Skip to content

שר בפקיסטן: מאה אלף דולר על ראשו של יוצר "תמימות המוסלמים"

פרשת סלמן רושדי חוזרת: גורם ממשלתי רשמי מציע פרס כספי תמורת חיסולו של מי שנחשב לכופר באסלאם. המבוקש הפעם - יוצר הסרט, נאקולה באסלי נאקולה, הקופטי שהפיק את הסרט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר בממשלת פקיסטן הציע בימים האחרונים פרס בגובה של מאה אלף דולר בקירוב לאיש שירצח את יוצרו של הסרט "תמימות המוסלמים", שעורר לאחרונה גל של הפגנות אלימות נגד המערב.

"אני מודיע היום כי הכופר שעיוות את דמות הנביא הקדוש, אם מישהו יחסל אותו, אני אתן לאדם הזה פרס של מאה אלף דולר", הצהיר שר הרכבות הפקיסטני גולאם אחמד בילור. הוא אף הגדיל לעשות והזמין את חברי הטליבאן ואל-קאעידה במפורש לבצע את מה שכינה "המעשה הנאצל".

"אנו מודיע גם כי אם הממשלה תסגיר בידי את האיש הזה, לבי אומר לי שאחסל אותו במו ידי ולאחר מכן אפשר יהיה לתלות אותו", הכריז. דובר מטעם הממשלה הפקיסטנית, הזדרז והודיע בתגובה, כי הממשלה בפקיסטן מתנערת מהצהרה זו.

שריפת דגל ארה"ב במחאות בעולם הערבי (צילום: Jordan Pix/ Getty Images)
שריפת דגל ארה"ב במחאות בעולם הערבי (צילום: Jordan Pix/ Getty Images)

המחאות נגד הסרט, המלגלג על האסלאם, מתקיימות מזה שבוע ויותר בכל רחבי העולם המוסלמי. מאז תחילתן, ב-11 בספטמבר, נהרגו או נרצחו בשמן יותר מחמישים איש. הפגנות הזעם ומעשי האלימות גברו עוד יותר לאחר שפורסמו קריקטורות השמות ללעג את הנביא מוחמד בעיתון צרפתי.

מפיק הסרט, נאקולה באסלי נאקולה, הוא מצרי קופטי בן 55 המתגורר בלוס אנג'לס. על פי התקשורת האמריקנית נאקולה כתב והפיק את "תמימות המוסלמים" כשהוא עושה שימוש בשם הבדוי סם באסיל. נאקולה נחקר על ידי משטרת לוס אנג'לס ביום שישי, ולאחר מכן שוחרר ונמלט למקום מסתור יחד עם בני משפחתו.

בינתיים, נמשכות ההפגנות הסוערות בכל מדינות ערב והאסלאם. אלפים הפגינו בשבת בפקיסטן, אך בניגוד למקרים קודמים לא נרשמו מעשי אלימות כלשהם. למעלה מחמשת אלפים מפגינים צעדו אל הפרלמנט באסלאמאבאד, כשהם זועקים "אנחנו אוהבים את הנביא הקדוש שלנו" וורשים "עונש למשפילי נביאנו". 1500 מפגינים המשתייכים לארגון הקיצוני ג'מעת אוד-דעווה ערכו עצרת מול הקונסוליה האמריקנית בלאהור, כשהם שרים "לארצות הברית מגיעה רק גאולה אחת – ג'יהאד, ג'יהאד". מאות מפגינים נאספו גם בעיר הדרו-מערבית קווטה, בהפגנה שבה קראו להוצאתם להורג של יוצרי הסרט. הפגנות אנטי-אמריקניות נערכו גם בפשאוואר.

בניגריה הפגינו רבבות מוסלמים בעיר קאנו, השנייה בגודלה במדינה, כשהם שורפים תמונות של הנשיא ברק אובמה ודורכים בהפגנתיות על דגלי ארצות הברית. המפגינים, שהגיעו מכל רחבי האזור, קראו "מוות לאמריקה, מוות לישראל ומוות לאויבי האסלאם". עצרת דומה אורגנה על ידי תנועות מוסלמיות גם בעיר הצפונית זאריה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן