Skip to content

"ביטוח ישיר" תחויב ליידע הפונים על מותגיה האחרים

בחודש יולי התקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בעניין כפל מותגים ("ביטוח ישיר" ו-9 מיליון"), לבקשתם של חברי ועדה, שהביעו חשש שהחברה מטעה את הצרכנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "פוליסה"

המפקח על הביטוח, פרופ' עודד שריג, הנחה באחרונה את "איי.די.איי." (החברה לביטוח ישיר) להגביר את הגילוי הניתן על אודות הבעלות הזהה על המותגים השונים שלה ("ביטוח ישיר", "9 מיליון" ו-"YNET ביטוח") – כך עולה מתשובה, ששלח שר האוצר, יובל שטייניץ, לח"כ איתן כבל ("העבודה").

פרופ' עודד שריג, הממונה על ביטוח, שוק ההון וחסכון באוצר צילום: לע"מ
פרופ' עודד שריג, הממונה על ביטוח, שוק ההון וחסכון באוצר צילום: לע"מ

מתשובתו של השר עולה, כי המפקח על הביטוח הנחה את החברה להגביר את הגילוי אודות הבעלות הזהה על המותגים השונים, באמצעותם היא משווקת את הביטוח, וכן ליידע את הפונים כדי לקבל הצעה נוספת לביטוח ממותג אחר שבבעלותה של החברה – על כך שפרטי הלקוח נמצאים כבר במערכת.

תשובת השר ניתנה, בעקבות שאילתה שהגיש ח"כ כבל, ובה טען כי החברה מטעה את הציבור על ידי שימוש בשמות מסחריים שונים, בלי ליידע את הציבור שמדובר במותגים השייכים לאותם בעלים.

בדברי התשובה לשאילתה, מציין שר האוצר, כי "בשנת 2006 פרסם המפקח על הביטוח חוזר ביטוח הנקרא 'איסור הטעייה בשם מבטח'. על פי החוזר נדרש מבטח לציין בכל הפרסומים שבהם הוא מפרסם את עצמו, ובכל תכתובת מטעמו את השם המופיע ברישיון המבטח שניתן לו, בנוסף על שם מסחרי או מותג אשר בו הוא עושה שימוש. כמו כן, נאסר בחוזר על מבטח לעשות שימוש בשם מסחרי או במותג שיש בו כדי להטעות את ציבור המבוטחים".

זו לא הפעם הראשונה שנושא הפעלת מותגים תחת אותה חברת ביטוח, "איי.די.איי.", מעורר שאלות אצל חברי הכנסת. בחודש יולי התקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בעניין כפל מותגים ("ביטוח ישיר" ו-9 מיליון"), לבקשתם של כמה חברי וועדה, אשר הביעו חשש שהחברה מטעה את הצרכנים.

יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן ("הליכוד"), אמר בדיון כי הוועדה מבקשת מאגף שוק ההון להעביר לה את ההנחיה שניתנה ל"ביטוח ישיר" ואופן אכיפתה, ולבדוק את נושא חוקיות השימוש במאגרי המידע המשותפים על-ידי חברת "ביטוח ישיר". "אין לי ספק שהנורמות הראויות של שקיפות והוגנות צרכנית לא מתקיימות והמצב מרוקן מתוכן את התחרות", אמר אז היו"ר והוסיף: "אגף שוק ההון צריך לדאוג להוגנות ולא רק לתחרות. המצב הנוכחי אינו ראוי מבחינה צרכנית".

רביב צולר, מנכ"ל "איי.די.איי", ציין בדיון כי הרגולטור הורה לחברה להקפיד ליידע את הצרכנים, שמתקשרים כי שני המותגים שייכים לאותה חברה.

[related-posts title="כתבות נוספות מעיתון פוליסה"]

לקראת הדיון בוועדת הכלכלה, ערכה לשכת סוכני הביטוח סקר ("פוליסה", גיליון 1597 מה-4 ביולי) אשר ממצאיו העלו כי 72% מהציבור אינו יודע שהמותגים "ביטוח ישיר" ו-"9 מיליון" משווקים על ידי אותה חברה. בלשכה אמרו אז, כי הממצאים מפתיעים שכן היקף הפרסום של "איי.די.איי", המפעילה את אותם שני מותגים, עומד על כ-200 מיליון שקל בשנה, לרבות פרסום מאסיבי באינטרנט – ועדיין רובו המכריע של הציבור אינו מודע או משייך את שני המותגים / החברות הללו לחברת ביטוח אחת.

תגובת "ביטוח ישיר" על דברי שר האוצר לא התקבלה עד למועד סגירת הגיליון.

* הידיעה פורסמה ב-12 בספטמבר ב"פוליסה" – עיתון למקבלי החלטות בענף הביטוח, [email protected]

1 Comment

  1. בני
    14 בספטמבר 2012 @ 17:27

    נותנים לציבור תחושה מדומה של תחרות.

    מה תכלית הדיון בלי יעד להוריד את אחוז הלקוחות שלא מודעים לכפילות עד לרמה מסויימת?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן