Skip to content

סטלה מאריס, מופע האיחוד: חגיגה גדולה למעריצים

האיחוד החד פעמי של להקת "סטלה מאריס", לציון 20 שנה להקמתה, נראה כמו פגישת מחזור של המעריצים המושבעים, שמילאו את מועדון "זאפה" בת"א. המופע התמקד בדמותו הססגונית של הסולן פבלו רוזנברג ונקודת השיא הייתה בביצוע הלהיט "נר על החלון". יובל אראל היה עם החוגגים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קריירת סולו מצליחה. רוזנברג ודובי סוני. צילום: יובל אראל

להקת "סטלה מאריס", הארד רוק והבי מטאל, הוקמה ב-1990 בחיפה על ידי ניק מילר, דובי סוני ופימה שוסטר. ללהקה הצטרפו פבלו רוזנברג והמתופף איתן כודרג'י. הם השיקו שני אלבומים – ב-1992 וב-1994. הבלדה הכי ידועה שלהם, "נר על החלון", זכתה להצלחה גדולה לא רק בקרב קהל הרוק והמטאל, אלא גם בקהל הרחב בארץ. שיר המבוצע עד היום בידי פבלו רוזנברג במסגרת הופעותיו.

לאחר עזיבתו של פבלו לקריירת סולו במקצב לטיני והחלפת סולנים, התמקדו חברי ההרכב במוזיקת רוק כבד ואף זכו להופיע כהרכב חימום למופעי להקת "דיפ פרפל" בארץ. ההרכב השיק עוד שלושה אלבומים ולקראת סוף העשור הקודם עסקו בביצועי מחווה ללהקות רוק מחו"ל כ"לד זפלין" ואחרות.

 אט אט הוריד ההרכב את קצב הפעילות ובמהלך 2012 התאחדו חברי "סטלה מאריס" עם הסולן הראשון פבלו רוזנברג כדי לערוך מופע לציון 20 שנה להקמתה. הלהקה הקליטה שיר חדש בשם "זכרונות", שיר שהושר במקור על ידי דמיס רוסוס ותורגם לעברית על-ידי  פבלו רוזנברג.

"האיחוד הבא בעוד עשור". חברי "סטלה מאריס". צילום: יובל אראל

בסוף השבוע, במועדון זאפה בתל אביב, האווירה הייתה מיוחדת, הקהל מנה כמה מאות צעירים לצד מבוגרים יותר, רובם תושבי חיפה, הקריות והצפון, אשר הגיעו במיוחד כדי לצפות במופע האיחוד החד פעמי של ההרכב, שסימל יותר מכל את הרוק הכבד והמטאל בעיר הכרמל.

המופע התמקד בדמותו הססגונית של פבלו, שבשנים האחרונות זוכה להצלחה רבה הן בקריירת הסולו בסגנון הלטיני הרומנטי והן במסגרת השתתפותו בתוכניות פופולאריות בטלוויזיה המסחרית.

רובם של השירים היו הבלדות המוצלחות של "סטלה מאריס". נקודת השיא הייתה בביצוע  "נר על החלון". הקהל, מכור מראש, לא סתם את הפה לרגע אחד, המעריצים המושבעים ליוו את פבלו בשירה לכל אורך המופע. זו הייתה אווירה של מעבר למופע איחוד, מעין התכנסות של כנס מחזורים, כולם הכירו את כולם והתעסקו בהחלפת חוויות הקשורות בלהקה.

בלדות ורוק כבד. רוזנברג וניק מילר. צילום: יובל אראל

המופע הועבר בשידור חי ברשת ג' וכלל 16 שירים הלקוחים מאלבומיהם הראשונים לצד ביצועי מחווה לכמה קטעי רוק קלאסיים: ביצוע אינסטרומנטלי ל"הוקוס פוקוס" של ההרכב ההולנדי "פוקוס" ו"ההצגה חייבת להימשך" של להקת "קווין", שהוקדש לזכרה של אחת ממעריצות הלהקה שהלכה לעולמה.

סט ליסט: שגיאה, תני לי ללכת, את, נשרוד, משחקים אסורים, קללת הפרעונים, זכרונות, בואי כבר הביתה, זה לא מאוחר, שבוי, ורדים שחורים, נר על החלון, אם זה נכון, אישתר.

היתה זו הזדמנות חד פעמית, שאינני יודע אם תחזור. פבלו אמר בסוף המופע, שהאיחוד הבא יערך בעוד עשור. נחכה ונראה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151139912954654.463747.721654653&type=1&l=aee2d1647e

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן