Skip to content

חרף המחאות – שעון החורף נכנס הלילה לתוקף והימים מתקצרים

הפגנות מול ביתו של שר הפנים אלי ישי? הצעות חוק נגד הקדמת שעון החורף? מחאות בפייסבוק? - שום דבר לא עזר. שעון החורף נכנס הלילה לתוקף ומחוגי השעון הוזזו שעה אחת אחורה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה הבוקר בישיבת שרי הליכוד לזרז את סיום החקיקה להארכת שעון הקיץ. בפתח ישיבת "שרינו" פנה ראש הממשלה אל יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, והנחה אותו לקדם את החוק להארכת שעון הקיץ. החוק תקוע בוועדת הפנים של הכנסת עקב היעדר הסכמות על מועד ההארכה.

גם בממשלה – ביקורת על הקדמת שעון החורף: שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, מתחה הבוקר ביקורת, בפתח ישיבת הממשלה על קיצור שעון הקיץ: "אני לא מצליחה להבין את הנימוק לקיצור שעון הקיץ. אין לכך שום הצדקה ושום סיבה. זה בזבוז של אנרגיה וחשמל וחייבים לשנות את זה. שעון הקיץ צריך להימשך לכל הפחות עד חודש נובמבר".

פעילי מרצ קיימו במוצ"ש משמרת מחאה מול ביתו של שר הפנים אלי ישי בירושלים, במחאה על הזזת שעון הקיץ הלילה. במקביל השתתפו פעילי מרצ גם בהפגנת המחאה בכיכר רבין. הפעילים  מצוידים  בשעונים ובלפידים וקוראים: "באנו חושך לגרש" ו"מזיזים את ישי ולא את שעון הקיץ".

 בתל אביב נגד הזזת השעון לאחור
מחאה בתל אביב נגד הזזת השעון לאחור

מרצ וח"כ ניצן הורוביץ מקיימים כבר כמה שנים מאבק להארכת שעון הקיץ בישראל עד סוף חודש אוקטובר כנהוג ברוב מדינות העולם. המעבר לשעון החורף באמצע הקיץ, משיקולים דתיים ובניגוד לרצון הציבור, הוא מקומם ויש להפסיקו. לשעון הקיץ יתרונות רבים ובהם חסכון באנרגיה ובכסף וצמצום תאונות הדרכים.

ח"כ ניצן הורוביץ: "החשיכה שתרד עלינו אחר הצהריים, החל ממחר, עם תחילתו של שעון החורף, היא העדות הכי בוטה לחשיכה שאופפת את שר הפנים הזה ואת הממשלה הזו כולה. המאבק על שעון הקיץ הוא חלק מהמערכה על דמותה של המדינה. במקום מדינה מתקדמת, נאורה, חופשית ודמוקרטית, שמחוברת לעולם הגדול, אנחנו חוזרים לאחור. מתנתקים מהעולם. עוברים לזמנים חשוכים".

במקביל הודיעה ח"כ רונית תירוש (קדימה), כי היא יוזמת הצעת חוק הארכת שעון הקיץ עד 10 באוקטובר. תירוש אומרת: "שר הפנים ממשיך להתל בנו בהבטחות שווא, לפיהן החוק יעבור במושב הקרוב, אך בפועל הוא יודע, כי החוק היחיד שיעבור הוא החוק לפיזור הכנסת. בינתיים, הוא מכריח את כל עם ישראל להפסיד שעות אור ולבזבז חשמל וישראל, מוכיחה שוב, שהיא מדינה חשוכה".

יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד", הגיב על הקדמת שעון החורף בעמוד הפייסבוק שלו. ״בשעה שתיים בלילה תתרחש תופעת טבע נדירה – במקום שהחורף יביא את החושך, החושך יביא את החורף", כתב. "הקדמת שעון החורף היא התעללות מכוערת ברוב אזרחי ישראל, המתרחשת רק מסיבה אחת: כי הם יכולים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן