Skip to content

משהו רקוב בממלכת דנמרק

"סיפור מלכותי" הוא סרט אלגנטי ונושך המתאר בצורה מרשימה את אחת השערוריות הגדולות ביותר בתולדות דנמרק, שכללה מזימות פוליטיות ובחישות רומנטיות. עיצוב יפה, בימוי מרשים ומשחק נהדר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

מאדס מיקלסן (הנבל מ"קזינו רויאל" של ג'יימס בונד) מגלם את ד"ר יוהאן פרידריך שטראונזה, הרופא הגרמני שמונה לטפל במלך דנמרק חולה הרוח, כריסטיאן השביעי (מיק בואה פולסגארד, זוכה פרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל ברלין על התפקיד). מלבד עידוד המלך לבצע רפורמות סוציאליות לטובת העם, שטראונזה מעלה עצמו במהירות לעמדת כוח פוליטית ונהנה מרומן בוגדני עם המלכה החכמה אך הבודדה, קרולינה מתילדה (אליסיה ויקנדר), אחותו של המלך ג'ורג' השלישי מבריטניה.

רומן בוגדני עם המלכה

השנה: 1766, תקופת ההארה באירופה. מדובר בשערורייה הגדולה ביותר בתולדות בית המלוכה הדני. בבתי הספר בדנמרק מלמדים את הנושא, יותר מ-15 ספרים מתארים את הרומן, והסיפור אף הופק כאופרה וכבלט.

 "סיפור מלכותי" מכיל הרבה סקס, מניפולציות פוליטיות, רעיונות פילוסופיים ובגידות, שימלאו יותר משעתיים ורבע שלמות בהן מסתובבים גלגלי הסרט. ויש גם בונוס – עיצוב ויזואלי ומוזיקלי מדויק של התקופה הכה סוערת.

בעוד מיקלסן נהדר ו-ויקנדר מאירה את החצר המלכותית בנוכחותה, פולסגארד מתבלט בהופעתו המשעשעת, שבה הוא נראה כמו מלך שבוי בסיטואציה ולא כמלך בריון אותו הוא מנסה לגלם.

הסיפור האמיתי

תסריט "סיפור מלכותי" כתוב מדויק, מציג דיוקן משכנע של מדינה ברגע מכריע בהיסטוריה שלה, ומצליח להעביר את ההתרגשות האמיתית הגלומה ברפורמות חברתיות. ראוי לשבח את התפאורה, בייחוד כשמדגישים את הניגודיות החריפה בין העושר המלכותי, לעומת העוני המחליא והחשוך של העולם מחוץ לחומות הארמון.

הבמאי ניקולאי ארסל (תסריטאי של "הנערה עם קעקוע דרקון", וזוכה בפסטיבל ברלין בפרס התסריט עבור "סיפור מלכותי"), מביא את הסיפור האמיתי בצורה בדיונית, אלגנטית ונושכת, כשברקע מזימות פוליטיות תוך בחישה רומנטית.

העלילה מעוררת מחשבה ומפעילה מיצי קרביים, הודות לתסריט מהודק, בימוי מרשים וליהוק נהדר של שלושת השחקנים הראשיים. אם הסרט לא היה בשפה כה מצחיקה, כנראה היה קוטף גם כמה פרסים בהוליווד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן