עם נוחי דנקנר שייפגש עימו ועם נציגות העיתונאים ביום רביעי בערב, לאחר ראש השנה. "המסר שנוחי העביר היה שהוא יעשה הכל על מנת ששקל אחד מכספי העובדים לא ייגרע. אבל בהכירי את המערכות, עלינו להתלבש על הכספים שיגיעו מהמכירה ולדרוש הכנסתם לחשבון נאמנות. בכל מקרה, אם יש עסקה או בלעדיה, העובדים לא יוותרו על הכסף. אין זה מובן מאליו שאנשים שלא מקבלים משכורות יעבדו. זוהי תקופה קשה וצריך להיות חזקים. אעשה הכל כדי שתצאו עם התוצאה הטובה ביותר שאפשר" .

אסיפת מחאה עובדי מעריב

בתגובה להבטחתו של דנקנר אמר יו"ר ועד עיתונאי מעריב חגי מטר: "מדובר בפעם הראשונה בה אנו שומעים אמירות כמו אלו שאמר נוחי דנקנר. מעבר לאמירה הכללית על הכוונה להעביר הכספים לטובת העובדים ובעלי חוב אחרים, שאיננו יודעים מי הם, אנחנו דורשים שוב להיות צד מלא לעסקה, אם וכאשר תחתם, בין נוחי דנקנר ושלמה בן צבי, על מנת להבטיח בכתב ובאמצעים משפטיים וכלכליים שהכסף אכן יגיע ליעדו הראוי ולא יעלם בדרך. עובדי מעריב, על אף המצב הקיים, ממשיכים ליצר עיתון ולתחזק אתר חדשות פעיל בתנאים בלתי אפשריים ורק בזכות כוחם המשותף וההכרזה על קיום הפגנה היום מול ביתו של דנקנר זכו להתייחסות מבעל השליטה בחברה."

עופר עיני, מצדו, החליט לנסות לערב את הממשלה בסוגיה: "מפה אני פונה לראש הממשלה ושר האוצר: אתם לא יכולים להישאר אדישים לסגירה ופיטורים של 2,000 עובדים. ממשלות בעולם תומכות בכלי תקשורת כי הן רוצות מדינה דמוקרטית. לא יכול להיות שתהיה מדינה שמתבססת על ערוץ טלוויזיה אחד ועיתון אחד. יש פה תהליך דומה בכל העיתונים, מדובר בתהליך דומה בכל הענף. כל העיתונאים צריכים לעלות לירושלים ולזעוק, אולי מישהו בממשלה יתעורר."

יהודה לחיאני, צלם בעיתון אמר במהלך האסיפה: "אנחנו נתבצר בעיתון, אף אחד לא ייקח שום נכס עד שכל הזכויות שלנו לא יובטחו".

ארגון העיתונאים המעורב בכל תהליך המשא ומתן עם העובדים דיווח, כי בשיחה משותפת שהתקיימה אתמול עם מנכ"ל מעריב, טל רז, ועם עופר נמרודי הסכים רז להכניס רואה חשבון מטעם הוועד (באמצעות ארגון העיתונאים וההסתדרות) לבית מעריב כדי שיוכל לבדוק בצורה מסודרת מה היקף החובות של מעריב לעובדים, ואיזה אמצעים עומדים לעיתון כדי לשלם אותם. רז גם התחייב שהסכם עם שלמה בן צבי לא ייחתם מבלי שיוצג בפני נציגי העובדים.

במכתב ששיגר עופר נמרודי לעובדים לפני ההפגנה שנערכה בפתח ביתו בסביון אתמול, הוא טוען כי מבדיקות שערך, בוצעו בתקופתו כל ההפרשות לקופות העובדים כדין: "אני ומנהלי הכשרת הישוב כואבים את מצבו הנוכחי של העיתון ועובדיו," כתב במכתב המפרט את כל מהלך ההשקעות והתהליכים ההיסטוריים של מכירת חלקים מבעלותו בעיתון.

במקביל, השיקו היום בעיתון הארץ כוסית לכבוד ראש השנה. מו"ל העיתון עמוס שוקן אמר לעובדים בטקס החגיגי, כי השנה החולפת הייתה הגרועה בארבעים שנותיו בעיתון.

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן