Skip to content

מנהיג בכת האיימיש הורשע בפשעי שנאה

פרקליטי ההגנה הודו במעשים, אך טענו שהם אינם נחשבים פשעי שנאה. קיצוץ השיער נבע ממחלוקת משפחתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כך יעשה לאיש - באדיבות התביעה האמריקנית
כך יעשה לאיש - באדיבות התביעה האמריקנית

ששה עשר חברי קבוצה מתפלגת נמצאו אשמים בקיצוץ זקנים ושיער של חברי הקהילה. מנהיג הקבוצה בכת האיימיש, סמואל מאלט, הורשע גם בתכנון חמש התקיפות בשנה שעברה במזרח אוהיו. כך מדווח ה-BBC.

ה-16 צפויים לעשר שנות מאסר לפחות בגין האירועים, שהתחוללו בעקבות מחלוקת דתית.

פרקליטי ההגנה הודו במעשים, אך טענו שהם אינם נחשבים פשעי שנאה. קיצוץ השיער נבע ממחלוקת משפחתית.

"ענישת לול תרנגולות"

מאלט לא הואשם בהשתתפות באירועי קיצוץ השיער, אך לדברי התובעים הוא עודד את הנאשמים האחרים – שש נשים ועשרה גברים, לרבות ארבעה מבניו – לבצע אותם.

הוא הטריד את קרבנותיו בשיחות טלפון מבית הכלא וקיבל שקית נייר מלאה שיער של אחד מהם, טען התובע. סמואל מאלט טען, שהתקיפות היו תגובה לביקורת שנמתחה עליו מקבוצות איימיש אחרות.

בישוף אחד מכת האיימיש העיד שזקנו, המגיע לרוב עד חזהו, קוצץ עד סנטרו כמעט בידי ארבעה או חמישה גברים שגררו אותו החוצה מבית החווה שלו בלילה. עד אחר אמר, שמאלט שלט ללא מצרים ביישוב שייסד לפני שני עשורים. אחרים העידו שגברים הוכרחו לישון בלול תרנגולות כעונש. על פי מסמכי בית הדין, מאלט נהג גם "לייעץ מינית" לנשים נשואות בקהילתו.

בשנה שעברה אמר מאלט שהוא לא הורה לתקוף, אך לא מנע מבניו ומאחרים לעשות כך. לדבריו הוא רצה להעביר מסר לקבוצות איימיש אחרות, שעליהן להתבייש ביחסן לקבוצה שלו. מנהיגי איימיש אחרים ביקרו את מאלט על נוקשותו, ועל נידוי חברים מקבוצתו.

רבים מבני האיימיש מאמינים שהתנ"ך מצווה על נשים לא להסתפר ועל גברים לחדול מגילוח אחרי נישואיהם. באוהיו מתגוררים כ-61,000 בני איימיש, רק בפנסילבניה מספרם גדול יותר. בני האיימיש נוהגים להעניש על חטאים בתוך הקהילה, ורק לעיתים רחוקות הם מדווחים לרשויות על פשעים. אחדים מקורבנות התקיפות סירבו להתלונן במשטרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן