Skip to content

לוב אוסרת על קיום מיליציות פרטיות

ביום שישי הסתערו המונים על בסיסי מיליציות אסלאמיות חמושות בבנגאזי וגירשו אותן מהעיר. היום הודיעו שתי מיליציות בעיר המזרחית דרנה שיתפרקו מנשקן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
המהפכה הסתיימה - אזרחי לוב נאבקים באלימות
המהפכה הסתיימה - אזרחי לוב נאבקים באלימות

רשת אל-ג'זירה מדווחת, כי שלטונות לוב החליטו על פירוק כל המיליציות החמושות שלא קיבלו על עצמן את מרות המדינה, לאחר נפילת משטר מועמר קדאפי.

את ההודעה מסר מוחמד-אל- מגריף, יו"ר האסיפה הלאומית הלובית, אתמול, שבת.

"אנו מפרקים את כל הקבוצות החמושות שאינן מקבלות את סמכות הממשלה. אנו אוסרים גם כן על אלימות ועל נשיאת נשק בציבור. הקמת מחסומי דרכים מנוגדת לחוק. הורינו לרשויות הממשל המתאימות לוודא את יישום כל ההנחיות האלה," הוא אמר.

כמו כן החליטו הרשויות להקים בבנגזי חדר מבצעים משותף לצבא, לכוחות משרד הפנים וליחידות משרד ההגנה שחייליהן מורדים לשעבר בקדאפי. הן קראו לצבא לאכוף את סמכותו באמצעות הצבת קצינים לפיקוד על יחידות שנולדו מהמרידה של שנת 2011, וקיבלו על עצמן את מרות המדינה.

שעות אחדות לפני פרסום ההחלטה, הודיעו שתי מיליציות חמושות על הנחת נשקן ונטישת בסיסיהן בעיר המזרחית דרנה. תושבי העיר אומרים, שחמישה מחנות צבא התרוקנו אחרי נסיגת שתי המיליציות העיקריות באיזור, אבו-סלים ואנסאר אל-שריעה.

החלטות שתי המיליציות התקבלו בעקבות לחץ של אזרחים, המאשימים אותן ביצירת אווירת אי-ביטחון ציבורי. הפגנות המונים שהתקיימו בבנגאזי ביום שישי כפו על מיליציית אנסאר אל-שריעה להסתלק מבסיסיה בעיר. הפגנות דומות התקיימו בדרנה במשך עשרה ימים.

מיליציית אנסאר אל-שריעה קושרה להתקפה על הקונסוליה האמריקנית בבנגאזי, שבמהלכה נרצחו כריסטופר סטיבנס, שגריר ארצות הברית בלוב ושלושה אזרחים אמריקניים אחרים.

סיראג' שניב, מורה מדרנה, דיווח על המתחולל בעיר החוף, הידועה באזור כמרכז גיוס חשוב ללוחמים היוצאים ממנה להילחם בעיראק, אפגניסטן וסוריה. "האנשים התחילו להתאסף כי באו מים עד נפש. הם אמרו: די לנו…. הדבר נעשה בדרכי שלום. אנחנו מאושרים ומעריכים את מאמצי המיליציות למנוע קורבנות."

עומר טורבי, משקיף המתגורר בקליפורניה, אמר לרשת אל ג'זירה, שההפגנות נגד המיליציות "שיפרו את תדמיתה של לוב במערב, בפרט בארצות הברית." אחד מלוחמי המיליציות אמר, שבאחד המחנות התחולל עימות לא אלים בין מפגינים ללוחמים שלא רצו לעזוב מלכתחילה. אך לבסוף החליטו החמושים שהם אינם יכולים להשתמש בכוח נגד ההמון. "אנחנו לא יכולים להרוג את אחינו וקרובי משפחותינו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן