Skip to content

נתניהו יוצא במוצאי יוה"כ לנאום בעצרת האו"ם

"אחזור ואומר שאסור שהמדינה המסוכנת ביותר בעולם תתחמש בנשק המסוכן ביותר בעולם", אמר נתניהו לשרים, בפתח ישיבת הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימריא במוצאי יום כיפור לארה"ב, כדי לנאום בפני העצרת הכללית של האו"ם. נתניהו ישמיע מעל בימת העצרת הכללית של האו"ם, נאום תקיף נגד איראן – לאחר הופעתו של נשיא איראן אחמדינג'אד וגם לאחר שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, ינאם בפני העצרת הכללית.

בפתח ישיבת הממשלה היום אמר נתניהו, כי אחרי הנאום ייפגש עם מזכ"ל האו"ם, עם ראש ממשלת קנדה, "שלאחרונה קיבל החלטה מוסרית ואמיצה נגד איראן" ועם מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון. "אחזור ואומר שאסור שהמדינה המסוכנת ביותר בעולם תתחמש בנשק המסוכן ביותר בעולם", אמר נתניהו לשרי הממשלה.

נתניהו בנאום באו"ם (צילום: לע"מ)
נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם (צילום ארכיון: לע"מ)

נתניהו התייחס גם להתקפת הטרור שהיתה בגבול עם מצרים: "ביום שישי הייתה התקפת טרור בגבולנו עם מצרים. בהתקפה הזאת נפל חייל צה"ל, נתנאל יהלומי ז"ל. לנתנאל היה פרופיל לא קרבי, הוא התעקש לשרת כחייל קרבי ולהגן על המולדת. אנחנו שולחים את תנחומינו למשפחתו. באותה תקרית הסתערו לוחמות ולוחמים של יחידת קרקל על המחבלים, הרגו שלושה מהם. חייל צה"ל נפצע – אנחנו שולחים לו את איחולינו להחלמה מהירה.

"אני מבקש לשבח את פעולת הלוחמים והלוחמות במניעת פיגוע, שהיה יכול להיות קטלני הרבה יותר", אמר ראש הממשלה. "אני חושב שגם מומחשת שוב החשיבות של החלטת הממשלה להקים את גדר הביטחון בגבול סיני. ללא החלטת הממשלה להקים את גדר הביטחון בגבולנו עם סיני, ישראל הייתה מוצפת במסתנני עבודה בלתי חוקיים, וגם בחוליות טרור קרקעיות. הדבר הזה, במידה רבה, נמנע בזכות ההחלטה הזאת ובזכות פעולתם של חיילות וחיילי צה"ל".

גם השרה לימור לבנת התייחסה לאירוע ושיבחה את לוחמת הקרקל שחיסלה את אחד המחבלים, בהיתקלות עם חוליית המחבלים בגבול מצרים ביום שישי האחרון. "הלוחמת שלנו הפגינה יכולת מרשימה בחיסול המחבל שפגע בכוחותינו.היא ושאר לוחמות הקרקל הוכיחו שהן שוות ערך לחלוטין בתפקודן ללוחמים. אני סבורה שזו התקדמות עצומה במעמדן של נשים", אמרה לבנת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן