Skip to content

מחאה צפה

כמאתיים איש צפו ביום שישי על ים המלח במחאה על היעלמות הים, באירוע ציפה שהוביל הצלם הבינלאומי ספנסר טוניק. הם מחו על כך שרצועת החוף בה צילם טוניק בשנה שעברה, נסוגה ללא היכר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מניפים ידיים למען ים המלח ההולך ונעלם. (צילום: דור נבו)
מניפים ידיים למען ים המלח ההולך ונעלם. (צילום: דור נבו)

פעילים סביבתיים וחברתיים מהארץ ומהעולם, ביניהם דפני ליף, ביום שישי לים המלח לאקט של ציפה המונית, במחאה על הידרדרות מצבו של הים. את הציפה ההמונית הנהיג ספנסר טוניק במחאה על היעלמות החוף בו צילם שנה שעברה. פעילי מגמה ירוקה השיטו ספינת שודדי פיראטיים כנגד מה שהם כינו "שודדי ים המלח האמיתיים"

לדברי טוניק, "בתור אזרחים צריך לפעמים לעשות הקרבות קטנות על מנת להגן על הטבע, כי ההקרבות הקטנות האלה יביאו לתוצאות גדולות בעתיד ויעזרו להציל את ים המלח. התאגידים גוזלים את המקום הזה ממינרלים ומים, ועל הפוליטיקאים לשאת באחריות על כך. אם לא, הם בעצם משתפים פעולה עם התאגידים שפוגעים בים."

דפני ליף הוסיפה: "ההתייחסות לים המלח כמשאב פרטי של מישהו שאפשר לעשות עליו רווח על חשבון אוכלוסייה קיימת – זו חרפה, פשע. המקום הזה הוא לא רק נכס לאלו שזקוקים לטיפול רפואי או לתיירות, זה משאב של כלל האזרחים. וזה כולל את העובדים במפעלי ים המלח – הם אנשים, שגרים לא רחוק – בדימונה ובירוחם – והם מנוצלים. ים המלח הפך למכירת חיסול לאנשים פרטיים, טייקונים, ומועצות מאד מאד עשירות. המקום הזה צריך לספק גם עבודה הוגנת, ולא רק מקור הכנסה של איזשהי אליטה."

אמנם הפעם לא עירומים - אך גם לא לגמרי לבושים. זועקים את זעקת הים הנכחד. (צילום: דור נבו)
אמנם הפעם לא עירומים - אך גם לא לגמרי לבושים. זועקים את זעקת הים הנכחד. (צילום: דור נבו)

"די לשוד הים הגדול"

בהמשך לציפה יזם ארגון מגמה ירוקה אירוע שייט פיראטי נגד "שודדי ים המלח האמיתיים". שי אולצ'ר, רכז מגמה ירוקה מכון ויצמן אמר: "צריך לסיים את השוד הגדול של ים המלח. אנחנו צריכים להפסיק לנצל את ים המלח כאילו אין מחר, כי יהיה מחר. הפיראטים מנצלים את הים וגוזלים את משאבי מדינת ישראל, ורק אנחנו יכולים לגרש אותם. די לשוד הים הגדול!"

פעילי מגמה ירוקה השיטו ספינת שודדי פיראטיים כנגד מה שהם כינו "שודדי ים המלח האמיתיים". (צילום: דור נבו)
פעילי מגמה ירוקה השיטו ספינת שודדי פיראטיים כנגד מה שהם כינו "שודדי ים המלח האמיתיים". (צילום: דור נבו)

לפני הציפה, שנערכה בחוף מלון פרימה אואזיס שבים המלח, נערך ג'אם סשן מוסיקלי בהשתתפות אמנים של מוסיקה מקורית, אתנית ומוסיקת עולם ביניהם: ארי גורלי, ג'אם לבו וחברים, שמואל ליבוביץ, צוות מאוול, מושום ויטורי, יוהנה רוטמולר, רבי סול, ברוס בורגר, טלי בירנברג, דרור גולדשטיין ואודל נמרודי.

ביום רביעי השבוע קיבל טוניק את פרס הגלובוס הירוק על תרומתו להעלאת המודעות למצבו של ים המלח.

הציפה הנה יוזמה של קבוצת "Save Our Sea" – אקטיביסטים למען ים המלח ובשיתוף: חיים וסביבה, ידידי כדור הארץ מזה"ת, מגמה ירוקה, מכון ערבה, מלון פרימה אואזיס ים המלח, גליץ בית ספר לצילום, ובן אור.

[related-posts title="כתבות קודמות בנושא"]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן