Skip to content

מהומות ברחבי העולם המוסלמי, מבנגלדש ועד סודאן

בעמאן צעדו מאות סלפים, שרפו את דגל ארה"ב וצעקו "הקשב יה אובמה, כולנו אוסמה". בחרטום פרצו מפגינים לחצר שגרירות גרמניה. בטריפולי הוצתה מסעדה של רשת אמריקנית. בבנגלדש שרף ההמון את דגלי ישראל וארה"ב. במזרח ירושלים ניסו מפגינים לפרוץ לכיוון הקונסוליה האמריקנית. הפגנה סוערת גם ברהט. עלבון לנביא מוחמד לא יעבור בלי הרס, ונדליזם והרג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כולם ציפו להתחדשות המהומות לאחר תפילות יום שישי במסגדים השונים בעולם, אך לא ציפו כנראה להיקף ולעוצמה. בחרטום בירת סודאן, פרצו מפגינים לחצר שגרירות  גרמניה, ניפצו חלונות, תלשו את הדגל הגרמני והניפו תחתיו את דגל האסלאם. רשת אל ג'זירה הערבית העבירה מחרטום בשידור חי את המהומות, בעת שהמפגינים טיפסו על גדרות השגרירות הגרמנית בצעקות: "אללה אכבר", אין אלוהים מבלעדי אללה ומוחמד הוא נביאו". כוחות הביטחון המקומיים לא הצליחו לעמוד בפרץ ונסוגו בפני ההמונים. עשן רב נראה מתמר מהשגרירות.

בעיר עמאן בירדן צעדו מאות בני העדה הסלפית, שרפו את דגל ארה"ב וצעקו "הקשב יה אובמה – כולנו אוסמה".

הפגנות בטהראן מול שגרירות שוויץ
הפגנות בטהראן מול שגרירות שוויץ (צילומים מיו-טיוב)
אנשי דת סלפים מנהיגים את ההפגנות בירדן ( צילום: Jordan Pix / Getty Images)
אנשי דת סלפים מנהיגים את ההפגנות בירדן ( צילום: Jordan Pix / Getty Images)

בטריפולי שבלבנון הציתו המפגינים מסעדה מקומית המסונפת לרשת אמריקנית, הפגינו מול בניין הממשלה בעיר, אדם אחד נהרג מאש כוחות הביטחון ועוד 25 נפצעו. 

בטהראן הגדילה סוכנות פארס הרשמית של איראן ודיווחה, כי "המפגינים בני אללה שרפו את דגל השטן הגדול". כך מכונה שם ארה"ב. המפגינים בטהראן שרפו כצפוי את דגלי ישראל וארה"ב בקוראם: "מוות לישראל ולאמריקה".

בדאקה, בירת בנגלדש, יצאו כאלפיים מוסלמים להפגנה בה נשרפו דגלי ישראל וארה"ב. הפגנות היו גם בתוניסיה, קטאר, כווית, פקיסטן ואינדונזיה.

שריפת דגל ארה"ב בדאקה, בנגלדש
שריפת דגל ארה"ב בדאקה, בנגלדש (צילום מיו טיוב)

במצרים הודיעה תנועת האחים המוסלמים כי היא חוזרת בה מכוונתה לערוך את הפגנת המיליון ברחבי המדינה ותסתפק בהפגנה בכיכר תחריר בלבד. זאת לאחר שנוכחו לדבריהם במהומות שעלולות לזעזע את מצרים. נשיא מצרים, מוחמד מורסי, נאם היום בטלוויזיה הממלכתית המצרית ואמר כי "חלק מאחריות המצרים כולם והממשלה בפרט, הוא להגן על כל השגרירויות והדיפלומטים הזרים השוהים בארצם".

הפגנה אנטי אמריקנית היום גם בבייקר סטריט, לונדון
הפגנה אנטי אמריקנית היום גם בבייקר סטריט, לונדון

שרת החוץ האמריקנית, הילרי קלינטון, התייחסה הלילה (שישי) למהומות ואמרה כי "דתות גדולות חסינות מפני עלבונות. אין דבר המצדיק אלימות ורצח. כשנוצרים הם מושא לעלבונות, וזה דבר שבהחלט קורה, אנו מצפים שהם לא יפנו לאלימות. כשהינדים או בודהיסטים הם מושא לעלבון, וזה בהחלט קורה, אנו מצפים מהם שלא יפנו לאלימות. אותו מסר תקף לכל הדתות, כולל האיסלאם".

עוד נודע, כי מעבר לשתי ספינות המלחמה הנושאות טילי שיוט מסוג "טומהוק", נשלח כוח של 50 אנשי מרינס ללוב, על מנת לתגבר את האבטחה במתקני ממשלת ארה"ב. בשלב הראשוני יוצב הכוח בשגרירות האמריקנית בבירה טריפולי ולאחר מכן יוצבו במתחם הקונסוליה בבנגאזי.

היום מתפרסם, כי בעת הפריצה לקונסוליה האמריקנית, נלקחו מסמכים סודיים  וכי נחשף מיקומו של בית בטוח בעיר. בתקשורת הערבית פורסם היום, כי מספר ההרוגים אתמול בקהיר עומד על ארבעה בני אדם ולפחות 224 מפגינים נפצעו.

בישראל ניסו מתפללים שיצאו מהתפילה להגיע לעבר הקונסוליה האמריקנית הסמוכה לשער האריות. הם נחסמו על ידי המשטרה, ידו אבנים לעבר השוטרים, שהגיבו בהשלכת רימוני הלם. מספר מפגינים נעצרו וכמה שוטרים נפצעו קל. בעיר רהט בנגב התקיימה הפגנה של מאות אנשים, שעברה בשקט יחסי.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן