Skip to content

מחאה: שמונה עמדו על הגשר בדיזנגוף סנטר ונראו כמאיימים להתאבד

ארבעה פעילי מחאה נעצרו בשל הפרת סדר באיזור דיזנגוף סנטר בתל אביב, לאחר שמוקדם יותר התבצרו שמונה איש על הגשר המחבר בין שני המבנים במקום. לאחר שיחות עם המשטרה עזבו שמונת המוחים את הגשר, לא לפני שחוללו מהומה גדולה ופקקים בכל האיזור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות גדולים של משטרה ומד"א הגיעו לדיזינגוף סנטר, לאחר ששמונה בחורים ובחורות (שלוש נשים וחמישה גברים) נעמדו על הגשר ללא תנועה ונראו כאילו הם עומדים לקפוץ ממנו. רחוב דיזנגוף נחסם לתנועה ואנשים נוספים התיישבו למטה על הכביש. כוח משטרה, בפיקודו של סגן ניצב דני לוי, פתח במשא ומתן עם האנשים, שזרקו מנשר לקהל. האנשים למטה אספו את הדפים. על הדפים נכתב:

שמונה עומדים בדממה על הגשר בדיזנגוף סנטר (צילום: שנטל עוואד)
שמונה עומדים בדממה על הגשר בדיזנגוף סנטר (צילום: שנטל עוואד)

"לאחים ולאחיות שלנו. לפעמים מגיע זמן שיש לומר באומץ: עד כאן. מכירים את ההרגשה של סף תהום תחושה שהגענו לקצה? ככה אנחנו מרגישים. בחיים האלה יש כל כך הרבה פוטנציאל. יכול היה להיות הרבה יותר טוב לכולנו אילו רק היינו לומדים לחיות ביחד ובכבוד לזולת. אבל תראו מה עשינו? במקום לחיות יחד כמשפחה אנושית אחת, בנינו חומות בינינו…

"התרחקנו זה מזה, הפכנו אגואיסטיים, כל אחד מרוכז בעצמו… אנחנו משלימים עם הגורל כאילו זו לא האחריות שלנו לשנות. אין מצב שהחיים נועדו להיות מלחמה, ומשכנתה וכסף, משהו מרגיש ממש לא נכון ונמאס לנו לציית לזה באופן עיוור. אם זה מזיז לכם, אז תראו שגם לכם אכפת ותשמיעו קול גדול. אנחנו רצים לעבר חורבן מוסרי, אקולוגי, כלכלי וביטחוני.

"יש לנו תפילה שצעד קיצוני זה באמת יגע בנשמה שלכם ויעורר שינוי…. תזכרו שאתם יפים יותר ממה שאתם יודעים. אוהבים אתכם תמיד. היו שלום".

מהומה על הכביש (צילום: שנטל עוואד)
מהומה על הכביש (צילום: שנטל עוואד)

בשלב מסוים שילבו אלה העומדים על הגשר ידיים והניפו כרזה: "מהפכה של אהבה". לא היה ברור במהלך האירוע אם מדובר במחאה מתוזמנת או באקט מטורף של אנשים, שנמצאים תחת השפעה כלשהי. בשלב מסוים השוטרים פינו בכוח את המפגינים מהכביש ופרסו מזרון מתחת לגשר, כדי שאם הם ינסו לקפוץ, אפשר יהיה למנוע את מותם. פסיכולוגים של המשטרה דיברו עם המפגינים. בסופו של דבר עזבו השמונה את הגשר ונלקחו לחקירה על ידי המשטרה.

לסיכום האירוע: ארבעה פעילי מחאה נעצרו בשל הפרת סדר באיזור דיזנגוף סנטר בתל אביב, לאחר שמוקדם יותר התבצרו שמונה פעילים על הגשר המחבר בין שני הבניינים של המקום, וכמה נוספים חסמו את ציר התנועה בין דיזנגוף סנטר לרחוב המלך ג'ורג'.המשטרה לא לקחה סיכונים וצוות כבאים ניפח שני מזרוני אוויר תחת הגשר כדי למנוע אפשרות שקפיצה לכביש תסתיים חלילה באסון. התנועה כעת זורמת כסדרה, כוח משטרה נמצא במקום.

התנועה "מהפיכה של אהבה" היא תנועה עולמית שדוגלת בשינוי לא אלים. הם אינם מגדירים עצמם כתנועת מחאה. על פי האתר שלהם בעברית, מתוכננת פעילות נוספת ביום ה' בלילה. לאתר התנועה "מהפיכה של אהבה".

המנשר שהושלך לקהל
המנשר שהושלך לקהל

6 Comments

  1. ש
    20 בספטמבר 2012 @ 18:15

    וואי, הייתי שם אתמול והיה ממש הזוי וחזק!
    בהתחלה כששאלתי מה קורה נענתי בתגובה אדישה של "כמה חברה' מאיימים להתאבד" מלווה במשיכת כתפיים, אבל בעודי עומדת שם בהלם אובדת עצות, קבוצה של ילדים רצה להביא בריסטולים וטושים והיכנו שלטים עם קריאות תמיכה ועידוד לעומדים על הגשר, אישה מבוגרת שוב ושוב החלה לעודד קריאות ושירים משמחים, בחור צעיר קרא בהתרגשות לכל הנוכחים שיראו שאכפת להם….אחרי שהכל נגמר בשלום נשארתי ממש עם טעם של תקווה!

  2. שיר
    20 בספטמבר 2012 @ 10:19

    זה צעד כל כך מטומטם שאני מתביישת אפילו להגיב על זה
    סיגל, זה לא נקרא "אמצעי קיצוני" אלא הטרדה, הצקה, במיוחד ממי שקוראים לעצמם "מהפכה של אהבה"
    האהבה הזאת שהם רוצים להפיץ עשתה בדיוק את ההיפך בחסימת כביש ראשי ואיום מזוייף להתאבדות.
    לי זה נראה כמו דרך זולה לבנות להם שם ופרסום, אם הייתי חברה בקבוצה לא הייתי גאה כלל וכלל במעשה.

  3. סיגל
    20 בספטמבר 2012 @ 5:10

    דעתנו לא נטרפה. כשמגיעים למצבים נואשים, נדרשים אמצעים קיצוניים.
    ואם למישהו לא ברור פה, המצב כיום נואש ביותר. הכל מתדרדר וקורס- מערכת החינוך, הכלכלה, הסביבה, הפגיעה בבעלי החיים ועוד..
    אנחנו על נמצאים בפרשת דרכים ואנחנו המנהיגים. לכל אחד ואחת מאיתנו יש את הכוח לשנות. רק ביחד, מאוחדים, נצליח ליצור פה עולם טוב יותר. זה לא יקרה ברגע, זה תהליך. תהליך שאני מחויבת אליו ומאמינה שגן עדן עלי אדמות יכול להיות כאן ועכשיו.

  4. ריקי
    20 בספטמבר 2012 @ 2:50

    נראה מה יהיה הצעד הבא שלהם, מצאתי את זה בפייסבוק:
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=468399723200654&set=a.212672548773374.55064.209805625726733&type=1&theater

  5. נמרוד
    20 בספטמבר 2012 @ 0:25

    המסר תפס אותי
    קצת ארוך , אבל לעניין

  6. ליאור
    19 בספטמבר 2012 @ 21:36

    אנשי מהפכה של אהבה בראשות מינלי איבדו את הראש

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן