ברחובות ישראל מוכרים האוטובוסים המפרקיים (אקורדיאון) המסוגלים לשאת כ-100 נוסעים עם נהג אחד. באוטובוס החדש, שיחל בנסיעות סדירות בדרזדן גרמניה עד סוף השנה, יש שני מפרקים ושלושה תאי נוסעים.
AutoTram Extra Grand הוא רעיון שמשלב רכבת פרברית ואוטובוס, כאשר התשתית (כביש, תחנות וכו') יכולה להשאר התשתית הקיימת, ללא צורך בהשקעה במסילות ותחנות כמו ברכבת עירונית חלופית.
אוטובוס AutoTram משתמש בטכנולוגיות שנמצאות בשימוש ברכבות עירוניות. שלושה צירים, אחד לכל תא נוסעים, בעלי הנעה ושליטה ע"י נהג הרכב, מאפשרים יכולת תמרון משופרת הכוללת גם נהיגה לאחור. הטכניקה היא שהצירים האחוריים מנווטים עצמם על נתיב הנסיעה של הציר הקדמי, וזאת ע"י בקרה אלקטרונית שמבוצעת על ידי מחשב. מבחינת הנהג – זו נהיגה רגילה.
AutoTram Extra Grand מאפשר 96 מקומות ישיבה ועוד 140 מקומות בעמידה.
הרכב מצויד בשני גנרטורים (אחד עם שש בוכנות והשני בעל שמונה בוכנות, המפיקים יחדיו 455 קוט"ש ויכולת לנסוע רק בכוח המצברים לטווח של 8 ק"מ.
נודע כי בסין כבר עובדים על אוטובוס היכול לשאת 300 נוסעים (מהם 82 בישיבה).