Skip to content

שוטר אפגני הרג ארבעה חיילי נאט"ו

מספר גובר והולך של התקפות לובשי מדים אפגניים על הכוחות הנחשבים לבעלי בריתם. המשמעות: עיכוב בתוכניות לבצע נסיגה מהמדינה עד סוף 2014
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוטר אפגני הוא האחראי להריגתם של ארבעה חיילים מכוחות נאט"ו השוהים באפגניסטן. הרצח בוצע כחלק מהתקפה שביצעו כוחות ביטחון אפגניים על בעלי בריתם. על כך מסר דובר מטעם נאט"ו במדינה. כוח הסיוע הבינלאומי של נאט"ו (ISAF) לא סיפק פרטים נוספים, אבל הוסיף כי התקרית התרחשה בדרום אפגניסטן, אזור הנחשב כחממה לטרור של הטליבאן.

פטרול של מארינס אמריקניים ושל כוח משטרה אפגני בפרובינציית הלמאנד. יותר ויותר התקפות של שוטרים במדים על בעלי בריתם (מקור תמונה: ויקיפדיה).

"ארבעה אנשי ISAF נספו היום בדרום אפגניסטן בעקבות התקפה פנימית שעל פי החשד היו מעורבים בה אנשי המשטרה האפגנית", נאמר בהודעת הכוח. שני חיילים בריטיים נהרגו בהתקפה דומה בשבת.  משרד הפנים הבריטי מסר כי הם נורו למוות על ידי אדם שלבש מדים של משטרת אפגניסטן. החיילים, שהשתייכו לגדוד השלישי מרגימנט יורקשייר נרצחו במחסום במחוז נאהר א-סראג' שבפרובינציית הלמאנד.

מספר גדל והולך של התקופות "ירוקים נגד כחולים" המתבצעות על ידי אפגנים נגד כוחות מערביים הופך את התוכניות לאמן כוחות אפגניים למלחמה נגד הטרור לסבוכים יותר. תוכניות אלה מיועדות להביא לכך שכוחות נאט"ו יוכלו לפנות את המדינה ולסגת ממנה עד סוף 2014.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן