Skip to content

קריית מלאכי: כתם שחור

לבני העדה האתיופית נמאס להיות שק חבטות. נמאסו עליהם ההתנשאות והניכור, נמאסו ההערות על הריחות. נמאס להם להיות מטרה לגזענות. מאת כתב מגפון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לבני העדה האתיופית נמאס להיות שק חבטות. נמאסו עליהם ההתנשאות והניכור, נמאסו ההערות על הריחות. נמאס להם להיות מטרה לגזענות.

מאת כתב מגפון 

נמאס להיות מטרה לגזענות. (צילום שי זיו)

אלפים מבני העדה האתיופית צעדו לכיוון בית העירייה בקריית מלאכי ומחו נגד גזענות. המשטרה הביאה למקום אוטובוס עצורים של יחידת נחשון, למקרה שההפגנה תצא משליטה. מארגני ההפגנה זועקים על כך שבשל דעות קדומות וחשש מירידת ערך הנכס, לא מוכרים ולא משכירים להם דירות מחוץ ל"גטו" שבו מתגוררת מרבית העדה בעיר. הם היו רוצים שעניינם יהפוך לעניינה של החברה הישראלית בכלל ושיבואו להפגין עמם נגד העוול שנמשך כבר עשרות שנים.

שחור זה רק צבע. קרית מלאכי (צילום: שי זיו)

בימים האחרונים רוססו כתובות "תג מחיר" ו"מוות לגזענים" בשכונות שמדירות את יוצאי אתיופיה. מארגני ההפגנה מחכים שהישראלים החדשים יבואו להזדהות גם אתם ולהוכיח שהם באמת מוכנים לזעוק יחד אתם נגד האפליה בכל תחומי החיים.

בקריית מלאכי מתגוררים כ-20 אלף תושבים, כשליש מתוכם יוצאי העדה. היא מדורגת נמוך מבחינה סוציו אקונומית, אך רמת האלימות בה דווקא פחתה בשנתיים שחלפו.

 

1 Comment

  1. What the?!?!
    11 בינואר 2012 @ 7:17

    נושא הכתבה מרתק, צודק וצריך היה לכתוב עליו כתבה! לא תקציר.
    מה זה?
    ארבע שורות על נושא כל כך בוער? היתה הפגנה, מה קרה בה? כמה אנשים הגיעו?
    מהי תגובת העירייה בנושא? מה הולכים לעשות הלאה?
    ואפשר היה להכניס ציטוט של אחד מהמפגינים, אולי ציטוט של אחד מהתושבים של קרית מלאכי מסביר למה הם לא מוכרים לאתיופים דירות, משהו….
    אני בעד העיתון ואשמח אפילו לשלם כדי להעלות את הרמה של הכתבה הזו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן