Skip to content

מחר יום הזעם של עובדי מעריב: נוחי, תן לנו אוכל לחג

ועד הפעולה של עיתונאי מעריב בחסות ארגון העיתונאים מכריז הערב על שורת צעדי מחאה של עובדי העיתון שבניגוד להבטחת מנכ"ל העיתון טל רז, לא קיבלו עד אתמול את מלוא שכר חודש אוגוסט. תחת הכותרת "דנקנר, רוצים סל קניות לחג" מתכוונים העובדים להפגין הבוקר בפתח השופרסל במגדל המאה בתל אביב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


נציגות העיתונאים מודיעה לעובדים כי רז הבטיח שמשכורות אוגוסט ייכנסו לחשבונות הבנק של העובדים עד מחר, אך הועד מסרב להסתמך על הבטחה זו ומודיע על שורת צעדי מחאה. מדיווחי הועד עולה כי בעלי העיתון נוחי דנקנר הודיע כי יפעל לשלב את העובדים במשא ומתן למכירת העיתון לשלמה בן צבי .
בניגוד לפרסומים בנושא, דנקנר לא הבטיח כי כספי העסקה יופקדו, בראש ובראשונה, בחשבון נאמנות להבטחת זכויות העובדים , אף כי אמר שישקול בחיוב דרישה זו.

הפגנת עובדי מעריב בצומת קרליבך-בגין בסוף השבוע (צילום: רפי מיכאלי)

הועד היציג אף מבקש את התערבות הממשלה במשבר הפוקד את העיתון. אף כי הם רואים בדברי דנקנר התפתחות חשובה, הרי לדבריהם "איש עדיין לא מבטיח לנו שנקבל את משכורות ספטמבר, או שכל החובות של החברה אלינו ישולמו במלואם, ואנחנו מתכוונים להמשיך לדרוש ערבויות לקבלת התשלומים האלה מבעלי מעריב. כמו כן, מקום העבודה של אלפיים איש עדיין בסכנה, ואנחנו דורשים מממשלת ישראל שתתעורר ושתתערב בדחיפות כדי למנוע פיטורים המוניים וסגירת עיתון מרכזי בישראל".

צעדי המחאה שמתכננים העובדים כוללים הפגנת זעם בכניסה לשופרסל הבוקר בעשר וחצי בכניסה לסניף שופרסל במגדל המאה, אבן גבירול 124. בהפגנה זו ידרשו העובדים מדנקנר, בעלי שופרסל "שידאג לנו לאוכל לחג, ונזהיר את עובדי הרשת שהיום זה אנחנו – מחר זה אתם! "

במקביל, מודיע הועד על רתימת העיתון למאבק ועל  הרחבת השימוש באתר העיתון NRG, זאת במגמה לגייס תמיכת קוראים. הועד קורא לעובדים לכתוב טורים אישיים בנושא.
צעד שלישי שעליו הוחלט הוא פנייה לראש הממשלה. כבר הערב, מוצאי שבת, שוגר אל נתניהו מכתב בהול בדרישה כי הממשלה תפעל להצלת העיתון. "אם המכתב לא יספיק, לא נהסס גם להגיע להפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים" מסכם הועד.

 

אסיפת חירום בדסק העיתון מעריב

הועד מוסיף כי "חשוב להדגיש כי יש באמתחתנו כלים נוספים למאבק, ושלא נהסס להמשיך ולהסלים את צעדינו בימים הקרובים אם דרישותינו לא ייענו. מדי יום נודיע על פעולות מול הגורמים הרלוונטיים – לא נוותר לאף אחד עד אשר זכויותינו יובטחו!!!

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן