Skip to content

סדקים בצירי מנועים המותקנים בבואינג 787 דרימליינר

המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה בארה"ב המליצה לבדוק בתדירות גבוהה יותר את צירי המניפה במנועי ג'נרל אלקטריק מדגם GEnx, המותקנים במטוסי בואינג 787 דרימליינר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה בארה"ב – ( NTSB – National Transportatuon Safty Board) המליצה בסוף השבוע שחלף לבדוק בתדירות גבוהה יותר את צירי המניפה במנועי ג'נרל אלקטריק מדגם GEnx, המותקנים במטוסי בואינג 787 דרימליינר. הסיבה: התגלו סדקים בצירים בשני מטוסים ויתכן שגם במנועי מטוסי בואינג 747-8F למטען. כך מוסר אתר ניו יורק טיימס.

בואינג 787, דרימליינר
בואינג 787, דרימליינר (צילום: ויקימדיה)

החששות לגבי תקינות המנועים החלו, כאשר פסולת נפלטה מאחד המנועים בדרימליינר, בעת בדיקה לפני טיסה, בקירבת מפעל בואינג בדרום קרוליינה. מ-NTSB נמסר בסוף השבוע, כי סדק נוסף התגלה בסוף אוגוסט, במנוע של דרימליינר, שעדיין לא טס וביום שלישי לפני שבוע נאלץ מטוס מטען 747-8F להפסיק את ריצת ההמראה שלו בסין, בגלל שאחד המנועים שלו איבד כוח. בבדיקה אחר כך התגלה נזק זהה לאירוע שאירע בדרום קרוליינה.

עקב כך המליצה NTSB לרשות התעופה הפדרלית (FAA – Federal Aviation Administration) להוציא הוראה כושר אווירי ( AD- Airworthiness Directives), לבצע בדיקות אולטרה-סאונד, בתדירות גבוהה יותר של צירי המניפה במנועים האלה.

ג'נרל אלקטריק, יצרנית המנועים, מסרה, כי המנועים נבדקו ברוב המטוסים. היא טענה, כי הציפוי החדש של ציר המניפה, המכיל פחות עופרת, כדי לשמור על איכות הסביבה, לכד לחות ובכך החליש את הציר. דובר החברה, ריק קנדי (Rick Kennedy) מסר, כי החברה חזרה להתקין צירים עם הציפוי הקודם החזק והמוגן יותר במנועים שהיא מייצרת עתה. לדבריו, כל שבעת מטוסי הדרימליינר שבהם מותקנים המנועים עם הציפוי החדש כבר נבדקו ושהבדיקות של מטוסי המטען יסתיימו השבוע. הוא הוסיף, כי ג'נרל אלקטריק, מעבר לבדיקות המנועים, לא החליטה אם יש לבצע תיקונים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן