Skip to content

המהומות בעולם הערבי מתפשטות. בתימן נהרג אדם ועשרות נפצעו

בקהיר ובתימן הותקפו שגרירויות ארצות הברית. דגלי ארה"ב וישראל הועלו באש. בתימן הפגינו יותר מעשרת אלפים בני אדם. כוחות הביטחון התימנים הגיבו באש חיה. בישראל הפגינו חברי הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית מול השגרירות האמריקנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה רק מתחמם – לפחות  25 מפגינים נפצעו הבוקר (חמישי) בעימותים קשים עם מפגינים מוסלמים, שהסתערו על חומות מבנה שגרירות ארצות הברית בקהיר. המפגינים המצריים הציתו רכב משטרתי וחסמו רחובות שהובילו לכיכר תחריר. על פי רשת החדשות הערבית, אלג'זירה, הניפו המפגינים דגלים שחורים, שעליהם הודפסו סיסמאות אסלאמיות. הם דרשו מהממשל האמריקני להתנצל על הסרט, שהופק בארה"ב ומבזה לטענתם את הנביא מוחמד.

עוד מוסרת אלג'זירה, כי במהלך הלילה הפגינו מול השגרירות בקהיר גם אוהדי קבוצת כדורגל, חלקם בני נוער וילדים, שהגיעו למתחם כדי לבצע פעולות ואנדליזם. נמסר כי כוחות הביטחון המצריים ירו גז מדמיע לעבר המפגינים, שיידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה על בניין השגרירות. נשיא מצרים, מוחמד מורסי, הגיב היום לאירועים ואמר כי מצרים מסוגלת ויכולה להגן על כל השגרירויות והזרים הנמצאים בתחומה. הוא קרא למפגינים להימנע מאלימות וטען כי אפשר להביע דעה, "אך אסור בשום אופן לפגוע ברכוש פרטי או ציבורי, קונסוליות או שגרירויות".

המהומות בקהיר נמשכו. מורסי: מותר להביע דעה אבל לא לפגוע בשגרירויות
המהומות בקהיר נמשכו. מורסי: מותר להביע דעה אבל אסור לפגוע ברכוש

בצנעא בירת תימן הסתערו אלפי מפגינים על בניין השגירות האמריקנית בהפגנת זעם, בהשתתפות עשרת אלפים בני אדם, על פי הדיווחים. כוחות הביטחון בתימן השתמשו באש חיה כדי להרחיק את המפגינים מחצר השגרירות. בשגרירות נופצו חלונות, הדגל האמריקני נתלש והועלה באש. המפגינים לא הצליחו לחדור דרך חצר השגרירות למבנה עצמו. לקראת הצהרים הודיעו שלטונות תימן, כי הצליחו לעצור ולפזר את מרבית המפגינים. לפי דיווחי סוכנויות זרות, נהרג מפגין אחד מאש כוחות הביטחון ואחרים נפצעו.

באיראן נערכה ההפגנה מול שגרירות שווייץ בטהראן. המפגינים הניפו שלטים בהם נכתב "הוליווד = ציונ-ווד". בנוסף שרפו המפגינים האיראנים את דגלי ארה"ב וישראל.

בישראל התאספו היום, בשעות הצהריים המוקדמות, כמאה מחברי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית להפגנה מול שגרירות ארה"ב בתל אביב והניפו כרזות בהן נכתב: "אנחנו אוהבים אותך מוחמד", "נקריב את דמינו ונשמתנו עבור מוחמד", ו"סרט הפוגע בנביא, הוא מעשה שפל ונבזי".

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל), שנכח בהפגנה, אמר כי הסרט הוא "דבר תועבה וחילול השם, המהווה פגיעה בציפור נפשם של יותר ממיליארד מוסלמים ברחבי העולם". הוא טען כי "מדובר בסרטון בזוי ומשפיל, שמטרתו להצית אש ולהבעיר מדורות של שנאה על רקע האסלמופוביה הגואה במדינות המערב".

השייח' כאמל חטיב, סגן ראש הפלג הצפוני האסלאמי, אמר כי "אנחנו לא יכולים לדרוש מממשלת ישראל להעניש את הישראלים שהשתתפו בהפקת הסרט, כי הממשלה עצמה אחראית לחילול המסגדים ובתי קברות וחקיקת חוקים גזעניים". עוד אמר, כי זו "בושה וחרפה לראות יהודים ישראלים ונוצרים, שמשתתפים בהפקת הסרט. כל הצעדים האלה מחזקים אותנו ומחזקים את אהבתנו לנביא מוחמד ולשאר הנביאים, אך הדבר הורס את הדו-שיח". "ניצחנו בעבר וננצח את כל מי שמנסה לפגוע בכל הנביאים" הוא אמר.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיב היום למהומות ואמר שזו "לא רק שנאה לישראל או ליהודים, פה מדובר בשנאה לכל הערכים ההומאניים המקובלים בעולם".

 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן