Skip to content

IDB: כל תמורה מעסקת מעריב תלך לקופת העיתון

יום לאחר חתימת עסקת המכירה של מעריב לשלמה בן צבי ומרגע שנודע על הקופות הריקות של העובדים מתייצבת דעת קהל להצלת העיתון ועובדיו - החל מעובדי עיתון הארץ וכלה בצעירי האיחוד הלאומי. מפוני גוש קטיף סוגרים חשבון עם מעריב וקבוצת איי.די.בי. של דנקנר מוציאה הודעה לפיה כל הכספים מעסקת המכירה, כולל זו של בית הדפוס, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר קבוצת אי.די.בי מסר הבוקר, כי  "יו"ר איי.די.בי נוחי דנקנר נאבק בחודשים האחרונים להצלת העיתון ולשמירת זכויות העובדים, כאשר שתי מטרות-על עומדות לנגד עיניו: האחת, לשמור על מקור פרנסתם של כמה שיותר עובדי מעריב ועל מלוא זכויותיהם. והשנייה, לעשות הכול כדי שהעיתון לא ייסגר.

"בהתאם לכך, דסק"ש וקבוצת איי.די.בי לא יקבלו אף לא אגורה מעסקת מכירת מעריב לאיש העסקים שלמה בן צבי. כל תמורה שתתקבל מעסקה זו תלך לקופת העיתון, כלומר לשמירת זכויות העובדים ולהחזר חובות, והוא הדין לגבי התמורה מעסקה נוספת למכירת בית הדפוס של העיתון בעיר בת ים".

דובר הקבוצה שב והביע תקווה, כי השותפים האחרים בקבוצה יפעלו גם הם למילוי קופת העיתון.

מודעת אבל: מפוני גוש קטיף מפרסמים מודעה על מות מעריב

 ועד הפעולה של עיתונאי מעריב: השיחה עם בן צבי לא הניחה את דעתנו

ועד הפעולה של עיתונאי מעריב פרסם  פנייה לעובדים, בה הזכיר את פעולות המחאה אתמול, במהלכה נחסמו צירי תנועה "והגענו עד לפתח הדלתות של משרדי IDB ושל שופרסל בעזריאלי, כשכמה מאתנו אף הצליחו לטפס למשרדים של נוחי דנקנר" . העובדים מציינים, כי העיתון וכן אתר האינטרנט שלו לא יראו אור ביום שלישי, ערב יום הכיפורים "אולם עד אז, כולנו עובדים כרגיל". הוועד אומר, כי ההשבתה תהיה ליום אחד בלבד "שכן חשוב לנו להמשיך ולהוציא את העיתון ולהוכיח לכל הגורמים הרלוונטיים שהוא חי ובועט ופעיל כתמיד. למען הסר ספק, ובניגוד לשמועות שמפיצה ההנהלה, אין קשר בין פניית 'מעריב' להקפאת הליכים בבית המשפט לבין ההשבתה, שתהיה חוקית עם כניסת סכסוך העבודה שלנו לתוקף ביום שני".

הוועד מוסיף ומזכיר את פגישת נציגי הועדים במעריב, שהתנהלה אתמול עם הבעלים החדש שלמה בן צבי, יחד עם נציגי ארגון העיתונאים וההסתדרות. "הצגנו בפניו את כל החששות והשאלות של העובדים מהתחומים השונים, ולצערנו לא קיבלנו תשובות מספקות את הדעת. בן צבי אמנם הצהיר שברצונו להמשיך ולהוציא את מעריב כעיתון יומי מודפס, לרבות כתבי עת ומקומונים, אך גם הבהיר שטרם בירר את העלויות התפעוליות ואת מקורות ההכנסה כולם, ומכיוון שכך אינו יכול להבטיח דבר לגבי עתיד העיתון או העובדים. הסכמנו על קיום קשר צמוד בימים הקרובים לקבלת עדכונים".

הפגנת עובדי מעריב ביום חמישי (צילום: דן בר דוב)
הפגנת עובדי מעריב ביום חמישי (צילום: דן בר דוב)

הוועד מציין כי גם דנקנר ועופר נמרודי לא סיפקו התחייבויות מספקות לקבלת כל זכויות העובדים "ומכיוון שהשיחה עם בן צבי לא הניחה את דעתנו לגבי עתיד העיתון ומקומות העבודה שלנו, אנחנו ממשיכים במאבק בכל הכלים העומדים לרשותנו – במחאה, בלחץ ציבורי ותקשורתי, בדיונים, בבית המשפט, מעל גבי דפי העיתון ובאתר, ובעיקר בפעילות קיבוצית מאוגדת של כלל העובדים". הוועד קורא לעובדים להתייצב למשמרות מחאה ליד בתיהם של דנקנר ונמרודי.

החברים מרחוב שוקן, מציין הוועד, סובלים גם הם מגלי פיטורים כואבים. כפי שפורסם אתמול במגפון, הוציא ועד עיתונאי הארץ דה מרקר הודעת תמיכה בעובדי מעריב.

[related-posts title="קראו עוד, גם על הזדהות החברים בהארץ"]

מפוני גוש קטיף: תנועת "ארץ ישראל שלנו" פרסמה מודעת אבל על מות מעריב

התנועה, התוקפת את מעריב על תמיכתו בפינוי מגוש קטיף, החליטה לצאת בקמפיין תחת הסיסמה "נעבור את זה יחד".  הקמפיין כולל מודעת אבל על פטירת העיתון בטרם עת וברכת תנחומים של תוכנית ההתנתקות: "יש פתרון לכל מתיישב".

"הסיסמה של מעריב, לאורך כל תקופתה של תכנית ההתנתקות," מזכיר הפורום, "היתה 'נעבור את זה יחד', כמו שמעריב יכול היה לעבור ביחד עם אלפי משפחות את הגירוש, גם אנו נעבור ביחד את סגירת מעריב", אומר שי גפן, מנכ"ל ארץ ישראל שלנו.

"בניגוד לעמדת העיתון מעריב, שתמך בחורבן גוש קטיף, באופן רשמי, אנו מצרים וכואבים על אבדן הפרנסה של אלפי יהודים טובים וישרים, ביניהם עיתונאים מקצועיים הגונים וישרים, שעובדים במעריב, וגם התנגדו נחרצות לביצוע הפשע של ההתנתקות, אולם היו כבולים, ולא יכלו להביע את דעתם בחופשיות", מוסיפים בתנועה. שי גפן אף טוען, כי מעריב עצר את קמפיין "איפה הבושה" נגד השחיתות כדי לגבות את תכנית ההתנתקות: "הקמפיין נפתח בעקבות מאמר מערכת בשם 'עברתם כל גבול' מאת דנקנר ודן מרגלית, שהודפס בכותרתו הראשית של העיתון. וראה זה פלא, הקמפיין הושתק לחלוטין לקראת שלבי הביצוע של תוכנית ההתנתקות".

תנועת האיחוד הלאומי: מכתב לנתניהו: הצל את מעריב. מדוע חשוב יותר להציל את ערוץ 10?

במכתב לראש הממשלה תחת הכותרת "הצל את מעריב מקריסה" פונה ההנהגה הצעירה של תנועת האיחוד הלאומי אל נתניהו במכתב החתום על ידי אסף דנוך, יו"ר ההנהגה, ומצביעה על חשיבות העיתון ככלי דמוקרטי "בוודאי במדינה כמו שלנו שמרובה בגוונים ודעות… פיטורים של 2,000 איש יגררו באופן מיידי עלייה באבטלה בישראל, ופגיעה כלכלית קשה בהמון משפחות עד כדי כניסה למעגל העוני חס ושלום. לעיתים רבות איננו מסכימים עם תוכן הדברים שכתובים בעיתון. מן הסתם גם אתה, כבוד ראש הממשלה, לא תמיד מסכים עם הדברים הנכתבים בו, אך יהיו דעותיו של ערוץ תקשורת אשר יהיו, מוטלת עלינו החובה לשמור על מגוון דעות בחברה ולמנוע את שבירת מטה לחמם של אנשים כה רבים. רק לאחרונה התגייסו שרים וחברי כנסת רבים כדי למנוע את סגירתו של ערוץ 10. באמת שניסינו לבחון מדוע חשוב יותר להציל את ערוץ 10 מאשר את עיתון מעריב, ולא מצאנו. אותן הסיבות שהובילו את הממשלה בראשותך לסייע לערוץ 10 צריכות להנחות אותך גם כעת ולהורות על הצלת עיתון מעריב".

 

1 Comment

  1. דורי מיקי
    22 בספטמבר 2012 @ 16:55

    מה זה? זה רפורטאז'ה זה?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן