Skip to content

ריבלין: הקריקטורה שבה יהודי מוביל את מוחמד – הסתה נגד היהודים

"העולם החופשי חייב להקפיד קלה כבחמורה על חופש הביטוי, ובד בבד לגלות רגישות למטענים דתיים", אמר יו"ר הכנסת בכנס ראשי פרלמנטים בצרפת. "חופש הביטוי חייב לאפשר גם את המחאה המוסלמית על הפגיעה ברגשותיהם, כמובן ללא אלימות, ותוך שימוש באמצעי המחאה הלגיטימיים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הקריקטורה שבה יהודי מוביל את מוחמד בכסא גלגלים מהווה התקפה נגד האסלאם, אך גם הסתה כלפי היהודים וישראל". כך אומר יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, המשתתף בכנס של ראשי פרלמנטים בצרפת.

מצ"ב תצלום מפגישת יו"ר הכנסת עם נשיא ארגון ראשי הפרלמנטרים, ז'אן קלוד מיגנון (צילום: Council of Europe)
מצ"ב תצלום מפגישת יו"ר הכנסת עם נשיא ארגון ראשי הפרלמנטרים, ז'אן קלוד מיגנון (צילום: Council of Europe)

במהלך דבריו, שעסקו באתגרים העומדים בפני הדמוקרטיות באירופה, התייחס ריבלין לקריקטורה שפורסמה אתמול בצרפת, בה נראה יהודי עטור זקן מוביל את הנביא מוחמד בכיסא גלגלים. "לא הופתעתי מהאופן בו שורבבו היהודים לעימות עם האסלאם", אמר ריבלין. "הקריקטורה, שבה נראה יהודי מוביל את הנביא מוחמד בכסא גלגלים, מהווה התקפה נגד האסלאם אך גם הסתה כלפי היהודים וישראל. זהו למעשה שיסוי כפול, הן כלפי המוסלמים והן כלפי היהודים, וניסיון נואל לשסות את המוסלמי ביהודי, והתוצאות באו לידי ביטוי בהתקפה על חנות יהודית בצרפת".

לדברי יו"ר הכנסת, "העולם החופשי חייב להקפיד קלה כבחמורה על חופש הביטוי, ובד בבד לגלות רגישות למטענים דתיים. חופש הביטוי חייב לאפשר גם את המחאה המוסלמית על הפגיעה ברגשותיהם, כמובן ללא אלימות, ותוך שימוש באמצעי המחאה הלגיטימיים. ההתלקחות הדתית באירופה היא שעת המבחן של הפרלמנטים והפרלמנטרים. הם המבוגר האחראי. תפקיד הפרלמנט, באירופה ובישראל, לגלות אחריות ולשמש בלם בפני פוליטיקאים שמנסים להשתמש בקונפליקט לצרכים פוליטיים".

יו"ר הכנסת אמר עוד: "אירופה מבינה היום יותר מתמיד את המציאות הישראלית. הקונפליקט בין ערכים דמוקרטיים לאמונות דתיות מתפרץ עכשיו באירופה. אך בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית אנחנו מתמודדים עם המציאות הזו מאז הקמתה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן