Skip to content

תם השרב הגדול: הסדרות הגדולות של הסתיו

אחרי קיץ יבשושי משהו, ספטמבר הטוב הגיע ואיתו עונת הטלוויזיה הגדולה של הסתיו, שבאה לפצות על שרב הסדרות הנוכחי. אל המרקע האמריקני שבות הסדרות האהובות, שחלקן הגדול צפוי לעשות את כל הדרך אל ארצנו הקטנטונת. הנה סקירה קצרה של המיטב ממה שצפוי לנו (זהירות, ספויילרים!)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

GLEE

הזמירים מתיכון "מקינלי" חוזרים לעונה רביעית, במטרה לחפות על האכזבה ושמה עונה 3, שהתיאור הטוב ביותר שלה יהיה "לא משהו". בעונה הקודמת ניסה ריאן מרפי להכניס קצת עלילה בין השירים, להפתעת הצופים והמבקרים. הנסיון הכושל הביא לכזו צניחת רייטינג, עד שיוצרי הסדרה נאלצו לקחת הפסקה של חודש וחצי בזמן חודשי החורף.

עכשיו, אחרי עונה נטולת מועמדות משמעותית לאמי ובתוספת הרכש החדש, זוכת האוסקר קייט האדסון, מוטלת על כתפיו של מרפי אחריות גדולה: להחזיר לגדולתה את הסדרה, ששינתה את חייהם של הדחויים חברתית בכל העולם. הפרק הראשון בעונה החדשה הוקרן בשבוע שעבר בארה"ב ובו ראינו מה עלה בגורלה של רייצ'ל אחרי המעבר לניו-יורק והפרידה המפתיעה מפין, ועשינו הכרות ראשונה עם הדמויות החדשות.

 

MODERN FAMILY

אין ספק ש"משפחה מודרנית" היא הסדרה הכי מצחיקה שנראתה מאז "רוק 30". למעשה, היא לוקחת אותה בסיבוב, יחד עם כל הקומדיות המשפחתיות האחרות, שאוכלות את האבק של המשפחה הכי מציאותית שיש. עם אנסמבל שחקנים יוצא מן הכלל (בגילאים 3 עד 70), שאפילו הכריזו על עצמם כשווים בחלקם בקבלת מועמדויות עבור "שחקני משנה" – כל פרק של הסדרה הוא עשרים דקות של הומור משובח. כנראה שזה משהו בשילוב בין שנינות לבין סלפסטיק (באדיבות מר יל דאנפי), שהופך את הסדרה הזו לאחת הקומדיות הבודדות שמצחיקות גם בצפייה שנייה ושלישית.

אז נכון שהעונה השלישית היתה קצת פחות מוצלחת מקודמותיה, אבל עם ההריון הצפוי של גלוריה, המעבר של היילי לקולג' והאימוץ העתידי הנוסף של מיץ' וקאם – יש באוויר תחושה של הצלחה. הפרק הראשון של העונה ישודר בארצות הברית ב-26.9, וצפוי להגיע ל-yes comedy זמן קצר לאחר מכן.

  

ONCE UPON A TIME

בארץ זכתה הסדרה לשם העאלק-מתאים-אבל-לא-באמת: "עד עצם היום הזה". הצופים נותרו פעורי פה במשך 22 פרקים קסומים. הסדרה אמנם זכתה לפרסום מאסיבי בארה"ב, אבל סומנה כבעלת עתיד לא ברור. על הנייר העלילה נשמעת הזויה למדיי: כל הדמויות מהאגדות של דיסני מתקיימות בעולם האמיתי בעקבות קללה שהטילה המכשפה הרעה. את הקללה יכולה להסיר רק בחורה אחת צינית, שלא מאמינה באגדות, כאשר ילד קטן (הבן של דון דרייפר מ"מד מן") מנסה לשכנע אותה באמיתות הדברים.

בסופו של דבר, הסדרה אכן לא זכתה למועמדויות משמעותיות לאמי, אבל אין ספק שיוצרי הסדרה יכולים להתרווח בכיסא עם הידיעה, שהצליחו לקשר בין כל האגדות המוכרות והאהובות. נוצרה סדרה מפתיעה, שבה כל פרק נע על הציר שבין העולם "האמיתי" לעולם האגדות, יחד עם תפאורה מדהימה וכתיבה משובחת. כל זה מבטיח עונות רבות על המסך שלנו. העונה הראשונה בארץ עדיין בעיצומה, לכן לא ברור מתי העונה השנייה תגיע לפה. בארה"ב היא תעלה ב-30 בספטמבר, ואז גם נדע מה יעלה בגורל תושבי סטוריברוק, כאשר הקסם יחדור אל העולם האמיתי.

 

REVENGE

הסדרה המצוינת "נקמה" חוזרת לעונה שנייה, אחרי שהעונה הראשונה נגמרה במתח שכמותו לא נראה מאז הירייה בדאלאס המיתולוגית. לי, אישית, עדיין לא ברור איך הסדרה יצאה עם אפס מועמדויות משמעותיות לאמי, כי חרף מאפייני אופרת הסבון, היא פשוט מבריקה. עלילה מורכבת להפליא, הצופים גילו הפתעות חדשות בכל פרק, כאשר אמילי תו'רן לקחה עוד צעד בדרך לנקמה המושלמת.

אם היה נערך סקר שבוחן התעסקות בפלאפונים ובשאר פעילויות צדדיות בזמן צפייה בפרק טלוויזיוני, אין ספק שפרק של "נקמה" היה מראה אפס פעילות שאינה צפייה במרקע, תוך שפשוף העיניים בתדהמה וקריאות "מה?!?!" שמעירות את כל הרחוב.

את העונה הראשונה סיימנו עם חזרתה המפתיעה של אמנדה לחייו של ג'ק עם בטן הריונית שלא משאירה מקום לתהיות, ועם סימן שאלה סביב גורלן של ויקטוריה ושרלוט. מה שבטוח, שב-30 בספטמבר (וב-HOT מאוחר יותר), הנקמה הכי יפה בטלוויזיה תחזור לסיבוב שני, עם תככים, מזימות, ונולאן רוס.

 

BOARDWALK EMPIRE

ב-16 בספטמבר, שודר בארצות-הברית הפרק הראשון של העונה השלישית של הסדרה, שמילאה אצל כולנו את החלל שהשאירה "הסופרנוס". אין הרבה להוסיף על הסדרה זוכת שמונה פרסי אמי, פשוט כי היא על גבול המופתית. יש בה את השילוב המנצח בין הפשע של הסופרנוס לאמנותיות של "מד מן", וזה אולי מה שהופך אותה לכל-כך מוצלחת. זה וסטיב בושמי אחד, שפעם שיחק את כל הדמויות ההזויות בסרטים של אדם סנדלר.

אז נכון שהביקורות כבר פחות מהללות, והרייטינג כבר לא בשמיים, אבל HBO  יודעים טוב יותר: אנחנו צריכים את "אימפריית הפשע", גם אם אנחנו עדיין לא יודעים את זה. אחרי ירידתה של "מד מן" מהמסכים השנה, ממלאת אימפריית הפשע תפקיד כפול: גם סדרת מאפיה וגם סדרת איכות יוקרתית. מכאן שאין ספק ש"אימפריית הפשע" לא סתם שם, אנחנו זקוקים לה. לפחות עד ש-HBO  ימציאו את עצמם מחדש.

  

SMASH

השילוב הכמעט לא יאומן בין סדרה מוזיקאלית לאיכות נכנס לחיינו בדיוק בהפסקת החורף של GLEE והראה שאפשר גם אחרת. יוצרי הסדרה ליהקו את מיטב שחקני ברודווי, הוסיפו בוגרת "אמריקן איידול", ואת גרייס מ"וויל וגרייס"- ויצרו משהו שלא נראה בטלוויזיה הרבה מאד זמן. למעשה, זה משהו שמעולם לא היה קיים: סדרה על מאחורי הקלעים של ברודווי, תוך חשיפת הצופה לתהליך העבודה על מחזמר פיקטיבי העוסק בחייה ובמותה של מרילין מונרו.

שני יוצרים מברודווי כתבו והלחינו שירים במיוחד עבור הסדרה, והכוכבים הגדולים של במות ניו-יורק התארחו בתפקידי משנה. מה שהתקבל הוא גן עדן עבור חובבי המיוזיקלס, שהסתיים בפרק שהעביר בכל הצופים צמרמורת של ממש מרוב התרגשות.

בעונה השנייה ייערך שינוי מהותי בקאסט, כאשר כמעט כל השחקנים הגברים יתחלפו. עוד צפויים להתארח שחקנים נוספים מברודווי, אבל אין ספק שאור הזרקורים מופנה אל המצטרפים הגדולים של העונה: ג'ניפר האדסון ושון הייז ("וויל וגרייס").  העונה השנייה תעלה בחורף ולא בספטמבר הקרוב, אולם  שווה התייחסות של ממש, וללא ספק ראויה להיכלל ברשימה הזו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן