Skip to content

נדב בן יהודה הציב את דגל הנשיא על פסגת ה"קאזבק"

לפני כשבועיים קיבל מנשיא המדינה, שמעון פרס, את אות המופת, על הצלת המטפס הטורקי בהרי ההימלאיה. היום טיפס נדב בן יהודה 5000 מטר אל פסגת הר הקאזבק בגיאורגיה, והניף שם את דגל המדינה שאותו קיבל מידי הנשיא. בהגיעו לפיסגה, ניגשו אליו להפתעתו חיילים טורקים המשרתים שם בכח צבאי רב לאומי, קראו לו בשמו, בירכו וחיבקו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטפס ההרים נדב בן יהודה, זוכה אות מופת נשיא המדינה לשנת 2012 על הצלת מטפס טורקי בפסגת האוורסט, העפיל בסוף השבוע האחרון לפיסגת הר קאזבק, שגובהו 5,042 מטרים, במזרח גאורגיה בגוש הרי הקווקז, והציב שם את דגל הנשיא (בתמונה המצורפת).

דגל הנשיא על פסגת ה"קאזבק". נדב בן יהודה זוכה אות מופת נשיא המדינה. (צילום: אנה גודג'בידזה)
דגל הנשיא על פסגת ה"קאזבק". נדב בן יהודה זוכה אות מופת נשיא המדינה (צילום: אנה גודג'בידזה)

בן יהודה, שקיבל לפני כשבועיים את אות המופת מידי נשיא המדינה שמעון פרס, התרגש עד עמקי נשמתו וביקש מהנשיא לקחת עמו למשימת הטיפוס הקרובה את דגל ישראל ממשכן הנשיא על מנת להציב אותו עם ההגעה לפיסגה.

יצוין כי הטיפוס על ההר הגיאורגי היווה עבור נדב בדיקת יכולות לתפקוד ידו הימנית, שנפגעה בעת שהציל את המטפס הטורקי לפני מספר חודשים. היד הייתה צריכה לתפקד בתנאים של קור ורמת חמצן נמוכה בגובה של יותר מ-5,000 מטר, כאשר לחץ האויר יורד בחמישים אחוז לעומת גובה פני הים, וכך גם רמת החמצן.

נדב תיאר את חווית הטיפוס: "הלילות נעשו באוהל על הקרחון של ההר. בשני הלילות הראשונים סבלתי מכאבים קשים מאוד ביד בגלל הקור העז. בהמשך המצאתי כל מיני טריקים לשימור החום ביד הזו. לא נעים לצפות באצבעות מקבלות גוון כחול, ותמיד הייתי בכוננות לשוב למטה כמה שיותר מהר. גם בלי לשדר זאת החוצה, הייתי מתוח לאורך כל הטיפוס. כאשר הראתי למטפסים האחרים תמונות של היד מלפני חודשיים, הם התקשו מאוד להאמין שאני מתמודד טוב עם המצב. השותפים שלי למשימה תמכו במטרה ונרתמו לעזרתי, גם במחיר ויתור על הפסגה. אבל כמובן שלא תכננתי להעזר בכך."

בסיום הטיפוס וכיבוש הפיסגה אמר נדב: "הדגל שהעניק לי נשיא המדינה לקראת הטיפוס מסמל מבחינתי את כל הטוב שזכיתי לו בארץ לאחר חזרתי מהאוורסט. הצבתו בפסגה מהווה עבורי תעודת תודה ענקית לצוות הרפואי, למשפחה, לחברים, לנשיא פרס ולכל מי שהתעניין ותמך בי לאורך הדרך ואני מרגיש שיצאתי עשיר מאוד מהחוויה."

סיפור ההצלה של נדב והענקת אות מופת הנשיא עורר הדים בטורקיה וטקס ההענקה במשכן הנשיא זכה לפירסום נרחב בכלי התקשורת הטורקיים. בן יהודה סיפר, כי עם ההגעה לפסגת הר הקאזבק ניגשו אליו להפתעתו חיילים טורקים, המשרתים שם בכח צבאי רב לאומי, קראו לו בשמו, בירכו וחיבקו אותו על הצלת בן עמם.

הנשיא פרס מסר: "אני גאה בנדב וגאה בעוצמת רוחו, מסירותו ואהבתו למדינת ישראל ומאחל לו שתהיה לו שנה טובה של בריאות והגעה לפסגות חדשות." בתחילת השבוע הבא ימריא נדב לספרד בניסיון להעפיל לפיסגת הפירנאים ולהציב גם עליה את הדגל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן